"Förvaring" eller direkt till baltstat???

M.Westerlund

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2013
Hoj
Ingen just nu
Varför dessa jävla oreggade kort? Ringer aldrig annons/"företag" utan reggat nummer, finns alltid en anledning till att det inte finns en person bakom! Seriöst my ass, det Första man gör när man drar igång en seriös verksamhet är att göra sig själv tillgänglig då det är förtroendet för personen som får folk att anlita företaget. Oreggade kontantkort är så jäkla oseriöst så det finns inte. . . .

Hej Henrik!

Registreringen som gjordes i augusti har tydligen inte gått igenom då jag ser att numret inte finns på hitta.se. Jag har gått igenom processen igen och hoppas att det nu fungerar bättre. Jag har också ställt frågan till comviqs kundtjänst kring varför detta fallerat. Tack för att du påpekade detta.

Mvh

Mikael Westerlund
076-903 55 75
www.motorcykelforvaring.se
info@motorcykelforvaring.se

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Men varför ljuga om att första lokalen är helt uthyrd när den inte ens existerar (Just nu är vårt ordinarie förvaringsutrymme fullt men vi har just tecknat ett hyresavtal med Shurgard som gör att vi kan använda oss av deras lokaler i Hägersten), "est 2011" jovisst att ni "råkade" trycka fel där. Som om ni inte fattade att Ni skulle få blickarna på er och bli kontrollerade. Generiska bilder bland annat med en tjej som jobbar i kundtjänst och random killar som inte har ett skit med er firma att göra. Varför inte gjort rätt direkt och fotat er själva. Hemsidan är så pinsam att man börjar fatta varför ert bolags egentliga affärside med dataprogrammering inte gick nåt vidare (nu är det iofs inte landoIT solutions som gjort den)

Varför trycker ni så noga på att "konservering av bränslesystem alternativt dränering." vad menas. KAN ni nåt om hojar alls ?
Eller är det OCKSÅ så att ni vill verka lite större och kunnigare än ni är !!!

Starta upp firman FÖRST, skaffa kunder SEDAN !!! Ni gör ju tvärtom.......och försöker dessutom komma undan med små "oskyldiga" bluffar.

Sist : Ditt räkneexempel på vad du får ut av en hälare för en hoj värd 100 000 kr, pinsamt

"Jag har läst någonstans att en biltjuv i snitt får 6-7% av ett varas återanskaffningsvärde när han säljer den vidare. Om vi utgår från att en motorcykels värde i snitt är 100 000 kr så skulle det innebära 6 000 kronor per motorcykel."

Ren bullshit.

Allt sammantaget betyder inte detta att ni vill blåsa folk, men det tyder på att ni är väldigt amatörmässiga. Vem i helvete lämnar ut sin cykel med nyckel till en person som ljuger på sin hemsida och vars bolag dessutom inte finns att finna på allabolag.se eller annan sida - Enda svaret man får på sina sökningar är (med röd text) "Din sökning gav ingen träff!"

08 numret på er hemsida går till Landoit solutions

http://www.hitta.se/landoit+solutions/årsta/hdxP2C5vmn?vad=08-51970300

Verksamhet - "dataprogrammering"

hade ni tagit allt i rätt ordning så hade tråden varit positiv - Nu är den full av frågetecken !

BTW - Shurgard hyr enligt sin prislista ut "Mindre än 2 m²: pris från 250 kr/månad." det är väl precis vad man behöver till en hoj - varför ta omvägen via er och betala 395 spänn då ?

Redigerar lite - Nu när jag kollar upp dig så står du som ägare till 3 bolagsengagemang - bland annat Stockholm App Design Center

Är du själv nöjd med den hemsidan ?

Last edited:

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
man kan ju alltid hoppas att HA ställer undan lite hojjar där och blir av med dom :D kan bli en intressant twist där.
nä, även fast westerlund har skrivit 2 inlägg så ligger det en hund begraven här.
det är liksom en bedragares yrke, att ljuga för folk rakt upp i ansiktet.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag hade lätt vågat, ifall jag vore i behov av tjänsten. Men nu är ju min hoj 14 år gammal, helförsäkrad och ingenting jag går och oroar mig för att förlora. Dock ska jag försöka få in hojen i lägenheten över de kallaste vintermånaderna, förhoppningsvis går den in genom ytterdörren. Men om så inte vore fallet, kan man då få hojen hämtad här nere i Linköping nån gång i december typ?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Generiska bilder bland annat med en tjej som jobbar i kundtjänst och random killar som inte har ett skit med er firma att göra. Varför inte gjort rätt direkt och fotat er själva. ?

Bengts rör kanske har bettan i receptionen på bild på hemsidan, men extremt många mindre/större företag har modeller som leker ingenjörer runt ett konferensbord, eller en montör som låtsas skruva i nått skåp på bild.

