Första inlägg

zeyni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2010
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Hej allihopa

Mitt namn är Zeyni, bor i Uppsala, och det ska bli kul att dela erfarenheter med likasinnade här på forumet.
Har precis köpt en Speed Triple och kan inte vänta på att snön smälter. Ska ta MC kortet i vår.
Vill gärna få kontakt med andra MC åkare i Uppsala/Norra Sthlm. Men alla får ta kontakt med mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar,
Zeyni

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Välkommen. Bra att fixa en kul hoj innan du har kortet. Det är väldigt motiverande.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Jag gör som ovan, Önskar ett stort välkommen till SH.
Hoppas du kommer finna forumet informativt och hjälpsamt.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Hej Zeyni och välkommen.

Jag är också ny här på forumet fast du är ju nyare, han som skriver nästa tråd är nyast. Killen som skriver efter honom blir då NYAST fast med stora bokstäver. Skulle det komma en till efter honom så blir han JÄTTENY. Ja, du fattar, jag behöver nog inte utveckla det mer.

Lycka till med körkortet och hoppas det inte går som för grabben som körde upp tillsammans med mig:

Uppkörningen hölls vid en uppställningsplats för bussar inom ett inhängnad område, efter det sedvanliga manöverprovet fick ovanstående köra först. Döm om min förvåning när inspektören avbröt redan efter någon minut.
Oj då, tänkte jag, var det så lätt?
Killen hade kört mot enkelriktad inne på området, satt visst en liten skylt någonstans, jag hade gjort exakt samma sak.
Tycker att gubbajäveln borde ha talat om det men det var inte riktigt läge att ta upp det när man var nästa man på hojen.

zeyni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2010
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Wow, det lät ingen kul. Jag gjorde ett liknande misstag när jag körde upp för B-kort. Men jag ska vara väl förberedd nu i vår.
Tack för alla fina svar. Uppskattar det.

/zeyni

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...