Håller med om att det kommer instinktivt. Råkade ut för tvärtom när jag var 15 och skulle prova en flakmoppe första gången. Började rulla sakta framåt, reptilhjärnan svänger lite mot diket och kroppen väntade i vild förtvivlan på att den skulle börja luta så att man kunde svänga. Var halvvägs ner mot diket innan intellektet övervann reptilhjärnan och svängde på styret åt rätt håll. Men det var bara den gången, hade aldrig mer problem med att köra flakmoppe.Debatten om "Motstyrning" är överdriven enligt min mening. När jag var 4 år fattade jag att om man cyklar på vägen och styr plötsligt åt vänster så ramlar man åt höger. Tycker att det ska nämnas och att man ska bli påmind såklart, men de allra flesta lär sig det utan att förstå det, precis som mig. Lär man upp en helt grön människa som aldrig suttit på en MC förut att hon ska motstyra blir det bara en extra grej att tänka på som man egentligen bara gör omedvetet.
Jag tackar för alla tips!, Jag klarade körkortet idag 26/5! ses i vägarna i skåne!
När polarn tog kortet o gjorde riskettan o frågade om just motstyrning fick han svaret "Haha jahaja, det gamla roadracingtricket! Nä det är inget ni behöver bry er om!". Underbart ^^
STORT grattis Maxxim!
Tänkte att även jag skulle dela med mig av mina erfarenheter.
Jag har A2-kort och kör kawa er6-n ABS från 07. Tidigare kört bmw f 650 gs och f 650 cs, men kawan är tveklöst favoriten.
Er6 ligger på 53kw i orginal, men eftersom de bara stryps med gasstopp så har du kvar allt mysigt bottenvrid även om du stryper. Halva gasvredet försvinner, men min går upp i ca 170km/h vilket är fullt tillräckligt för att köra ihjäl sig.
Dessutom får du mer hoj för pengarna än om du skaffar monster. Nyare, mer välutrustad, körts kortare.
Vad lutar det åt för hoj?
Om du inte vet vad det är kanske du bör undvika att uttala dig om det Inte för att vara "sån" men om man inte vet vad motstyrning är så har något gått ganska fel under körkortstagandet Det är väl ändå en del av teorin så även om man kör upp privat har jag svårt att tänka mig att man inte kommer i kontakt med uttrycket.
FÖRMODLIGEN gör även du det utan att tänka på det (det sker ganska naturligt för många). Men om du inte gör det kan jag rekommendera att du tar en titt på detta klipp så kan jag garantera att du blir en bättre mc-förare om du börjar tillämpa det på korrekt sätt.
Jag får väl uttala mig om va fan jag vill! Jag sa bara att jag inte har en jävla aning om vad de är och att de trots det gick bra ändå. Därför gör jag de "FÖRMODLIGEN" omedvetet ändå.
Bara för att man inte vet namnet på manövrar man gör så behöver man väl inte göra fel i praktiken eller bör jag kanske ta om mitt kort?
Hade aldrig problem med högfarten (körde som privatist) trots att flera körskoleelever hade de.
Men de kanske är så att vissa har de medfött och andra måste få de inpräntat.
Och till kärringen; nej jag skämtar inte..
Grattis! Glad för din skull!! Men just nu håller jag på å ta i tu med någon som uppenbart lagt mycket pengar på motstyrningslektioner.Om du inte märkt det, Så klarade jag kortet igår så Högfarten är inga problem mer
Grattis! Glad för din skull!! Men just nu håller jag på å ta i tu med någon som uppenbart lagt mycket pengar på motstyrningslektioner.
Grattis! Glad för din skull!! Men just nu håller jag på å ta i tu med någon som uppenbart lagt mycket pengar på motstyrningslektioner.
De va skämtsamt menat, tanken va inte att vara "häftig". Var kanske inte tydlig nog med detta. Går de att ens att köra högfarten i 50 km/h utan att motstyra i någon form??häftig du är som "tar i tu" med någon på internet, skämmas ska han kärringen för han försökte lära dig något, inte fan i helvete vill väl någon bli en bättre MC-förare! ush vilket folk att pracka på andra kunskap sådär utan att de bett om det, att kärringen vågar !
annars kan man ju lära sig nåt
Jag får väl uttala mig om va fan jag vill! Jag sa bara att jag inte har en jävla aning om vad de är och att de trots det gick bra ändå. Därför gör jag de "FÖRMODLIGEN" omedvetet ändå.
Bara för att man inte vet namnet på manövrar man gör så behöver man väl inte göra fel i praktiken eller bör jag kanske ta om mitt kort?
Hade aldrig problem med högfarten (körde som privatist) trots att flera körskoleelever hade de.
Men de kanske är så att vissa har de medfött och andra måste få de inpräntat.
Och till kärringen; nej jag skämtar inte..
Motstyrning hit och motstyrning dit... bla bla bla...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|