Första hoj?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mavve skrev:
men man går ju bara runt o e avundsjuk på alla andra "fina" hojar.
Äh, jag var inte minsta avundsjuk på någon annan när jag kajkade runt på min Aprilia Pegaso. Tvärtom var (och är) jag jäkligt nöjd med den. Trevlig båge.

Crowbar: jag tror att en off road är det bästa man kan ha som förstahoj. De är precis lika roliga som en sporthoj och otroligt smidiga inne i stan. Effekten är ganska måttlig så man måste planera sin körning lite = man lär sig nåt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
man lässsnar derekt på nå annat än 1000-1300cc och 150-190 hk, tjöp inga andra håjar, lita på mej.
Hur många hestkraffter ä de i en hajjabusa mä Turbo? Lässsnar man på en sånn?

HBmanneN

vill åka snart
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
yzf600r -98
tror ja har rätt

CrowBar skrev:
Vad skulle rekomenderas som första hoj? Tung MC alltså. (inga omogna svar igen tack).

fireblade vad annars..

köper du en 600 kommer du tycka att wow vicket ös i ett par veckor, sen har du växt ur den, eller så har hornen växt ur hjämen.. tycker ändå att man ska köpa riktig hoj med en gång...

när du kan köra den hojjen kan du köra alla hojar..

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
HBmanneN skrev:
fireblade vad annars..

köper du en 600 kommer du tycka att wow vicket ös i ett par veckor, sen har du växt ur den, eller så har hornen växt ur hjämen.. tycker ändå att man ska köpa riktig hoj med en gång...

när du kan köra den hojjen kan du köra alla hojar..

Om du ska med till gotland ring får du gärna förnedra mig på min fjolliga 600 mot din monster 900 som hinner minst 3 varv innan jag ens fått i tvåan...för en gammal surblade är såååå grym juuuue.

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Tycker nog att en cbr600f från typ 95 o frammåt e en kanon första hoj liten och smidig och åtminstånde skaplig fart och en motor med en väldigt fin gång...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Att folk inte fattar. Det är väldigt individuellt, vissa säger ER-5, själv blev det en blade. Åk till handlaren och prata med dem, de kan hjälpa dig bättre än allas privata åsikter här...

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Honda Dominator är en bra första hoj! Passar perfekt för lite grusbus, stadskörning eller weekend-turer till Norge! Jag råkar ha en till salu...

Bifogat

• förstahoj.gif
    förstahoj.gif
    68.8 KB · Visningar: 237

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
CrowBar skrev:
Vad skulle rekomenderas som första hoj? Tung MC alltså. (inga omogna svar igen tack).

Håller med pojkarna(männen) här nedan absolut inget fel på en offroad ,lätta att köra sitter bra (läs billiga att laga) hyfsad försäkringspremie och sen är det ju så att blir man nöjd på den efter ett tag kan mn ju alltid byta.
Sen är det ju så att om man köper det värsta från början vad har man då att se fram emot?
Nej lyd dom råd du fått och börja med en äldre och "lungnare" mc,för som alla vet så impar inte hästkrafter på tjejer,men omtanke och vishet går alltid hem.

Långa farbron, har dyselexi så det kan vara lite trasiga meningar.

VILDING

Go o glad kex choklad.
Gick med
28 May 2004
Hoj
_
ny börjar hoj

Jag har iallafall köpt en Yamaha 600 Diversion och den tycker jag känns toppen...och den har billig försäkring.VILDING. :tummenupp
CrowBar skrev:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
dem som säger att man måste ha en cross/endura/motard liknande hojj för att bli bra på sporthojj så har ja många kända exempel på dem som varken har hojjkort eller kört enduro.. men endå ligger bland eliten på banåkning... och finns väll kanske t om i motogp...

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
En suzuki SV650 är inget du kan tänka dig eller?
Billigt cykel med gott V-muller, bra försäkring är det på den också!

Lycka till :tummenupp

:tomten

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Köp en hoj du vill ha inte en som verkar bra (om du nu inte har turen att hitta en som stämmer perfekt in på båda). Trivs man inte med den hoj man köpt kan man lika gärna åka bil..... Jag köpte en Ducati som förstahoj !

Inte snabb, inte så hållbar..... men jag älskar min 748 iaf !

Diversion

Guest
Köp en hoj som Mavve klassar som skenhoj så kan du med gott samvete skenförsäkra och spara stålar.

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Ja min fösta hoj var "Är " min R1:a och det tycker jag funkar fin fint...

frågan E vad ska jag ha nu efter denna?? man vill ju inte byta ner sig.. :va

har nu ev: sålt den till en kille som oxå ska ha den som försa hoj

Gasa medans du kan... en dag kan det vara över :yoparty

WoX Da gaser :banana

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
MostWanted_NKPG skrev:
dem som säger att man måste ha en cross/endura/motard liknande hojj för att bli bra på sporthojj så har ja många kända exempel på dem som varken har hojjkort eller kört enduro.. men endå ligger bland eliten på banåkning... och finns väll kanske t om i motogp...
Vissa har talang, alla vi andra då?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
OLJEKYLD GSXR skrev:
Tja, trots att jag hade en discofärgad Dominator var det ingen som skrattade åt mig, speciellt inte tjejerna som tvärtom var mer än villiga på att åka med. De enda som kan tänkas skratta åt en är väl folk med nedsatt tankeverksamhet som enbart vill ha hoj för att förlänga sin underdimensionerade penis, dessa brukar vara samma individer som man med lätthet lämnar bakom sig med en offroad när det svänger. Sen undrar jag vad en riktig hoj är? gsxr1000, R1, Fireblade, zx9? Ok, riktiga hojar säger vi. Vad är då resten? Falska hojar? Skenhojar? Har det kommit nån ny EU-standard som jag har missat, först fick inte små jordgubbar heta jordgubbar, nu får inte hojar med motorer understigande 998cc och 150 hk heta hoj längre.

Du har jävligt kul humor. Poäng i massvis ! :tummenupp :rofl

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...