Första turen med Gixxern

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja nu va den avklarad. Skulle ner till en polares garage för att svetsa avgassystemet, på väg ner ca 1mil registrerade jag 95grader i oljetemp inte illa med tanke på att kylare saknas. Det första som slog mej var ljudet(med trasigt system) vilket ljud. Ja ja körde lugnt ner och njöt över hur smidig den är i kurvorna om man jämför mot 268kg Boldor. Åkte ner och svetsa, prova sparka igång och ljudet blev perfa. Tänkte på vägen hem att jag kan ju se hur långt man kommer innan det är dax att slå av pga hög temp. Om man håller sig till en 110-120 på femman så ligger tempen konstant på 114grader, gasar man en liten bit stiger den kör man långsammare sjunker den. Tänkte att jag kan ju låta han rulla en bit och åkte en liten sväng.

Det första som kom som en chock var VILKET JÄVLA INSUGSLJUD shit det va ju så där satt man väcker döda och att det blir svårt att andas eftersom all luft är ju på väg in i fuggarna. Går som en klocka, läcker kanske "lite" mellan avgas och cylinder men det är svårt att avgöra. Bestyckningen är skaplig men på tog för fett på lågvarv. Upptäkte att jag verkar ha soppa problem, när man ger benet på femman så tar det stopp, samma problem som jag hade med gammla motorn, kanske igensatt soppa filter? Ska i vilket fall kolla det. Nästa sak är annars CDI boxen.

Nästa fråga, går han något? Jodå men jag har ju självklart tagit det lugnt men power wheelies går ju på både ettan och tvåan, kanske även trean om man ger benet. Nu har jag ju inte dragit längre än till 9k eftersom jag saknar varvstopp och det är ju vid 9max pulver kommer. Men på ettan reser han sig vid en 4-5k rpm och tvåan varje gång man gör en hastig växling. Tog även en tur ut en bit för att leta upp en våg jag vet stämmer. Vikten landade på 221kg fulltankad packad och klar, inte illa för en orginal 248kg tung blysläde(nu är det bara föraren kvar). Lite mer kanske man kan lätta cykeln men det känns lite som att elda för kråkorna när föraren vägen 95kg.
 
Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Qwerty skrev:
inte illa för en orginal 248kg tung blysläde(nu är det bara föraren kvar). Lite mer kanske man kan lätta cykeln men det känns lite som att elda för kråkorna när föraren vägen 95kg.

Vilken gixxer väger 248 orginal ????
 

raulis

Pol med Qwerty
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Lapplands Väsby
Hoj
*Gixxer 1000 kraschad o såld*
Vad kul att du fått igång gamla skorven,men varför ringde du inte, ville ju vara med vid det historiska ögonblicket :hihi
Förresten, nu kan du ej längre skylla på att jag har en 1000 när jag kör ifrån dig på de kurviga favoritvägarna :tungan
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
raulis skrev:
Vad kul att du fått igång gamla skorven,men varför ringde du inte, ville ju vara med vid det historiska ögonblicket :hihi
Förresten, nu kan du ej längre skylla på att jag har en 1000 när jag kör ifrån dig på de kurviga favoritvägarna :tungan


men han går ju inte som han ska :) Blir ju soppa brist när man gasar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top