Första lektionen...

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Så va första lektionen körd. Han bokade en uppkörning med en gång, men med dem här väntetiderna så dröjer det kanske, men hoppas på juni.

Han sa att jag bara behövde en lektion med manöverbanan också sen e det dags! :D

Bra start på valborg det här, trevlig valborg allesammans förresten! :öl

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
Hej
vad fick du lära dig på första lektionen? fick du komma upp på hojjen? fick du nå tips?

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
helmert skrev:
Hej
vad fick du lära dig på första lektionen? fick du komma upp på hojjen? fick du nå tips?

Fick väl inte lära mig så mkt, har ju kört mc innan så han kollar bara av hur det ser ut med placeringar o liknande... Placeringarna e dem ganska kinkiga med på uppkörningen. Men har du inte kört hoj o sånt innan så får du väl lära dig känna "dragläget" skulle jag tro.

Henken

Guest
Köra iväg & stanna,

lära känna hojjen en aning fick jag lära mig i måndags på första lektionen. Förbannat kul måste jag säga..försökte även med krypkörning men det blev springkörning istället.
Hade en del problem med att se på vägen isället för reglagen i början men det gick över :)

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Ja kontroll över hojen är det d handlar om! Lycka till me ditt kort... :tummenupp

Henken

Guest
Trafik såklart..dock inte i värsta rusningstrafiken men med andra bilar :)

Edit: På tillbakak vägen körde läraren..med stor lutning och snabb fart

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Thundercat skrev:
på min första lektion så fick jag hoppa upp på hojen å köra iväg.. hade aldrig kört mc innan... :p

Präsis vad jag gjorde med. Rätt ut i trafiken direkt.

Räckte med att han fick höra att jag kört växlad moppe för 20 år sedan och nu körde eumoppe (automat)

Henken

Guest
Swedish Viper skrev:
Präsis vad jag gjorde med. Rätt ut i trafiken direkt.

Räckte med att han fick höra att jag kört växlad moppe för 20 år sedan och nu körde eumoppe (automat)

Jag sa att jag aldrig ens kört moppe, men det kvittade tydligen..frågade om det räknades att jag åkt på en GoldWing när jag var liten, han förstod nog inte humorn i det.

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Du bör nog inte köra upp om du inte gjort garagevändning, dvs fullt styrutslag när du kör i ca 0.05km/h utan att ta ner benen.
Du ska klara av det samt krypköra rakt i ca 0.05km/h (känns det som iaf).
Om han säger att dom bara kollar hur du ligger i trafiken så bör du nog kolla efter en ny lärare med tanke på att du inte ens får åka ut i trafiken innan du gjort garagevändning, krypkörning och åkt runt lite koner.
Så är det iaf där jag ska köra upp.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Thundercat skrev:
på min första lektion så fick jag hoppa upp på hojen å köra iväg.. hade aldrig kört mc innan... :p

Haha. RÄTT. det hade heller inte jag gjort. Aldrig vatt i trafiken förr heller :D (inget B-kort då nej).

Jag fick bara vara på banan 3-4 ggr. innan de beställde uppkörning. Körde med en GS500E :tummenupp

750RR

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
litzter skrev:
Du bör nog inte köra upp om du inte gjort garagevändning, dvs fullt styrutslag när du kör i ca 0.05km/h utan att ta ner benen.
Du ska klara av det samt krypköra rakt i ca 0.05km/h (känns det som iaf).
Om han säger att dom bara kollar hur du ligger i trafiken så bör du nog kolla efter en ny lärare med tanke på att du inte ens får åka ut i trafiken innan du gjort garagevändning, krypkörning och åkt runt lite koner.
Så är det iaf där jag ska köra upp.

Man skall kunna krypköra i vanlig promenadtakt ungefär.

0.05km/h = 50 meter / h :brynad

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...