första onsdagsträningen på åsen?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Trist med vurpan men skönt att det inte blev mer än lite småskador och ett skadat ego.

Provade en 600:a på Åsen förra året och jag trodde nästan det var fel på motorn när jag körde ut ur depån. Händer inte ett skit under 10.000 varv :D

Nä 600 är nog mer körteknik än 1000kubikarnas "sikta och skjut" :)
Imorgon ska jag få alla 130 bilderna från dagens körning, då kommer det nog upp lite på andra förare också

Bifogat

• litenjakt2.JPG
    litenjakt2.JPG
    47.9 KB · Visningar: 61
  • liteninbromsning.JPG
    liteninbromsning.JPG
    68.5 KB · Visningar: 42
  • litenrsnabb.JPG
    litenrsnabb.JPG
    44.5 KB · Visningar: 46
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Kul att träffa alla synd för Martin som inte fick igång sin 996 och crashsestdummy som fick göra skäl för sitt namn.

Nä men bra kört tiderna kommer sakta men säkert, och för sätt på frächa däck och inte gamla beg fjolårsdäck som bara är att kassera så slipper man onödiga vurpor.

Apropå fjädring såg man verkligen problemet Hansson hade med sin K7:a det gungade friskt ut på rakan.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Är det Öhlins Hansson kör med?
(De får väl byta i PRO Superbike?)

Tydligen eftersom öhlins mekar jobbade febrilt med hans K7 under hela dagen och det verkade som dom verkligen försökte lösa ett problem, tänk om man hade den servicen !!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tydligen eftersom öhlins mekar jobbade febrilt med hans K7 under hela dagen och det verkade som dom verkligen försökte lösa ett problem, tänk om man hade den servicen !!

Den servicen kan alla som kör Öhlins köpa. Har glömt hur många tusenlappar den kostar. Men för typ en som Hanson kan det säkert betala igen sig lätt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kul att träffa alla synd för Martin som inte fick igång sin 996 och crashsestdummy som fick göra skäl för sitt namn.

Nä men bra kört tiderna kommer sakta men säkert, och för sätt på frächa däck och inte gamla beg fjolårsdäck som bara är att kassera så slipper man onödiga vurpor.

Apropå fjädring såg man verkligen problemet Hansson hade med sin K7:a det gungade friskt ut på rakan.
Överdrivet. Åker man inte fortare än låt säga 1.15 på åsen kan man lägga på vad fan som helst, bara det är slicks. Fjolårsdäck är helt okej. Jag körde personbästa (hög 1.14) med två år gamla däck i fjol, och kan inte säga att det sladdade någonstans.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Överdrivet. Åker man inte fortare än låt säga 1.15 på åsen kan man lägga på vad fan som helst, bara det är slicks. Fjolårsdäck är helt okej. Jag körde personbästa (hög 1.14) med två år gamla däck i fjol, och kan inte säga att det sladdade någonstans.
Dom enda sträck som du ritar är i dina kalsonger, limma ihop mopeden nu och ge dig ut och träna, det är race på Lördag :mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ska träna nu på onsdag tänkte jag :) .

Finns det köpemat att tillgå under dagen eller är det att ta med sig som gäller? Är grindarna öppna kvällen innan? Tänkte åka upp på tisdag kväll så man slipper stiga upp så okristligt tidigt. Hur är det med ström, behöver man nån övergång från 3-fas eller nåt?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Nope, Luff tar emot i sekretariatet, huset som ligger precis före toaletterna när man kommer från grindarna.

Du har ju koll på KGA motorstadion Sandstream. :tummenupp
Jag ska också dit imorgon, har du koll på vilka sträckor som är nyasfalterade?
Jag gjorde hojen fin inför onsdagsträningen, läs mer i min blogg.

sandstream

Guest
Du har ju koll på KGA motorstadion Sandstream. :tummenupp Jag ska också dit imorgon, har du koll på vilka sträckor som är nyasfalterade? Jag gjorde hojen fin inför onsdagsträningen, läs mer i min blogg.
Var där förra onsdagen, därav att jag för ovanlighetens skull råkar ha lite koll på vad som gäller.

Tänkte inte så mycket på asfalteringen men Ejes är iaf helt nyasfalterad och klart bättre än när jag körde förra året.
Inbromsningen i slutet på start/mål-rakan känns bäst längst ut till vänster, in mot mitten skuttar hojen som bara den. Gissar att bilarna har fixat det med sina inbromsningar som vanligt.
(OT: I onsdags var Volvos STCC-team på plats och det var grymt att se hur sent de bromsar. När man tycker att de borde bromsa för att klara kurvan lägger de i nästa växel och gasar ett tag till :näsblod )

Det är kul att renovera lägenhet också. Sådetså. :mad:
Det kan du göra före och efter träningen :tummenupp

Last edited:

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Du har ju koll på KGA motorstadion Sandstream. :tummenupp
Jag ska också dit imorgon, har du koll på vilka sträckor som är nyasfalterade?
Jag gjorde hojen fin inför onsdagsträningen, läs mer i min blogg.
Förutom det som Sandstream sa så är det ny asfalt in i högern i esset och ett fält med ny asfalt på innern i vänstern ut ur esset.
Var där och testade lite regn igår...:mad:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...