Mikey
Bygger om allt!
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
De va ju olja på banan
"banan"
De va ju olja på banan
Kanske inte jättesmart att skriva på internet att du har kört för fort om du har tänkt att använda dig av din försäkring.
Menar du att man inte skulle få ut pengar på försäkringen om man kört för fort?? Spelar det verkligen någon roll
Jag tycker inte att det låter realistiskt iaf...
D blir nog fan inte bättre av att du sitter å tjatar om d heller,PUCKO!!!!Om du tänker på hur många som är medlemmar på sporthoj.com så är ju högst troligt att det finns ett flertal personer som jobbar med försäkringar. Sedan kanske det är lite långsökt att dom skulle kunna hitta just denna tråden och relatera det till just "sin" skadeanmälan.
Men trådskaparen har ju bevisligen inte turen på sin sida med tanke på hans bakhjulssläpp i laglig hastighet när han pressar hårt i en kurva (som på bilden) ser ut att svänga mycket svagt.
Personligen skulle jag inte utryckt mig så som han gjorde i förstainlägget just för att det kan misstolkas ganska grovt (jag med flera)
/Oskar
Helt orealistiskt är det ju inte.. Du förutsetts ju hålla dig inom lagen..
Flyr du från snuten t.ex. så gäller ju inte någon försäkring...
Och eftersom du begår ett brott när du kör för fort så gäller därmed inte försäkringen... Bevisbördan ligger ju på FB så det är ju en bra idé att hålla inne med vissa delar av sanningen... Men chansen att nån kopplar ihop allting och dessutom får det att hålla i rätten är ju rätt liten.. Trådskaparen kan ju bara hävda att han vill vara häftig inför polarna på SH så....
D blir nog fan inte bättre av att du sitter å tjatar om d heller,PUCKO!!!!
Menar du att man inte skulle få ut pengar på försäkringen om man kört för fort?? Spelar det verkligen någon roll
Jag tycker inte att det låter realistiskt iaf...
Lawner,
Kurvan svänger inte mycket svagt utan är faktiskt rätt skarp, med både varningsskyltar och sedan blågula "pilskyltar". Du ser även på en av bilderna jag laddade upp hur den mer eller mindre oljiga vägbanan ser ut:
Bjuder även på en kartbild för att visa kurvan. Kurvan finns på vägen mellan Jönåker och Stigtomta.
"banan"
Tjenare!
Jag och polaren skulle ut och ta hans premiärtur idag ( han tog körkort idag) men det gick inte precis som smort. Låg och pressade rätt bra på en väg jag kört hur mycket som helst när bakhjulet helt plötsligt släpper och jag lowsidar ut för ett "stup" som är ca 2-3m högt och landade på axeln och voltade i ett par buskar. Klarade mig fint utan skador förutom lite känningar i axel och nacke, värre blev det med hojen. Hela baken gick av och ramen sprack i bakramens fästen. Tanken intryckt av baken, spegeln gick av, Vance&Hines-dämparen helt ihop knycklad, en fälg skev, vänster motorkåpa, helt nerslipad och i princip hela hojen är helt sönderrepad. Skinnstället, handskarna och hjälmen fick också smaka på asfalten och är fula och repiga.
När man hade lugnat ner sig lite så kände vi på vägen där jag hade gått omkull och vägen var dyngsur av nån typ av olja!
Har helförsäkrat så det löser sig nog fint men det lär ju dröja innan man får ny hoj igen plus att Motorhusets bandagar skiter sig bigtime.
Jag förstår inte....nu får ni förklara...
Det är inte okej att skenförsäkra, men däremot okej att lura försäkringbolaget om man kört vårdslöst, dvs säga att man kört lagligt.
Har jag förstått allt rätt då?
Tur att du klarade dig förresten, hoppas du får en ny hoj snart!
Nja, han har tro det eller ej omdöme och kör i det tempot han klarade av.Först och främst: Bra att du klarade sig såpass bra! Hojen går alltid att laga.
Sen reagerar jag inte direkt på att du skriver "låg och pressade rätt bra", de som verkligen inte gör det någonsin är nog rätt svårräknade, utan snarare att du gör det på din kompis premiärrunda på hoj.
Är inte det att be om problem för honom?
Ja det har ju hänt flertalet gånger att f-bolagen har använt sig av sporthoj.com.3026781Räkna kallt med att bolagen skannar av sporthoj.com samt andra forum.
Räkna kallt med att bolagen skannar av sporthoj.com samt andra forum.
Om ett försäkringsbolag misstänker något så vet jag flera fall när dom sagt nej till stålar och säger att man får bevisa motsatsen. Inte alltid så lätt...3026791Men jag undrar.... i vad som står här ligger ett reellt bevisvärde som verkligen binder personen i olyckan till det som påstås skrivas av densamma ?
Om vi hittar på att personen i fråga heter Oslomov Bisbavetskii så är det inte möjligt för ett FB att bevisa att Oslomov verkligen är trådskaparen.
Skall dom bevisa något så får dom bege sig till platsen, och där upptäcker dom förhoppningsvis slibb på vägen.
Jag skulle överklaga ett eventuellt nederlag ända tills FB blev tvungen att redogöra att bevisen finns att hitta i ett anonymt internetforum....
Om ett försäkringsbolag misstänker något så vet jag flera fall när dom sagt nej till stålar och säger att man får bevisa motsatsen. Inte alltid så lätt...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|