Första mötet med fabror blå

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
tIgGeR skrev:
Det finns fantastiskt många bra poliser därute, men man hör sällan någon som kommenterar ett bra bemötande.

Gäller väl varje yrke och person, är det inget anmärkningsvärt så varför kommentera det.

Som chefen - säger ingenting så länge det går bra... men tamigfan vad man får höra när man gjort fel eller inte som han skulle gjort. :gnissla

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Optimalt skrev:
Som chefen - säger ingenting så länge det går bra... men tamigfan vad man får höra när man gjort fel eller inte som han skulle gjort. :gnissla

väldigt otacksamt...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Diktafon vore nåt i såna läge!

Impulse skrev:
När jag blev stannad en gång, Bad poliserna att ja skulle gå ur bilen, den ena skrattar, haha den här killen har inget körkort (säger han högt) Har ja väl visst det säger jag.

Han säger: sluta vara spydig.!!.. slänger fram körkortet i nyllet på han...

Då säger han, detta måste kollas nogrannare. Vilken jubel idiot!

När han ringt lr kollat datorn i polis bilen, kollar han bilen hur noga som helst, tillslut såg hann att ja inte hade några vinterdäck... Då säger han: Visste väl att det var nått skummt med dej... så blev man några hundringar fattigare...

Men vilket bemötande :3freak
Diktafon vore nåt vid såna läge så du kunde banda samtalet o sen är det bara o skicka in till kvällsposten eller insider eller nåt kul så har de nåt att ta upp hur trevliga våra poliser är o hur de brukar sin maktställning.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
NoicE skrev:
jag har blivit stoppad 2 ggr, dom har verkligen sett förvånade ut när alkomätarn lyst grönt :lol
sen har dom frågat vilka andra droger jag missbrukar, bananer eller nått :va
Jag ser väll ut som en pundare :(
Nä jäkla klappisar, jag ogillar poliser skarpt. :zpy

Nämn champijoner nästa gång he he så får vi se hur kul de tycker det är,dumma frågor borde få dumma svar.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Poliserna jag snackar med har varit rätt trevliga. Allt från dom som skjutsat hem mig när jag krpit gatan fram, de som sagt åt mig att det inte är en bra ide att cyklat mot enkelriktat utan lyse & uppenbart berusad, han som undrade om jag visste hur jag hamnat på sjukhus en vacker söndagsmorgon Och tillåme dom som gett mig böter / tatt lappen av mig..
Har dock nått emot trafikpollisar iaf men det beror väl mer på mig än dom :hihi
:fyllisar :fyllisar :fyllisar

Tyckte speciellt om farbrorn som hade mig blåsa tre ggr i alkometern och sen sa "hmm ja du har ca 0.45 %%, så kör hem nu och vila dig." var lite nervös då :3freak

P.S 0.5%% gräns i finland

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag är kortast å lättast i hela skellefteå antagligen, men mig har dem ofta släppt förbi utan att stanna, jag har aldrig blive stannad faktiskt, trots att jag kört fort oxo :D

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
AleX skrev:
Jepp första gånger jag blir stannat på nästan 2 år..
Händelsen är att jag kommer till tkors och har vejningsplikt...
Men varför stanna när det kommer en bil 50 meter bort?? (50kmh)
Men så trevligt de va polisen(de gör en usväng)
o följer efter...'

blinkar ganska snart att jag ska stanna...
För att vara trevlig så hissar jag ner rutan direkt när jag stannat o tar fram körkortet :)

Väntar på attt man ska få höra "Hejsan o hur va de här då"
Min vänster där åker upp o en kvinlig polis frågar om jag tyckte det var ett lämpligt körsätt jag hade :va
Varpå jag svarar ja varför skulle det inte vara det?
Kvinliga polisen: du hade ju inte haft en chans att stanna o du såg aldrig oss
AleX: Jo det var ingen fara
För att unvika att göra henne förbannad så säger jag att "visst de ve dumt"
KP: vems e bilen?
AleX det är pappas!

Nu kommer Fabror grå o säger att jag ska blåsa och jag visar körkortet o blåser.

