Varför gör man så här?
För att det är ett krav när man tävlar som Sportbike sa, och för att det är porrigare än loctite!
Jag lärde mig naja rätt som flygmekaniker, och då var det jävulskt noga med hur många varv per cm man najade, det kan vara något för tätt på bilden, men det är sånt som bara riktiga naj-fetishister bryr sig om, jag tyckte att det såg bra ut IAF.
Däremot skulle jag dra tråden annorlunda genom skruvskallarna, jag vill ha genomgående hål genom skruvskallarna så att tråden inte bara sitter i ena kanten.
Däremot skulle jag dra tråden annorlunda genom skruvskallarna, jag vill ha genomgående hål genom skruvskallarna så att tråden inte bara sitter i ena kanten.
Hehe, tackar... fler galningar som är vakna sent
Nu är det bara resten kvar, bakbroms, oljefilter, oljeplugg/påfyllning... nåt mer säkert
kanske oitressant,men jag brukar göra ett litet körnslag i den övre bulten,så att hålen hamnar på rätt ställe,när oket varit av.
På grund av att du blir lite mer upphetsad då eller finns den en riktig anledning?
MVH Oskar
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |