Skönt att du klarade dig själv alla fall!
Jag blir helt skogstokig när jag ser vägvärket är ute och "lagar".
Jag var ruskigt nära att köra åt skogen för en månad sen, av precis samma anledning. Grus som vägverket (eller vilka det nu är) hejslöst drällt ut mitt i en kurva. Inga skyltar. Dessutom körde jag 75 på den 70-vägen, och var ändå så j*vla nära.
Jag blev så förbannad att jag åkte rakt in till polisstationen i Linköping, där jag bor, och gjorde en anmälan.
Not: Linköping är kända för sina nitiska trafikpoliser.
- En anmälan mot vadå? frågade hon i receptionen.
- Jag vet inte, det är du som är polis. (väldigt vänlig och kontrollerad, det var ju inte hennes fel..)
- Men det gick bra med dig och hojjen?
- Ja.
- Va bra. Jag skriver upp ett tillbud på vägsträcka _vägsträcka_ på grund av grus på beläggningen.
- Kalla det vad du vill, men dom som har "lagat" vägen har utsatt mig och utsätter andra hojåkare för livsfara genom sin nonchalans att inte ens sätta ut skyltar. Det måste vara olagligt och jag vill göra en anmälan.
- Jag ska höra med trafikenheten när dom kommer in, dom vet vad som gäller..
Det var det sista jag hörde om den saken. Jag ska nog ringa och höra med dom imorn, för jag tycker som sagt att det är överjävligt att dom får göra så här. (Får jag tvätta en skymd kurva mitt skogen med såpa för att den ser skitig ut? -NEJ (självklart, eller hur?))
Detta är en sak som vi hojåkare måste göra nåt, det är faktiskt
statligt organiserade mordförsök!