första turen!!

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Körde 7mil idag, från lite före Tierp ner till Uppsala. Kul som fan men kallt! Torra vägar o bra grepp trots temp nära 0. Sitter o tinar med en skål ärtsoppa nu :tummenupp :yoparty

nitros

Må de hata oss Blott de frukta oss
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
-
Kul

Ja var ute både igår o idag. Fast idag var det skit kallt,så det blev bara en sväng i komunen...

Snart sommar :tummenupp

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Det var ett jävla bra grepp med carvingskidorna i Romme idag... vinter = vintersporter!!! Inte ut med hojen på blaskiga vägar, kallt o jävligt..uuää. :tungan

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
perkihlen skrev:
Körde 7mil idag, från lite före Tierp ner till Uppsala. Kul som fan men kallt! Torra vägar o bra grepp trots temp nära 0. Sitter o tinar med en skål ärtsoppa nu :tummenupp :yoparty

:yoparty Premiär här med, puttrade ut till motorvägen o körde den fram o tillbaka.. Fan så underbart att få slanga lite men fan så kallt, förvånansvärt bra fäste dock trots kylan!

:tomten

Bifogat

• Premiären.jpg
    Premiären.jpg
    62.1 KB · Visningar: 181
Last edited:

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Jag hade också flongnytt pilot power däck i bak och det var inget fel på mitt fäste heller. :tummenupp Bra däck de där. :Bugar

Sniper

Guest
perkihlen skrev:

I fredags blev det en runda på 3-4 mil. Va bara tvungan 3+ i skuggan 14+ i
solen torra vägar. Men som du säger kallt som fan, men kul så värmen är så
VÄLKOMMEN :Bugar

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
perkihlen skrev:
Jag hade också flongnytt pilot power däck i bak och det var inget fel på mitt fäste heller. :tummenupp Bra däck de där. :Bugar

Sedär ja! Jepp, de uppmanas, har bara kört slicks förut så jag är... ja.. ja är heelnoeejd!! :tummenupp

Nitroxx

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
GSXR 1000 K3
Kanske en dum fråga (väntar på min första sommar med mc). Hur gör ni med försäkringen. Ställer ni på den över helgen och sen ställer av den igen, eller hur gör ni??

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Dagens sporthojsskådning: Ett styck blå plastraket (R1?) vid Skogskyrkogården ca 18.30, runt nollan i luften.. :tummenupp

Nån härifrån?

Sniper

Guest
Nitroxx skrev:
Kanske en dum fråga (väntar på min första sommar med mc). Hur gör ni med försäkringen. Ställer ni på den över helgen och sen ställer av den igen, eller hur gör ni??

Helårsförsäkring helförsäkrad..

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Örnsköldsvik åker det runt en motard (såg ut som en KTM Motard). Blir verkligen inte avundsjuk. Fast det har visserligen åkt runt enduros hela vintern här.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Max© skrev:
:yoparty Premiär här med, puttrade ut till motorvägen o körde den fram o tillbaka.. Fan så underbart att få slanga lite men fan så kallt, förvånansvärt bra fäste dock trots kylan!

Men ge dig! Du kommer bli bannad!! :banana :7peta :rofl

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fullt körbart i Skåne idag. PREMIÄRTUREN avklarad! :hoppa
Dock så är 30 - 40 min i aktivt tempo allt mina fingrar pallar med fingervantar + skidhandskar till trots.
Underställ, skidstrumpor, lager2 polo, skinnställ, collegetröja och regnställsjacka does the job. :tummenupp

Idag återvände livet!!!!! :2cool

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
hade planerat å ta årets första repa i går men va förlamda av en sjuhelvetes baksmälla, så idag åkte den ner i smådelar ist...siktar på nästa helg med nylackade kraschisar å fixade ventiler.... :banana

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125
Första turen

Fan va skönt att höra att det är så många som har haft sin första tur... Då känns det som att våren är ganska nära, men ändå långt borta!

Sniper

Guest
Maverick_ou812 skrev:
Fullt körbart i Skåne idag. PREMIÄRTUREN avklarad! :hoppa
Dock så är 30 - 40 min i aktivt tempo allt mina fingrar pallar med fingervantar + skidhandskar till trots.
Underställ, skidstrumpor, lager2 polo, skinnställ, collegetröja och regnställsjacka does the job. :tummenupp

Idag återvände livet!!!!! :2cool

Bara stavarna som saknades :D Va själv i småland i dag annars hade jag
nog också gazzat en liten runda. en bit utanför växjö mötte jag en gixxer
på bakhjulet man blir ju så sugen :gnissla

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Jag har också tagit premiärturen idag, även om den var väldigt kort...
Gav mig imorse ut för att skotta undan snön framför garageporten till hojen, tänkte jag skulle hjälpa snösmältningens hårda arbete.
När jag var klar sken solen och fåglarna kvittrade, nä jag måste plocka ut hojjen så han får glänsa lite i solen. När solen blänkte i lacken tänkte jag, -Äh, jag måste få lyssna på lite muller. Så jag satte i batteriet och startade! Så jäkla skönt att få lyssna till den sången igen!
Men resultatet av detta blev såklart att jag bara var tvungen att ta mig ut till stora vägen och vroooooom! SÅ JÄKLA GÖTT!!!!!!!!!! :tummenupp
Det blev väl ca 3 km...kallt och jävligt, men det var det värt! :banana :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...