Första klotningen

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Tjenare!

Jag och polaren skulle ut och ta hans premiärtur idag ( han tog körkort idag) men det gick inte precis som smort. Låg och pressade rätt bra på en väg jag kört hur mycket som helst när bakhjulet helt plötsligt släpper och jag lowsidar ut för ett "stup" som är ca 2-3m högt och landade på axeln och voltade i ett par buskar. Klarade mig fint utan skador förutom lite känningar i axel och nacke, värre blev det med hojen. Hela baken gick av och ramen sprack i bakramens fästen. Tanken intryckt av baken, spegeln gick av, Vance&Hines-dämparen helt ihop knycklad, en fälg skev, vänster motorkåpa, helt nerslipad och i princip hela hojen är helt sönderrepad. Skinnstället, handskarna och hjälmen fick också smaka på asfalten och är fula och repiga. :(

När man hade lugnat ner sig lite så kände vi på vägen där jag hade gått omkull och vägen var dyngsur av nån typ av olja! :huvet

Har helförsäkrat så det löser sig nog fint men det lär ju dröja innan man får ny hoj igen plus att Motorhusets bandagar skiter sig bigtime. :(

Bifogat

• DSCN1058.JPG
    DSCN1058.JPG
    71 KB · Visningar: 529
  • DSCN1067.JPG
    DSCN1067.JPG
    119.3 KB · Visningar: 451
  • DSCN1071.JPG
    DSCN1071.JPG
    96.6 KB · Visningar: 428
  • DSCN1065.JPG
    DSCN1065.JPG
    92.1 KB · Visningar: 499

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Kanske inte jättesmart att skriva på internet att du har kört för fort om du har tänkt att använda dig av din försäkring.

Nicotin

Guest
Kanske inte jättesmart att skriva på internet att du har kört för fort om du har tänkt att använda dig av din försäkring.

Precis..
Ingen bra idé att ge fb mer info än dom behöver..

Dom läser mer än vad man tror...

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Du ska nog be någon moderator ta bort tråden kvick som attan. Sedan kan du starta en ny där du beskriver det hela lite annorlunda.

Va glad du klarade dig så bra endå.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag har inte överskridigt hastighetsgränsen, bara pressat rätt bra. :confused: :confused: :arsele

Pressar rätt bra på en väg som knappt svänger så hårt att du får ett bakhjulssläpp på grund av att det är lite halt på vägbanan.

Tror inte Försäkringsbolaget köper den !

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Pressar rätt bra på en väg som knappt svänger så hårt att du får ett bakhjulssläpp på grund av att det är lite halt på vägbanan.

Tror inte Försäkringsbolaget köper den !

Nee dom kmr nog säga, DET DÄRA KÖPER VI INTE DU FÅR INTE EN KRONA....
Tror nog inte det kmr vara det minsta problem för han.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Trist trist ..... men tacka någon, vem som helst, att du sitter här och skriver.

10 meter till och du hade virats runt stolpen. Nu landade du "mjukt" i en buske. Det är tur (i oturen). Även om det förståss gör ont att landa i en buske också.

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
Håller med er att! dum o skriva pressat folk får fel uppfattning om hur det gick till! sanning eller osanning!!

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
JA, vi skyller på vv för att de inte ser till att alla km vägar i sverige inte hållar RR-bane standard:gnissla

Skönt att det gick så pass bra som det gjorde!

Köp en lott!

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Aj fan..lätt att pressa lite för hårt, allra helst när man skall hålla en nybliven körkortshållare stången med, ocn man kör över sin förmåga.:rolleyes:
Nåja du verkar klarat dig bra huvudsaken!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro

Om du tänker på hur många som är medlemmar på sporthoj.com så är ju högst troligt att det finns ett flertal personer som jobbar med försäkringar. Sedan kanske det är lite långsökt att dom skulle kunna hitta just denna tråden och relatera det till just "sin" skadeanmälan.
Men trådskaparen har ju bevisligen inte turen på sin sida med tanke på hans bakhjulssläpp i laglig hastighet när han pressar hårt i en kurva (som på bilden) ser ut att svänga mycket svagt.

Personligen skulle jag inte utryckt mig så som han gjorde i förstainlägget just för att det kan misstolkas ganska grovt (jag med flera)

/Oskar

RSterner

Slakthuset MC
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1 2007
Tur att du klarade dig så bra som du gjorde, kunde ha gått riktigt illa, men som sagt så var det någon sorts olja på vägbanan som gjorde att han gick omkull.. Det var jag som åkte med honom, fick körkort idag, Yipee!! =)

MC Doktorn

Guest
Om du tänker på hur många som är medlemmar på sporthoj.com så är ju högst troligt att det finns ett flertal personer som jobbar med försäkringar. Sedan kanske det är lite långsökt att dom skulle kunna hitta just denna tråden och relatera det till just "sin" skadeanmälan.
Men trådskaparen har ju bevisligen inte turen på sin sida med tanke på hans bakhjulssläpp i laglig hastighet när han pressar hårt i en kurva (som på bilden) ser ut att svänga mycket svagt.

Personligen skulle jag inte utryckt mig så som han gjorde i förstainlägget just för att det kan misstolkas ganska grovt (jag med flera)

/Oskar

De va ju olja på banan

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Försäkringsbolagen sitter här!!...DOM ÄR HÄR...DOM ÄR EFTER OSS!!...HJÄLP!! :rolleyes:

Tur du klarade dig så bra, det är viktigast..hojar tillverkas det nya varje dag:tummenupp

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Jag förstår inte....nu får ni förklara...:huvet :huvet

Det är inte okej att skenförsäkra, men däremot okej att lura försäkringbolaget om man kört vårdslöst, dvs säga att man kört lagligt.
Har jag förstått allt rätt då?:confused:

Tur att du klarade dig förresten, hoppas du får en ny hoj snart! :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0