Första offret!!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Så då har man offrat första flugan till Hjälmguden. :D

Låg på motorvägen ---> SPLASH.... en väldigt död fluga... :)

Annars är väll det det bästa med denna årstiden, frånvaron av 100.000.000 flugor... :rolleyes:

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
PutteLiten skrev:
Så då har man offrat första flugan till Hjälmguden. :D

Låg på motorvägen ---> SPLASH.... en väldigt död fluga... :)

Annars är väll det det bästa med denna årstiden, frånvaron av 100.000.000 flugor... :rolleyes:

Ge dig på någon i din egen storlek ;) .

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Första offret!!!

Sergeant skrev:
Ge dig på någon i din egen storlek ;) .

WHAT! , det var ju fan han som hoppa på mig!!! :D

Jag fick ju nästan stanna och torka bort honom från visiret...

Skorpan

Guest
gå inte på berg när det finns småsten heter det ju hehe

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Hur går det med inkörningen Putteliten?
Har du kört de där 30 milen än? (antagligen en korkad fråga)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Själv slog jag ihjäl en MYGGA för 2 veckor sedan, slå det om ni kan :fakta Och nej jag bor inte i norrland utan i sthlm

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
400 st
Förra sommaren fick jag något på visiret som kändes som en 3 kilos fluga.

Var nära att köra av vägen för jag vart så jäkla rädd, absolut ingen fågel lr liknade det var nån insekt. Visiret blev precis gult och kladdigt.

Det var en kul upplevelese.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
En kille jag känner fick för många år sedan hela visiret täckt av en fladdermus när han körde på kvällen. Han såg i princip inte något, så det var bara att tvärnita och stanna på fläcken berättade han.

Sen har jag även läst om en stackare som drabbades av en omkringflygande plastpåse som fastnade i hjälmen. Vilken mardröm! :eek:

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Detta börjar likna en uppsats på temat mitt sommarlov...

Jag fick en geting innanför jackan en gång. Stort textilställ uppknäppt och fritt i halsen, solsken, semester, cruising med Ténérén i 70 km/h.

Då lärde jag mig att knäppa jackan.

Getingen - jag: 1-1. Den stack och dog.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
OK, mitt bidrag i debatten...

Var ute o körde en sommardag ifjol. Lite längre fram på vägen ser jag en flock med fåglar i modell "gråsparvs-storlek".
Jag gassar på ganska bra, en runda jag har kört x antal gånger och som väldans sällan är speciellt trafikerad, så jag har väl en 150-160 på mätaren medan jag närmar mig fågel-flocken.

Jag missbedömer TOTALLT både fåglarnas förmåga att lyfta snabbt samt den lilla tid det tog för "impact". :rolleyes:

Genom fågel-flocken far jag, lyckas missa alla UTOM en stackare som tar snett ovanför lyktan på frontkåpan, så det smäller till ganska duktigt.

FAAAAN tänker jag medan jag brmsar in, och börjar räkna på x antal tusenlappar för en ny lykta.
Otroligt nog har lyktan klarat sig, men HELA den stackars ex-fågeln innanmäte finns på min frontkåpa och jag kan säg att en sådan liten varelse innehåller MYCKET(!) gojja!!
:fakta

Well, historien är inte slut, utan får sin upprinnelse när jag kommer hem och möts av min flickväns "HJÄÄÄÄÄLP; vaffan har HÄNT" i dörren...
Jag fattar ingenting utan tar av mig hjälmen och undrar vad som står på.
Då får jag se vad som fick henne att vråla rakt ut - HELA min hjälm var nerkletad av blod/inälvor samt diverse fjädrar så jag såg ut som en förrymd Sitting Bull med fjäderskrud ungefär.
Tydligen hade fågeln rickoshetat(stavning??) upp ifrån träffpunkten, längs med kåpan och slutligen träffat mig i huvudet/hjälmen.

GODDAMN vilken syn det var, såg ut som om jag varit med i Slaget vid Little Big Horn!!
:skrämd

Tog ett tag att få rent hjälm + hoj.......

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
ett tips är att inte heller skalla en kråka på motorvägen.

Råkade av misstag göra det förra sommaren. Ingen kul tur det. Fick återvända till närmsta hojhandlare och införskaffa ett nytt visir. Det gick i småbitar kan man säga. Hade tur som hade solglasögonen under så jag slapp splitter i ögonen.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Själv så har man kört ihjäl 1 fågel med en CB400 och fått in en geting i hjälmen på bogesundsvägen.

Getingen var liiite jobbig. Spettan bakpå blev väldigt konfunderad när jag stannade hojen slet av mig hjälmen pch satt och slog med handskarna på huvet efter getingen.

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Förra sommaren då jag var ute och körde så såg jag nånting litet och svart komma mot mig..så jag tänkte in mer på det..sedan efter ett tag stack det i armhålan..tänkte att det var tyget som fasta i håret :rodnar men efter ett tag så stack det igen...slog lite lätt där för om det var någonting...men då kände jag inget..efter ett tag så stack det igen..då förstod jag att det var den lilla svart grejen...jag slog och slog och slog under armen..då slutade det att sticka...

Sedan då jag kom hem öppna jag jackan och då kom den lilla fula getingen och flöög ut..då vart jag arg..sprang ikapp han ( han flööög int så snabbt..men vem skulle göra det efter vari i armhålan :p ) mosade han med handsken wáhahahahhahaha

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Henke skrev:
Hur går det med inkörningen Putteliten?
Har du kört de där 30 milen än? (antagligen en korkad fråga)

Inkörningen går fort, och japp, 30 mil utanför Ängelholm igår. :)
Fast, det var MINST 30 mil, gärna mer...
Så idag blir det väll en sväng till Malmö för att prova den nya Jet maken utanför Peugot. :rolleyes:

Blev ganska förvånad dock. under 5 liter från Helsingborg, via gamla vägen till Ängelholm och vidare via motorvägen till Halmstad (Shell-macken vid pinnen, händer att syrran jobbar där när hon är i Halmstad, men naturligtvis inte när jag kom och hälsade på...)

Service och bänkning(justering) på onsdag. :tummenupp

PS. Vet du om att d user elak ut i med den där rånarluvan under hjälmen. Blev ju nästan rädd för dig när du svängde på knutpunkten... :D DS.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Fluga ?! blah, blaha; Tysklandkartan släppte från tankväskan o la sig över hjälmen o visir. Körde i 2 dar sen m vänster handen på kartan/tankväskan för säkerhets skull.

Nå Putte: Hur går den ?
/u

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
PutteLiten skrev:

PS. Vet du om att d user elak ut i med den där rånarluvan under hjälmen. Blev ju nästan rädd för dig när du svängde på knutpunkten... :D DS.

Ha ha, så bra då, då håller man stilen även på hojen, brutal, elak hårdrockare. ;)

Ben

WOAH!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wr426f -01, dominator
Cosmo skrev:
ett tips är att inte heller skalla en kråka på motorvägen.

Råkade av misstag göra det förra sommaren. Ingen kul tur det. Fick återvända till närmsta hojhandlare och införskaffa ett nytt visir. Det gick i småbitar kan man säga. Hade tur som hade solglasögonen under så jag slapp splitter i ögonen.

Hahahaha :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...