Sen om det är driftiga killar som dessutom startat flera företag så kanske du är fel person att berätta för dem hur "man startar" företag.

Jag tycker killen gav ett ärligt svar här ovan, utan att slingra sig.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag tycker killen gav ett ärligt svar här ovan, utan att slingra sig.

Och JAG tycker att "klllen" (som är 44 år gammal) har gjort alla fel man kan göra.

Uppgivit sig ha en firma som inte existerar
Ljuger om att ha en massa kunder i sin "ordinarie" lokaler
firman startad 2011

Dessutom på ett oreggat kontantkort - och att sen skylla på att det är Tele2 som tabbat sig - LÄGG AV

Jag ska kolla upp omsättningen på de olika firmorna jag hittat (med förgreningar) och lägger upp denna informationen här ikväll.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Startade tråden i avsikt att efterhöra andras åsikt i frågan om detta är någon att lita på.
Tyckte att det lyste så mycket röda lampor att det var intressant att få veta om andra kände på samma sätt.
Svaren som getts av någon ansvarig har väl inte i någon högra grad ändrat min åsikt eller skingrat några dimmor...
Upplägget är bra - men illa utfört. Lögner, undanglidanden och suddiga påståenden skapar inte förtroende.
Känns som om detta är några överentusiastiska som funtat på "grabbar hur f-n ska vi kunna få in lite stålar utan att det kostar oss för mycket pengar och arbete".
Lokal på Shurgard får du på fem minuter, hemsidan ser ju inte särskilt överarbetad ut och mc-kunskaperna hos inblandade tycks saknas nästan helt....
Villkoren om försäkring, tomma tankar, batterier etc ser ut att grunda sig på krav ställda av Shurgard och de angivna tjänsterna tycks mej mycket "påklistrade"..
Nu finns jag inte i närheten men t o m för mig som bara har hojar från 60-70-80-90-talet är det ingen fördel med denna "förvaring"..
Det finns också alldeles för mycket oklara försäkringsfrågor i affärsidéen.
Har tidigare haft bilar/husbilar/mc i div bönders lador men då har det från början varit solklart med försäkring och vad som gäller.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Och JAG tycker att "klllen" (som är 44 år gammal) har gjort alla fel man kan göra.

Uppgivit sig ha en firma som inte existerar
Ljuger om att ha en massa kunder i sin "ordinarie" lokaler
firman startad 2011

Dessutom på ett oreggat kontantkort - och att sen skylla på att det är Tele2 som tabbat sig - LÄGG AV

Jag ska kolla upp omsättningen på de olika firmorna jag hittat (med förgreningar) och lägger upp denna informationen här ikväll.

Han dementerar ju en hel del från hemsidan, i sitt inlägg ovan. Där är han ju uppriktig som det verkar.

Men gräv på du, han klarar sig nog ändå.

Hans problem är att börja lägga sig i denna diskussion på SH, eftersom alla här har larmat garage med vakthund och byter topplockspackning på lunchen, med tårna....

Glöm inte att resten av Sveriges hojåkare som INTE hänger här, typ 90%, kan behöva såna här tjänster. Det finns många Carola Häggqvist och andra som inte kan eller vet att man ska dränera förgasarna och inte har ngt garage.

Visst är hemsidan lite löjlig, tjänsterna tveksamma och luddiga, ok! Men ditt korståg mot dem visar bara att du inte gillar framåtanda och entreprenörskap.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
alla här har larmat garage med vakthund och byter topplockspackning på lunchen, med tårna....

jag är överens med dig om ovanstående

Men det är fel av dig att generalisera och säg att jag inte gillar framåtanda och entreprenörskap. Det gör jag nämligen visst, men självklart ska man inte ljuga och vara så kreativ som dessa herrar är.

Bara genom att säg att man har fullt med kunder i sin nuvarande lokal så har man skjutit sig i foten. Så är det bara.

"hojåkare som INTE hänger här, typ 90%, kan behöva såna här tjänster." - Jag har inte sagt att det är fel TÄNKT - Det är bara fel UTFÖRT

Last edited:

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
nu saknas bara en kompis till företagsstartaren som kommenterar att han är en jävel på att slanga!!

Kneedrag

Guest
jag är överens med dig om ovanstående

Men det är fel av dig att generalisera och säg att jag inte gillar framåtanda och entreprenörskap. Det gör jag nämligen visst, men självklart ska man inte ljuga och vara så kreativ som dessa herrar är.

Bara genom att säg att man har fullt med kunder i sin nuvarande lokal så har man skjutit sig i foten. Så är det bara.

Gräv mer!
44 åring som bluffar sådär?! då drar jag öronen åt mig. Ok om det varit en 20 åring som startat då skulle jag förstå alla tabbar som nybörjare. Men nu luktar det fischy...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har gjort en väldigt snabb och enkel bakgrundscheck.

