Förvaring/parkering av MC i Umeå

TCO

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
-
Hej,

Är ny i Umeå och funderar på att skaffa mc till sommaren.
Problemet är att jag bor i ett bostadsområde utan tillgång till garage att förvara cykeln i. Tänkte höra här om någon har tips på förvaringsplats att hyra in sig i?
Ett alternativ jag funderat på är att ställa den på min bilplats med skärmtak och ställa bilen ute. Vågar man förvara cykeln så eller är det ett måste att låsa in den?
Någon annan som har liknande problem? Hur har ni löst förvaringen?

Mvh.
Thomas

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
yamaha wr450f motard
om du menar förvaring under sommaren så har då inte jag haft några problem, förvarar den vid cykelställen just utanför ingången till lägenheten med styrlås, kättinglås och bromsskivelåst. vid lite längre förvaring så brukar den rymmas i cykelförrådet.

Lekstuga

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
2003 Ktm 640 sm
känns lite tungt o ha cykeln utomhus

plus att försäkringsbolagen inte gillar det så mycket. Inte mitt iaf. Jag har cykeln hos en kollega. Men skönast hade ju vart med garage.

TCO

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
-
Jo det känns inte så lockande att ha cykeln ute i väder och vind exponerad för klåfingriga. Samtidigt tråkigt att behöva åka nånstans för att komma ut å åka. Man vill ju ha möjlighet att snabbt komma iväg när andan faller på.
Lutar åt att kompromissa med förvaring under bilskärmtaket, men detta kanske inte gillas av försäkringsbolag?

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Jag har min stående framför min personbil på parkeringen, fastlåst i en lyktstolpe och den har då fått vara ifred, har kapell över för det mesta.

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Förvaring...

Ska du ha den ute (även under skärmtak) är ett kapell en bra investering, skydd mot både väder och klåfingriga (av den yngsta sorten). Även kapellen kan ju gå att låsa. Stöldrisken beror nog mest på hojtyp och kanske framförallt hur bra lås du använder....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA