Nu har jag gjort det, glotat för första gången. Köpte en gsxr 750 förra i början av veckan, och idag la jag ner den. Hade problem med att frambromsen pulserade som om skivan var vind. Var på väg till en verkstad för att snacka med dom om vad det kunde vara när det hände. Kom mot ett rödlyse i ca 50-70km/h som precis slår om, gör en ganska kraftig inbromsning (inget extremt) och i slutet när hastigheten är ca 30 låser sig framhjulet som släpper och hojen dyker. Jag drar i backen (mitt i stan) och hojen hamnar ute i korsningen. Eftersom den inte är besiktigad (försäkringen gäller ej) borstade jag av mig och drog så snabbt jag kunde.
Väl hemma kunde jag konstatera följande: Svullen och skrapad höft och armbåge, repad v kåpa (dock ej helt sprucken), repad kopplingskåpa och en nerslipad fotpinne.
Nu till mina frågor:
Måste det vara skivan som är vind eller kan det vara något annat?
Är det någon som känner till en BILLIG lackerare i Uppsalatrakten?
Är det något speciellt man bör kolla efter en asfaltsvända?
Däcken är Pirelli dragon (heter som nog...) som gått ca 40mil, kan det vara något med dom?
Hur ska jag kunna lita på bromsarna nu?
Väl hemma kunde jag konstatera följande: Svullen och skrapad höft och armbåge, repad v kåpa (dock ej helt sprucken), repad kopplingskåpa och en nerslipad fotpinne.
Nu till mina frågor:
Måste det vara skivan som är vind eller kan det vara något annat?
Är det någon som känner till en BILLIG lackerare i Uppsalatrakten?
Är det något speciellt man bör kolla efter en asfaltsvända?
Däcken är Pirelli dragon (heter som nog...) som gått ca 40mil, kan det vara något med dom?
Hur ska jag kunna lita på bromsarna nu?