Mikael Westerlund verkar i mina ögon vara seriös. Han har tre företag registrerade, 1993, 1998 och 2013. Alla aktiva enskilda firmor. Gissningsvis är han någon sorts entreprenör som drar igång lite företag inom områden han kan eller tycker är intressanta (IT och MC), och hoppas det kan bringa in några slantar.

Jag tror killen dragit en rövare för att få företaget att låta mer etablerat än det är, men jag tror inte han kommer sno era moppar.

Allt är som vanligt mina åsikter och funderingar, i detta fall styrkt av en snabbare bakgrundskoll. :tummenupp

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Säkert inga problem med denna hojförvaring.De har ju både hemsida och mobilnummer så vad är problemet.Är det frågan om en öststatsförvaring så kan ni vara säkra på att de fullservar hojen samtidigt kostnadsfritt.Det folket brukar nämligen gå in för vad de pysslar med helhjärtat så sluta gnäll och skicka iväg era hojar omgående smådryga sporthojare. :fakta

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Säkert inga problem med denna hojförvaring.De har ju både hemsida och mobilnummer så vad är problemet.Är det frågan om en öststatsförvaring så kan ni vara säkra på att de fullservar hojen samtidigt kostnadsfritt.Det folket brukar nämligen gå in för vad de pysslar med helhjärtat så sluta gnäll och skicka iväg era hojar omgående smådryga sporthojare. :fakta
Du vill ju bara att det kommer in fler sporthojar i Ryssland, så ditt filmarkiv inte sinar :tungan

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Han skriver ju i sitt inlägg att de inte ens har ngn lokal. Aldrig haft. Bandet KISS reste runt med fejkade högtalare i början, för att verka större än de var. Skitsamma, tyckte bara du var lite väl uppjagad kring detta, skräm inte de stackars IT killarna nu, det finns värre bovar på internet.

Tänk också på att situationen är HELT annorlunda här i Sthlm jämfört med bondvischan, när det gäller förvaring och även kunskap om sitt fordon, det står liksom hojar hos firmorna som är inlämnade för att byta handtagsgummin, som exempel.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tog bort mitt förra inlägg att det är sjukt om det ligger bedrägliga syften bakom upplägget. Står fast vid den åsikten. Dock är det lite för mycket spekulation för min smak i nuläget. Visst fanns det skäl att vara ifrågasättande baserat på det som framgick inledningsvis. Det vi ser nu är närmast en häxjakt. Ni dömer ut personen på förhand. Ska ni gräva vidare kanske ni ska ta reda på om han är straffad för något typ av brott. Har han ett fläckfritt förflutet och bedriver tre aktiva verksamheter tyder det nog på att han trots allt har ett ärligt uppsåt. Tills motsatsen är bevisad så klart.

Det antyds i tråden att upplägget är att utnyttja ett annat bolags tjänster och ta mellanskillnaden. Är det ren spekulation eller fakta?

Förvaring är lite av ett problem i Stockholm. Jag har vänner där som äger entusiastbilar och motorcyklar och allihopa har de vid något tillfälle haft problem med hur de ska vinterförvara sina fordon. Ofta löser de det genom att förvara dem utanför stan eller i utkanten. Marknaden för förvaring är betydligt större i Stockholm än på många andra orter i landet. Här i Helsingborg är det nog bara att svänga förbi någon bonde på landet. Man tar sig dit på 10- 15 minuter med bil max. Lite mer seriösa entusiaster hyr något gemensamt om de nu inte har tillgång till enskilda garage eller dylikt.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det antyds i tråden att upplägget är att utnyttja ett annat bolags tjänster och ta mellanskillnaden. Är det ren spekulation eller fakta?

Oavsett vilket är det förstås stor sh-skandal! :fakta

Hur kan de ens tänka tanken att använda en hyrd lokal! :huvet

Banditer helt klart! :mattias

(Tills det bevisats att de äger sin lokal och byggt den med egna händer utan verktyg.)

Precis som vanligt:

Sporthojare går på krogen.
Sporthojare träffar underbar kvinna.
Sporthojare klämmer kvinna på bröna.
Sporthojare skäller ut kvinna för att bh´n innehåller 5mm stoppning samt höjande bygel.
Kvinna gråter och mumlar förlåt.
Sporthojare varnar med myndig stämma hela församlingen för detta falska våp.

Sporthojare lämnar lokalen med den fina känslan av att ha gjort en insats för samhället.
Sporthojare träffar kamrat på vägen hem.

Kamrat: -"Varit ute och söpit?"
SHare: -"Japp, ragga upp värsta brewden!"
Kamrat: -"Och?"
SHare: -"Hon straffa ut sig diRäckT!"
Kamrat: -"Bra jobbat!"

:hej

/e

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...