Han ser nästan förvånad ut o säger ja du var NYKTER i allafall

Då blir jag lite smått förbannad
AleX Ja skulle jag inte vara det då???????? :fatta!
FB: det finns ju många som inte e de
AleX: ja men de kan inte jag stå för :fatta! :fatta! :fatta!
Blir tillsagd att köra hem till pappa o ställa bilen.
jag säger hejdå o de "SVi*EN" säger inget.
Så när jag kör iväg så blir det gasen i botten upp till 50

För att summera det hela..
Hon hade inte fått något skott i råttan på länge o han ville styla för henne...
Men hur i helvete kan en polis säga "jasså du var nykter"
Jag hade godlust att be dem dra åt helvete..

Kan ju dessutom säga att de inte har vunnit min respekt :kocko

Är det ens något att bry sig om? Tycker det låter välldigt bagatell-artat.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
tIgGeR skrev:
Fattar inte vad du gnäller för? Poliserna bedömde tydligen ditt agerande som farligt, ändå lät de dig gå. Förmodligen gjorde de helt sonika en slagning på bilen...... såg att den var skriven på en äldre man. Konstaterade att du inte var en äldre man, och stoppade dig för att se om du stulit bilen.
Visst kan jag hålla med om att dom inte behövt vara spydiga, men jag tycker nog ändå att de skött sitt jobb!

:7peta

jojo, ALLA bilar som är skriva på äldre män men körs av något annat än äldre män är stulna. det är väldigt ovanligt att man lånar ut sin bil, eller hur? och det är väldigt vanligt att man blir stoppad för att man inte är en äldre man, eller hur?

och du? ta det försiktig med den imaginära rettan så det inte händer något! :tummenupp

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
anja skrev:
:7peta

jojo, ALLA bilar som är skriva på äldre män men körs av något annat än äldre män är stulna. det är väldigt ovanligt att man lånar ut sin bil, eller hur? och det är väldigt vanligt att man blir stoppad för att man inte är en äldre man, eller hur?

och du? ta det försiktig med den imaginära rettan så det inte händer något! :tummenupp

Tror du missuppfattade mig en smula!

Givetvis är det störst sannolikhet att vederbörande fått låna bilen.

Om poliser är ute och patrullerar, får syn på en bil som av en eller annan anledning väcker deras uppmärksamhet. Så gör dom en slagning på nummerplåtarna. En så kallad QP (question police). Om bilen är skriven på en man i 40 års åldern, och där sitter en 20 åring bakom ratten så kan det vara lämpligt att stanna bilen och kolla så att allt står rätt till.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
När jag körde upp från malmö igår var det en snutbil som låg i 105km/h på e4´an... Sånt får mig att koka över!!!!!!!!!

För dom som inte vet hur fin vår e4´a faktiskt är så kan man ligga i 150 utan att sambon ryter till... Snittade faktiskt 135 hela vägen, gick på ca 4,5h... :D

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Zana skrev:
När jag körde upp från malmö igår var det en snutbil som låg i 105km/h på e4´an... Sånt får mig att koka över!!!!!!!!!

För dom som inte vet hur fin vår e4´a faktiskt är så kan man ligga i 150 utan att sambon ryter till... Snittade faktiskt 135 hela vägen, gick på ca 4,5h... :D

Ja? Om han kör långsammare än angiven hastighet kan man ju alltid köra om. Eller? :va

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Zana skrev:

Är det inte det som kallas brottsprovokation?

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
AleX skrev:
För att summera det hela..
Hon hade inte fått något skott i råttan på länge o han ville styla för henne...
Men hur i helvete kan en polis säga "jasså du var nykter"
Jag hade godlust att be dem dra åt helvete..

eller så hade hon fått ett tasskit skott av honom :D

sist snuten stannade mej blev det böter men han var riktig och snäll han skrev ner mina 125 till 105 på motorvägen inte så farligt, men kanske ska tilllägga att det var med lastbil och släp (80 tilllåtet) samt han missade en knäckt dragstång till släpet vilket skulle ge körförbud.
Det hela hände när jag låg i lumpen och hade jag 2 veckor kvar på min prövotid hade varit ganska surt å bli av med kortet då
tror ni jag var glad över ett bara få ett par tusen i böter :)

Ps: Lastbilar på KA4 é inte fartspärrade som lastbilar i civiltrafik Ds.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ghost skrev:
Ja? Om han kör långsammare än angiven hastighet kan man ju alltid köra om. Eller? :va[/QUVw golf gti OTE]

Ja, självklart är man inte så dum att man ligger bakom och trögar sig fram... Men säg det till dom tjugotalet bilister som inte vågar det...

