Första vurpan igår:(

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Usch den där kan inte vara dyr å sälja i det där skicket ;)
Hoppas du får en lika fin av förs.bolaget och att du klarar dej utan bestående skador. :tummenupp
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Om jag vore du skulle jag be om att få magnetrönka knät samt be att en ortoped känner efter så inte korsbandet eller liknande är av. Jag slet av mitt korsband i en snowboardolycka där jag bröt handleden i samma vurpa. Jag tyckte inte de gjorde så ont i knät för jag hade så j*vla ont i handleden. Korsbandsskadan lider jag av än idag och ska operera det om 7 veckor :(
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
De e helt sjuk att de kan bli så i sådana hastigheter!! körde ju bara i 50-60km/h
 

Nicotin

Guest
det där var ju inge snyggt..vad körde du på för däck ?

Har du helförsäkring så är det där lösen omgående, inget dom lägger pengar på att fixa.
Hål i ramen..hoppsan..tur att det gick så bra..:tummenupp
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Michelin hörde jag på och de e helförsäkring. Jag ska köra in den till verkstaden nu, får se va de säger om de.
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Jag har sett att en del rondeller verkar vara belagda med en rödaktig version av asfalt- som tex Arninge rondellen-var, har haft några fina framhjulssläpp där utan att klota. Jag har kört ett extra varv (sakta) efter för att kontrollera om det var dieselspill eller annat men det var det inte
Den rondellen har en ny beläggning idag...
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
lämna in hojen nu på mc service i varberg och han sa att han inte kunde tänka sig något annat en skrotning/inlösning. Fan man e ändå ganska nojig över hur försäkringsbolaget kommer göra. Bara jag får pengarna som den va värd! Den va i grymt skick nästintill helt ny bara några månader gammal, inte en repa eller nått.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Tur att du inte skada dig. Hojen går alltid att ersätta på någe vis.

Krya på dig mannen!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
:va Man kan nog lätt få sig en tankeställare, att få så svåra skador på hoj och i viss mån dig själv i endast 50km/tim. Lägg på 200knyck till, en fart som inte är ovanligt bland hojåkare.
Hittar man ens några delar av hojen i så fall:fatta!
Krya på dig, hade en vän som gjorde samma "slide i rondell 50km/tim", tyvärr
fick den "svarta bilen" hämta honom.:(
 
Last edited:

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
ucsh! Inte kul å höra de men din vän... Ja man borde kanske tänka efter lite mer... men de e ju så satans kul att köra!!
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Har varit med om något liknade, du kommer och ha mest ont 3-4 dagar efter:näsblod . Fick iaf jag, hade med helförsäkrat då. Tur man betalar 2500 varje månad för helförs.. När något sådant händer.. Krya på dig grabben, du kommer o få inlösen på den hojen.. Dom lagade min, känns sådär. Kostade 45 000 o laga( för lite plast) :va
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
kan försäkringsbolaget säga någonting om att man körde 50km/h i rondellen?? Man fick ju köra i 50, men kan de säga att man körde för fort i rondellen?
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Dom kommer ju definitvt att försöka att inte betala ut pengar till dig. Det gör dom alltid. Men inte för att du körde 50 i en rondell... Det kan jag aldrig tro.

Hur stor va rondellen förresten?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top