Första offret!!!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Penguin skrev:
En kille jag känner fick för många år sedan hela visiret täckt av en fladdermus när han körde på kvällen. Han såg i princip inte något, så det var bara att tvärnita och stanna på fläcken berättade han.

Sen har jag även läst om en stackare som drabbades av en omkringflygande plastpåse som fastnade i hjälmen. Vilken mardröm! :eek:

Haha! var väl inget!! :fakta

I höstas bytte jag hoj med en polare när vi var ute o gled en fin kväll... Det var (tro det eller ej) en Hyosung GV125 Aguilla, en två cylindrig lättmc glidare!

Så jag fällde upp visiret la mig i en 80-90km/h(marchfart) och började nynna "Born to be bad"! Då ur ingen stanns får jag något svart i dryg pingisbollstorlek i ögat!!!! stänger snabbt som fan vissiret ifal det skulle komma mer!? Plöttsligt ser jag nått som sitter och kravlar uppe i hörnet på hjälmen, visst fan var det en fladdermus jag fått i ögat!!!!! :skrämd slännger upp visiret rycker huvet åt sidan så den flyger ut och stannar vid väg kanten... Precis efter jag stanna blev jag om körd av en blåvit(så där hade man lite tur iaf.. 90 på 50 väg e inte poppis) :crash

:hej

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Jag körde på en fiskmås förra sommarn, hann bromsa mycket så jag bara tuchade den, men fanskapet sket längs hela sidokåpan, han blev nog rädd, stackarn

Last edited:

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
haha..kom på en humla fick världens snyggaste headshot på mig.. mitt mellan ögonen...och ont gjorde det :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Har själv nockat en DUVA i 130. Det gör ONT! Tyvärr dog inte duvan utan hann stappla iväg innan jag hann sansa mig och stanna. Aldrig kul att köra på ett så "stort" djur. Men det är alltid en kul historia att berätta :p :D

edit:
Kom på att jag lyckats fånga en geting innanför mina solbrillor också. Hade ett fint getingstick över hela högerögat sen. Men satan vilka bra bromsar man plötsligen får då. :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Blackninja skrev:
Jag körde på en fiskmås förra sommarn, hann bromsa mycket så jag bara tuchade den, men fanskapet sket längs hela sidokåpan, han blev nog rädd, stackarn

haha... det var precis vad jonne(polaren) sa!
"-nu kan man ju kalla dig batman!!"

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Personligen har jag inget emot myggor och såna småsaker, men däremot dom större tex. humlor som studsar till ordentligt mot hjälmen :eek:

En sak till man bör akta sig för, det är husvagnar jag låg bakom en sån förra året då plötsligt takfönstret flyger av :skrämd som tur var så var det en bil imellan som fick ta det värsta

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...