Att man sen måste hålla sig till laglig hastighet är ju lika kul när man kör om en grisbil i 5km/h, blir en riiiiiiiktigt seeeeeeeeeeg omkörning. Att man sen måste ligga i 110 tills man inte ser grisen i backspegeln längre är också jävligt jobbigt!!!

Äh, skitsamma... Det var ju inte så värst farligt kanske...

Tråkigare är när man blir tvingad till ofrivillig bogsering för att "på vägrenen kan man ju inte stå"... Blev påtvingad en bogsering till närmsta avfart ca 1km bort... Det gick på 1500:-

Det som hade hänt var att pluspolsklämman på batteriet hade spruckit och förlorat kontakten... Tog 5min att fixa...

Då ska jag säga er alla att man inte har mycket till över för snutar...

Fråga: Kan man bli ofrivilligt bortbogserad när man står på e4´an på en fet vägren som rymde mycket mer än min bil? Bara för att "folk kör som idioter" - citat från grisen... Jag fick absolut inte meka ihop skiten på plats.... :kocko :mad: :mad: :mad: :mad:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Zana skrev:
Ja, självklart är man inte så dum att man ligger bakom och trögar sig fram... Men säg det till dom tjugotalet bilister som inte vågar det...

Att man sen måste hålla sig till laglig hastighet är ju lika kul när man kör om en grisbil i 5km/h, blir en riiiiiiiktigt seeeeeeeeeeg omkörning. Att man sen måste ligga i 110 tills man inte ser grisen i backspegeln längre är också jävligt jobbigt!!!

Kan inte annat än hålla med dig.
Har aldrig fattat varför en del inte kör om städpatrullen när dom ligger & segar... :gnissla

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Poliser å sånt......

Blev stoppad på väg hem från en spelkväll med grabbarna för några år sen. Klockan var runt halv fem på natten.... Kom åkandes med min gamla Volvo-kombi, vari det låg tre stycken datorer.... (mina egna)

Så man var ju lite lätt nervös när försikigt vevar ner rutan...först hörde jag inte riktigt vad han sa, men jag blåste.... den visade grönt... jag langar fram kortet.... han går och kollar i bilen... medans en av de andra snutarna lyser in genom bakrutorna.... Lyckligtvis var ju rutorna tonade....

En stund senare får jag tillbaka kortet och hasplar ur mig ett "Tack det var trevligt" och smyger lite diskret iväg.... Tog väl ett tag innnan jag slutade skaka...... :gnissla :Bugar

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
PierreC skrev:
Blev stoppad på väg hem från en spelkväll med grabbarna för några år sen. Klockan var runt halv fem på natten.... Kom åkandes med min gamla Volvo-kombi, vari det låg tre stycken datorer....

Så man var ju lite lätt nervös när försikigt vevar ner rutan...först hörde jag inte riktigt vad han sa, men jag blåste.... den visade grönt... jag langar fram kortet.... han går och kollar i bilen... medans en av de andra snutarna lyser in genom bakrutorna.... Lyckligtvis var ju rutorna tonade....

En stund senare får jag tillbaka kortet och hasplar ur mig ett "Tack det var trevligt" och smyger lite diskret iväg.... Tog väl ett tag innnan jag slutade skaka...... :gnissla :Bugar
det var väl dina datorer :va

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag har bara blivit stannad en gång, jag körde mot fordonstrafik förbjuden och hade inga lysen på :), hade lånat kompisens BMW så var inte riktigt hemma.

Men han som jag prata med var jättetrevlig, påstod att dom hade slut på böteslappar med ett stort leende och önskade mig en trevlig fortsatt färd.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept