Försvann på mc efter dikeskörning

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Ambulanspersonalen märkte säkert att han var på pickalurven men eftersom farbror blå inte infann sig så kunde de ju inte göra annat än försöka lura med sig honom till sjukhuset.

Jo förmodligen!?!
"Du verkar ju inte helt nykter så kör nu lite snällt här bakom oss, e du snäll. Det går nog bra"

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jo förmodligen!?!
"Du verkar ju inte helt nykter så kör nu lite snällt här bakom oss, e du snäll. Det går nog bra"

Ambulansförare klarar inte ens stenkastade apor i 10 årsåldern, ännu mindre en packad snubbe på hoj.

De kände nog, men valde den näst bästa idén. Tror jag.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kan ändå inte tycka att det är en ens skaplig idé att låta en packad kille köra hoj bakom en ambulans. Det hade väl varit bättre om de hållit honom kvar genom att tex "tappa" hans nyckel till hojen, eller helt enkelt hållit honom kvar med våld för att förhindra att han begår ett ganska allvarligt brott som ändå fyllekörning räknas som.

Om man är så pass packad så man behöver ta en tupplur i diket på E6 så lär promillen vara rejält hög (grov rattfylla).

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
Hojlös
Jag kan ändå inte tycka att det är en ens skaplig idé att låta en packad kille köra hoj bakom en ambulans. Det hade väl varit bättre om de hållit honom kvar genom att tex "tappa" hans nyckel till hojen, eller helt enkelt hållit honom kvar med våld för att förhindra att han begår ett ganska allvarligt brott som ändå fyllekörning räknas som.

Om man är så pass packad så man behöver ta en tupplur i diket på E6 så lär promillen vara rejält hög (grov rattfylla).

Men får ambulanpersonal hålla kvar folk med våld? Det låter ju mindre troligt:va Kanske om det hade varit en olycka så är det väl liite annat,men jag vet inte..:banana

Hur som helst väldigt konstigt

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750

Två sjuksyrror på 55 kg mot 120 kg (?) packad och irriterad knutte blir likt förbannat inte en jämn fajt. :fakta Alla, förutom farbror blå, väljer själva om man ska ingripa mot rattfyllon eller ej. Även ifall deras idé kanske inte var den smartaste så är det ju i alla fall bättre att ha en blåljus- och sirenförsedd ambulans framför rattfyllot än inget alls...

Jag tycker faktiskt att det borde bli lag på att utryckningsfordon alltid ska åka och varna framför alla rattfyllon!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om det nu var två 55kg småtjejer som körde ambulansen så kan jag ändra mig. men det tror jag inte. De som kör en sådan måste ju iallafall orka att lyfta och kånka folk upp på bårar, och det klarar nog inte många 55kg töser.

Det kan ju lika gärna varit två män i 40-årsåldern och en finnig fylleyngling på en trimmad 125:a.

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
Hojlös
Om det nu var två 55kg småtjejer som körde ambulansen så kan jag ändra mig. men det tror jag inte. De som kör en sådan måste ju iallafall orka att lyfta och kånka folk upp på bårar, och det klarar nog inte många 55kg töser.

Det kan ju lika gärna varit två män i 40-årsåldern och en finnig fylleyngling på en trimmad 125:a.

Helt klart,det får vi aldrig reda på endå:tummenupp Dom skriver vad dom vill om ALLT:)

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
En ambulans har precis lika stor rätt som en civil person att kvarhålla någon..
Kallas Envarsgripande.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Två sjuksyrror på 55 kg mot 120 kg (?) packad och irriterad knutte blir likt förbannat inte en jämn fajt. :fakta Alla, förutom farbror blå, väljer själva om man ska ingripa mot rattfyllon eller ej. Även ifall deras idé kanske inte var den smartaste så är det ju i alla fall bättre att ha en blåljus- och sirenförsedd ambulans framför rattfyllot än inget alls...

Jag tycker faktiskt att det borde bli lag på att utryckningsfordon alltid ska åka och varna framför alla rattfyllon!

Ja, å nu blev det ju just inget alls...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...