Första vurpan... :P

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Börja med att ta reda på vem väghållaren är. Är det en enskild väg? Är det en kommunal väg? Är det en statlig väg? Är det en enskild eller kommunal väg behöver vägverket inte vara inblandat överhuvudtaget.

Jag tror nog att det är en kommunal väg, så börja med att ringa till kommunen och förklara ditt ärende och ta reda på vem du ska ställa dina krav till.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
de e ingen kommunal väg den liggger antingen under skanska eller vägverket ansvar!!! kan kanske kolla de vem som har ansvaret för den vägen men i slutändan så e de nog bara å ge sej på vägverket hehe den vägen e rätt så fin synd dom aldrig asfalterade klart den va tänkt å bli asfalt ända upp till kaflås/hömb

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
Tranicos skrev:
2271898 Det sa min mamma med... :rolleyes:

För det första visste jag ju inte att jag skulle vurpa när jag tog den andra vägen. För det andra måste man ju ha båda hjulen i marken samtidigt när man kör lagligt, och hur kul är det?

/Linus

vadå du låg på slangen genom en kurva som nöp, taskigt läge...

/47

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Lite bilder från olyckan.

Bifogat

• 060629_073015.jpg
    060629_073015.jpg
    138.1 KB · Visningar: 149
  • 060629_073743.jpg
    060629_073743.jpg
    127.1 KB · Visningar: 139
  • 060629_072900.jpg
    060629_072900.jpg
    119.2 KB · Visningar: 122
  • 060629_072821.jpg
    060629_072821.jpg
    124.1 KB · Visningar: 126

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
de partiet känner ja igen gött du klara dej hyfsat bra e de din kawa som brukar stå vid gamla verkstadskolan i tidaholm eller?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
pini skrev:
2273312 de partiet känner ja igen gött du klara dej hyfsat bra e de din kawa som brukar stå vid gamla verkstadskolan i tidaholm eller?

Japp, det stämmer! :)

Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
okej ser den då å då ioch me ja bor i närheten där

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
de kan vi göra men ja måste få ihop min me den har en haverad framgaffel nu

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
2fast4hjo skrev:
2272979 Kan scanna in anmälan och skicka till dig :) , dock är jag också på jobbet nu och 2fast4some är, tro det eller ej och kör på kinnekulle då hojen är körbar så ordar det lite senare.

Det vore jättesnällt om jag fick ta del av er anmälan. Tänkte fixa det ikväll. Har tagit massa bilder på kurvan, gruset och alla trasiga delar på hojen nu. Hoppas att jag får ihop den så pass att det går att köra på den redan i veckan. Med mycket silvertejp kan man fixa det mesta! :)

ps, det här är ett pm men eftersom någon har fullt i sin inbox fick jag skriva det här istället... :tungan

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
2fast4hjo skrev:
2277038 Har svarat dig via pm :)

Har fått bekräftelse från vägverket att ärrendet är under behandling i Borlänge :)

Tackar!

Jag har mailat en lista på allt som gått sönder till en mc-firma för att få reda på pris på delarna. Skickar in anmälan till vv så fort jag vet vad kalaset kommer kosta.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tranicos skrev:
2277178 Tackar!

Jag har mailat en lista på allt som gått sönder till en mc-firma för att få reda på pris på delarna. Skickar in anmälan till vv så fort jag vet vad kalaset kommer kosta.

Den kurvan såg verkligen inte trevlig ut :3freak

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Skönt att du klarade dig själv alla fall!

Jag blir helt skogstokig när jag ser vägvärket är ute och "lagar".

Jag var ruskigt nära att köra åt skogen för en månad sen, av precis samma anledning. Grus som vägverket (eller vilka det nu är) hejslöst drällt ut mitt i en kurva. Inga skyltar. Dessutom körde jag 75 på den 70-vägen, och var ändå så j*vla nära. :mad:

Jag blev så förbannad att jag åkte rakt in till polisstationen i Linköping, där jag bor, och gjorde en anmälan.
Not: Linköping är kända för sina nitiska trafikpoliser.

- En anmälan mot vadå? frågade hon i receptionen.
- Jag vet inte, det är du som är polis. (väldigt vänlig och kontrollerad, det var ju inte hennes fel..)
- Men det gick bra med dig och hojjen?
- Ja.
- Va bra. Jag skriver upp ett tillbud på vägsträcka _vägsträcka_ på grund av grus på beläggningen.
- Kalla det vad du vill, men dom som har "lagat" vägen har utsatt mig och utsätter andra hojåkare för livsfara genom sin nonchalans att inte ens sätta ut skyltar. Det måste vara olagligt och jag vill göra en anmälan.
- Jag ska höra med trafikenheten när dom kommer in, dom vet vad som gäller..

Det var det sista jag hörde om den saken. Jag ska nog ringa och höra med dom imorn, för jag tycker som sagt att det är överjävligt att dom får göra så här. (Får jag tvätta en skymd kurva mitt skogen med såpa för att den ser skitig ut? -NEJ (självklart, eller hur?))

Detta är en sak som vi hojåkare måste göra nåt, det är faktiskt statligt organiserade mordförsök!

:kryckor

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Nu har jag iallafall mailat in anmälan och bilder så får vi se hur det går! :gnissla

edit: Besökte förresten farbror doktorn idag och fick röntga nacken. Verkade som om allt stod rätt till! :fyllisar

Last edited:

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
"inte så farligt med hojen" ?

Den är ju helt sönderrepad!? Alla kåpor på åtminstånde höger sida verkar repade.

Vill också passa på att säga att du kör min dream bike...Fast jag vill ha kawagrön ist :tungan Hur är den att köra?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Spray skrev:
2279679 "inte så farligt med hojen" ?

Den är ju helt sönderrepad!? Alla kåpor på åtminstånde höger sida verkar repade.

Vill också passa på att säga att du kör min dream bike...Fast jag vill ha kawagrön ist :tungan Hur är den att köra?

Det kunde ju vart mycket värre! Tror min blir grön i vinter när jag lackar om den! ;)

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Fick precis svar från vägverket att jag kan ta mig i :arsele ang. ersättning. Vägen var besiktigad veckan innan jag körde omkull och då fanns det inget grus... Vad fan spelar det för roll?! :va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha