Förvara Mc i cykelkällare?

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
...kan inte annat än hålla med dig.
Fast samtidigt så har jag valt att leva med denna kvinna, så det säger väl en del om mig med...
:D

Hallååååå du ligger så risigt till nu......

Morrrrrrrrrrrrrrrr:6surkart

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
jag fick inte ha min i cykelkällaren p.g.a brandrisk..

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Du är kaxig nu men.........:gråta

Vem kommer ihåg en fegis...?!?!? :näsblod
Jag tar vad du ger mig, det vet du.
...och du får tillbaka. :whip

(Jajajaja, jag vet att detta blev off-topic. Kunde inte låta bli...)

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Sorry det handlar inte om förlåtelse, och jo den är både brandfarlig och ångorna är väldigt farliga.

Detta är lagen och inget som varje fastighetsägare kan/får ge sitt godtycke till.

Man riskerar både sitt och sina grananrs välmående, samt att man riskerar sitt eget kontrakt.

då får jag nog uppdatera dig på ämnet brand, ångerna är som du säger brandfarliga men under sommaren är luften för varm för att det skall bildas ånger som antänds av sig själv. Är det minusgrader kan det därimot ske...men det är ju inte så relevant just nu för det var ju inte det tråden handlade om..

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
då får jag nog uppdatera dig på ämnet brand, ångerna är som du säger brandfarliga men under sommaren är luften för varm för att det skall bildas ånger som antänds av sig själv. Är det minusgrader kan det därimot ske...men det är ju inte så relevant just nu för det var ju inte det tråden handlade om..

Du missuppfattade vad jag syftade på med det farliga i ångorna, och det är att ångorna som bensinen avger är direkt hälsofarliga.

mickelin

Guest
Jag fick ha hojen i källaren där jag bodde förut men den fick innehålla max åtta liter brännbar vätska. Fråga din hyresvärd...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag har min i cykelkällaren nu och jag frågade hyresvärden om lov. Det där med brandrisk låter ju löjligt. Den lär ju knappast självantända.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag får ställa min i cykelgaraget för min vicevärd :tummenupp

Tveksamt om ja skulle våga ställa den i cykelgarage vid hyresrätt, men bostadsrätt känns rätt lugnt iaf...ska sätta upp en skylt sen där de ska stå "Rör ej, rörelselarm" Det i kombo med den blinkande röda lampan på hojen lär ju iaf hålla de flesta borta från att pilla :D

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ställ den i källaren och se om det dimper ner en lapp eller det ringer någon arg person. Den skulle väll ändå stå hos mor och far? Då är det ju dem som bli uppsagda från kontraktet ifall något går på röven:D

Frolicc

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Hoj
Suzuki SV650S, Suzuki GSX 400 FWS
Första tanken är väl att om du inte frågar om lov är väl det värsta som kan hända att du blir tillsagd att det inte är tillåtet och då är det ju bara att ta bort den.

Är själv nyinflyttad och jagade garage men upptäckte till min stora förvåning ett gigantiskt(!!!) cykelförråd precis utanför porten. Detta är alltså en egen byggnad så det är ingen fara att en eventuell brand skulle tända på hela kåken. Där fick den sitt nya hem. Hojen hade dessutom två kompisar att sällskapa med, en glidare och en sporthoj. Båda av betydligt nyare snitt så om någon inte kan skilja på ditt och mitt får säkert min stå kvar. Pratade men glidarägaren, han hade haft hojen där i tre år utan att någon klagat så för dig är det bara att prova!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept