powerjohan
Ogudaktig sporthojare
skumt att länkarna slutar fungera efter ett tag, jag tror att det är en del av en större konspiration. :foliehatt
Ambulanspersonalen märkte säkert att han var på pickalurven men eftersom farbror blå inte infann sig så kunde de ju inte göra annat än försöka lura med sig honom till sjukhuset.
Jo förmodligen!?!
"Du verkar ju inte helt nykter så kör nu lite snällt här bakom oss, e du snäll. Det går nog bra"
Jag kan ändå inte tycka att det är en ens skaplig idé att låta en packad kille köra hoj bakom en ambulans. Det hade väl varit bättre om de hållit honom kvar genom att tex "tappa" hans nyckel till hojen, eller helt enkelt hållit honom kvar med våld för att förhindra att han begår ett ganska allvarligt brott som ändå fyllekörning räknas som.
Om man är så pass packad så man behöver ta en tupplur i diket på E6 så lär promillen vara rejält hög (grov rattfylla).
Jag kan ändå inte tycka att det är en ens skaplig idé att låta en packad kille köra hoj bakom en ambulans. Det hade väl varit bättre om de hållit honom kvar genom att tex "tappa" hans nyckel till hojen, eller helt enkelt hållit honom kvar med våld för att förhindra att han begår ett ganska allvarligt brott som ändå fyllekörning räknas som.
Om man är så pass packad så man behöver ta en tupplur i diket på E6 så lär promillen vara rejält hög (grov rattfylla).
Om det nu var två 55kg småtjejer som körde ambulansen så kan jag ändra mig. men det tror jag inte. De som kör en sådan måste ju iallafall orka att lyfta och kånka folk upp på bårar, och det klarar nog inte många 55kg töser.
Det kan ju lika gärna varit två män i 40-årsåldern och en finnig fylleyngling på en trimmad 125:a.
Två sjuksyrror på 55 kg mot 120 kg (?) packad och irriterad knutte blir likt förbannat inte en jämn fajt. Alla, förutom farbror blå, väljer själva om man ska ingripa mot rattfyllon eller ej. Även ifall deras idé kanske inte var den smartaste så är det ju i alla fall bättre att ha en blåljus- och sirenförsedd ambulans framför rattfyllot än inget alls...
Jag tycker faktiskt att det borde bli lag på att utryckningsfordon alltid ska åka och varna framför alla rattfyllon!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|