Förstora bilder och skriva ut på flera blad?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vet att det har funnits i nån tråd, nån sida eller program som fixar det här. Ser dåligt ut på nära håll men på håll blir det rätt fränt. Alltså nånting som gör en bild mycket mycket större så det blir "pixlar" med tomrum mellan dom. Sen skriver man ut det på kanske 9st A4 blad och sätter upp bredvid varandra. Det hette nånting men jag kommer inte ihåg vad det hette heller. Nån som förstår nånting av det här svamlet jag skrivit och vet vad det är?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Okej ny fråga, nån som vet vart man får tag på en högupplöst http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_large/8/51938.jpg eller tror ni det går att få min affisch inscannad av nått företag? Har en 90x60cm men när jag satte upp den så började jag direkt tänka att jag vill nog faktiskt hellre ha en gigantisk version av den.

51938.jpg

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fota den med digitalkamera? Kan vara lite klurigt om den är väldigt glansig men borde gå.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som vet var ( om man har en högupplöst bild ) kan skriva ut bilden på flera sidor utan att bilden ser ut som i Rasterbator?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
HanneZ skrev:
2588624 Det går ju bara ladda upp 1-mb-bilder på sidan? Why? :kass
Ladda ner det fristående programmet istället så går det att ha hur stora bilder som helst. Dessutom så får du mycket fler val såsom pixelstorlek, beskärning osv.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Thermal skrev:
2588633 Ladda ner det fristående programmet istället så går det att ha hur stora bilder som helst. Dessutom så får du mycket fler val såsom pixelstorlek, beskärning osv.
Ahhh!

Är det tänkt att man ska sätta papprerna kant i kant eller ska man klippa bort den vita randen utanför? Jag tycker mig se båda på sidan.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
HanneZ skrev:
2588641 Ahhh!

Är det tänkt att man ska sätta papprerna kant i kant eller ska man klippa bort den vita randen utanför? Jag tycker mig se båda på sidan.

Det beror på vad för skrivare du har, kan den skriva ut kantlöst så behöver du inte klippa utan då blir det bara att sätta papprena kant i kant. Se också till att du har en av de senare versionerna av Acrobat Reader som stöder kantfria utskrifter.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Thermal skrev:
2588671 Det beror på vad för skrivare du har, kan den skriva ut kantlöst så behöver du inte klippa utan då blir det bara att sätta papprena kant i kant. Se också till att du har en av de senare versionerna av Acrobat Reader som stöder kantfria utskrifter.
Ok, det det har nog inte min stöd för. Jag tycker dock att det va ganska coolt med det "rutiga".

Arvoitus

Guest
Woho! Fredagsnöje!

Blev lite lyrisk, tog mig lite vatten över huvudet, skrivaren spottade ut en hel liten bok som sen tog en bra stund omkringkrypande på golvet för att pussla ihop. Kul! :)

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
o hur ska man fästa dom på väggen?? har funderat på att klistra på en stor skiva... eller sätta upp varje a4sida för sej med hjälp av små dubbelhäftande lappar.

nån som har en bra ide??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det några begränsningar på hur många "rutor" stor bild man kan göra?

Finns det stöd för att skriva ut på större än A4?

Nu måste ju alla här slänga upp bilder på hur det ser ut när deras alster sitter uppe?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hmm... har skrivare på jobbet. Kommer jobba natt imorgon, samt har en taskig vägg i lägenheten som det skulle vara snyggt att sätta upp något sånt på.

Återkommer imorgon :D

Edit: Ingen som har en bra bild man kan använda, helst svartvit då jag tror det blir bäst. Eller någon som är duktig på ps och kan göra om en bild som jag skickar till svart-vit?

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vissa skrivare har stöd för detta genom att man helt enkelt bara ändrar i utskriftsinställningarna.

Kan ju dock bli en aning jobbigt om man glömmer att ställa tillbaka det när man är färdig...

Bifogat

• skrivare.jpg
    skrivare.jpg
    82.6 KB · Visningar: 179
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...