Chris Ash skrev:Vinyl:Iron Maiden-Powerslave
CD:Alice Cooper-Trash
Steve Harris skrev:vilken var eran första köpta platta?, min var Accept "Restless and wild" och det är jag jävligt stolt över för den håller än och brukar komma fram på småtimmarna ibland
kapten skrev:Första plattan var Twisted sisters "Come out and play". Grym pressning en gatefold vinyl där Dee Snider dök upp om man lyfte på ett brunnslock som var utskuret i omslaget. Helt oslagbart!!![]()
Steve Harris skrev:vilken var eran första köpta platta?, min var Accept "Restless and wild" och det är jag jävligt stolt över för den håller än och brukar komma fram på småtimmarna ibland
En av låtarna som fick mig att digga hårdrock: fast as a sharkMacho Woman skrev:Skojar du, eller? Samma här!
Fazer skrev:Min första köpta skiva 1975 (klart den är på vinyl)![]()
berggren_martin skrev:Oj, den var svår. Kan det vart Europe....
chrilleus skrev:Första vinylen fick jag av farsan när jag fyllde sju: Number Of the Beast - Maiden![]()
Första köpta vinylen: Holy Diver - Dio![]()
Första CD:n köpte jag i en skattefri zon i Dolomiterna (alperna) samtidigt som jag köpte min första CD-spelare. ~800sek pyntade jag där nere, när samma Sony kostade 2995sek på Teknikmagasinet-1991 var året, och CD:n var Slaves & Masters - Deep Purple
![]()
Fan, på den tiden var det samling och grupplysning hos den som köpt en ny platta!! *sentimental*
Jävligt nice med en farsa som har samma musiksmak som en självSteve Harris skrev:du har snäll pappa du!! känner igen det där med grupplysning också inte att förglömma bandningarna med kassa inspelningar
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!