Första MC stövlar?

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Tja!

Ja, som sagt... Nu har jag kört nästan hela säsongen i mina gympaskor och det känns ju sådär begåvat :klappar INTE. I vilket fall som helst så har detta i huvudsak berott på att jag har haft stora utgifter med att ta körkortet, i vilket fall som helst så börjar det lida mot säsongens slut och tänkte vara laddad för nästa säsong, jag har ju ett svartvit skinnställ så jag vill helst inte ha något röda på bootsen, jag var inne på Stibix i Borås och testade något märke vid namn Spyke, dom satt bra.. Var enkla att ta på sig.. men ni vet hur det är.. är man hoj ägare så är man lite av perfektionist och accepterar helt enkelt inte den röda logan.. :) För övrig var dessa helt perfekta.. Jag gillar att det bara var en dragkedja och sen lite kardborre för att sätta på sig dom.. Jag har funderat lite på Alpinestars Supertech Racing boots, är dom något att ha? Hur är knäppningen.. Jag var ju inne på Puma först.. egentligen bara för att jag tycker dom har cool logotyp men efter att testat dom och insett att dom har den absolut sämst tänkbara knäppningen och "strumpan" man ska försöka få på sig som lätt kan förknippas med den första kondomen man skulle få på.. mkt problem med andra ord.. Så nu i mitt sökande skulle det vara välkommet med lite tips.. Enkla, snygga... raceboots.. som man inte behöver en ingenjörsutbildning för att få på sig.. :tummenupp

//nucce

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
TCX Competizione måste ju funka, sitter bra på mig och ingen röd logga:pannkyss

http://www.duells.se/katalog/Assets/product_images/big_pics/65012-42.jpg

Jag har 42" på skor, körde du samma storlek som dina vardagspjux eller fick du gå upp en storlek för dessa?

biltema har fått in nya racingstövlar:tummenupp moahahaha
Jo.. ;-) Men jag föraktar biltema, och dess kunder. :D

Kolla den här länken. Jag skickade efter därifrån tog 4 dagar så kom paketet. Funkade kanon.

http://www.topgearsuperstore.com/

Ok?... Jag hittar nog en affär.. Inte riktigt vad jag sökte.. Läs igenom mitt foruminlägg och försök igen.. ;)

Last edited:

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
jag provade en del stövlar innan jag hittade rätt. Gick bara på beprövade modeller och testade SIDI, OXTAR och ALPINESTARS. Kravet var att det skulle sitta perfekt, vara lätta att komma in och ur, och helst inte för extrema (här tycker jag dina Supertech hamnar pga lutningen på skaftet). I mitt fall blev ett par vita Alpinestars SMX -PLUS det naturliga valet. Lätta, skitsnygga (subjektivt :) och sitter klockrent. Högsta betyg, de andra är säkert minst lika bra, men SMX passade mig bäst.

Good Luck

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Biltema har racingstövlar numera, pris 649 kronor.
Kan vara ett bra alternativ till gummidojor resten av säsongen.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag köpte mig ett par Supertech för några veckor sen. Väldigt snygga tycker jag. Sitter som en dröm och enkla att ta på. Dem har ju en innesko med snörning men den är inte så jobbig att "spänna". Jag tycker inte Pumastövlarna var nå snygga alls. Tyvärr blir ju vitt inte så snyggt efter ett tag men vad gör de? Dem är ju till för att användas :)

Bifogat

• AlpinestarsSupertechR.jpg
    AlpinestarsSupertechR.jpg
    18.4 KB · Visningar: 63

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag har sidi corsa, superlätta att sätta på och ta av. finns säkert någon modell utan något rött i. Jag rekommenderar att köpa de vattentäta annars kan det bli blött...

jag betalade ca 1800 från gpmoto.de kostar ca 2600 i butik.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy