Hej!
Är på gång att ta mc kortet och har på allvar börjat leta efter MC efter några års längtande. Har hela tiden varit inriktad på att skaffa typ CBR 900 RR, GSX-R 750, ZX9R och åt det hållet men har nu hittat en supersnygg CBR 600 F och är lite fundersam på några saker.
Som jag har förstått det så betyder F:et ungefär "inte riktigt sporthoj men nära på" Är det en touring eller vad kallas modellen?
Undrar även om det är några större skillnader på motorerna om man jämför en F och RR av samma årsmodell och motorstorlek.
Som ni ser av modellerna som jag raddat upp i början så är jag ganska inne på att skaffa en sporthoj men då jag inte har någon tidigare erfarenhet av MC så börjar jag fundera om det egentligen är någon större mening att hänga upp sig så mycket på fart och prestanda även fast det är det jag gillar. Bekanta varnar mig för att man blir less på ständigt varvande för att det ska hända något med 600.
Den jag funderar på är en 98 års modell för ca 45.000 och det tycker jag verkar vara ett rimligt pris. Den har gått väldigt lite, runt 1000 mil och verkar OK.
Vill någon vara snäll och ge lite synpunker på just CBR 600 F. Hur är de jämfört med t.ex R6, CBR 600 RR och andra i den storleken (toppfart, acceleration m.m.)
// JJL
Är på gång att ta mc kortet och har på allvar börjat leta efter MC efter några års längtande. Har hela tiden varit inriktad på att skaffa typ CBR 900 RR, GSX-R 750, ZX9R och åt det hållet men har nu hittat en supersnygg CBR 600 F och är lite fundersam på några saker.
Som jag har förstått det så betyder F:et ungefär "inte riktigt sporthoj men nära på" Är det en touring eller vad kallas modellen?
Undrar även om det är några större skillnader på motorerna om man jämför en F och RR av samma årsmodell och motorstorlek.
Som ni ser av modellerna som jag raddat upp i början så är jag ganska inne på att skaffa en sporthoj men då jag inte har någon tidigare erfarenhet av MC så börjar jag fundera om det egentligen är någon större mening att hänga upp sig så mycket på fart och prestanda även fast det är det jag gillar. Bekanta varnar mig för att man blir less på ständigt varvande för att det ska hända något med 600.
Den jag funderar på är en 98 års modell för ca 45.000 och det tycker jag verkar vara ett rimligt pris. Den har gått väldigt lite, runt 1000 mil och verkar OK.
Vill någon vara snäll och ge lite synpunker på just CBR 600 F. Hur är de jämfört med t.ex R6, CBR 600 RR och andra i den storleken (toppfart, acceleration m.m.)
// JJL