Första hojen, Dunderkatt?

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjenare!

Jag sitter och drömmer om en hoj till sommarn, tittar på lite olika modeller, men fastnat för en Dunderkatt -97a.. verkar vara lagom snälla men ända kanske kan bita ifrån, ni som har en eller har haft, kan ni ge lite feedback?

är den mycket billigare i försäkring än tex cbr, zx6r o gsxr?
Hur är den att köra?
vad ska man göra för att få den lite sportigare? Cuts mm..

Hur är det med import från tex tyskland? finns det måna där nere? vill helst ha en svart men de verkar inte vara så vanliga här uppe =)?

Tack på förhand!
Mvh Mattias

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Briljanto skrev:
Tjenare!

Jag sitter och drömmer om en hoj till sommarn, tittar på lite olika modeller, men fastnat för en Dunderkatt -97a.. verkar vara lagom snälla men ända kanske kan bita ifrån, ni som har en eller har haft, kan ni ge lite feedback?

är den mycket billigare i försäkring än tex cbr, zx6r o gsxr?
Hur är den att köra?
vad ska man göra för att få den lite sportigare? Cuts mm..

Hur är det med import från tex tyskland? finns det måna där nere? vill helst ha en svart men de verkar inte vara så vanliga här uppe =)?

Tack på förhand!
Mvh Mattias

Har iofs ingen "dunderkisse" själv, men en polare har å den har jag plågat nångång... :hihi
Tycker personligen att just TC´n är en väldigt trevlig hoj att köra fastän väldigt "lagom" om du förstår vad jag menar. Inte värst på nåt men inte heller sämst på nåt.
Pinnar på ganska bra tycker jag för att vara en sporttourer 600. Går att svänga bra med dom åxå. Har kört med en donna på bönpallen åxå och det funkade bra.

Men som sagt, jag har bara lånat den nångång så jag är ingen expert på hojen i sig. Men snacka med snubbarna här, dom har säker koll på läget.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=20037&highlight=Thundercat

Å helt osökt....hojen jag skrev om här ovanför...den e till salu med cuts å allt. :hihi
Finns här:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28451

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...