Förvirrad!

Hondacrf450sm

-In Flames-
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Ekerö/Stockholm
Hoj
Honda CRF 450 Motard TILL SALU
P-son skrev:
Ska ringa. Har han samma utbud som LELLES? Kanske e värt å ta sig dit annars...

Han har förutom KTM även Husaberg, Gas-Gas och Yamaha tror jag.
Lelles har även Honda och numera även Yamaha.
Åk till bägge vetja?! Inte bara tjejer som kan åka på shoppingrundor!! :yoparty
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Hondacrf450sm skrev:
Han har förutom KTM även Husaberg, Gas-Gas och Yamaha tror jag.
Lelles har även Honda och numera även Yamaha.
Åk till bägge vetja?! Inte bara tjejer som kan åka på shoppingrundor!! :yoparty

Visst men på deras rundor köps inga grejjer för 80.000 FÖRHOPPNINGSVIS!!! :D
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
P-son skrev:
Ska ringa. Har han samma utbud som LELLES? Kanske e värt å ta sig dit annars...

Lelles e väl en större handlare å brukar ha mer hojar hemma än Olle.
Framför allt brukar Olle's utbud vara mer hardcore/tävlingsinriktat än Lelles större utbud.
Osäker på om Olle verkligen säljer Gas Gas längre, han gör bara reklam för Yamma,Husa å KTM nu.

Men Olle O mfl. på McSport e fasen så mycke trevligare å ha å göra med än personalen på Lelles (Ragnar undantagen) ...
Brukar ha jäkligt vettiga priser oxå :)
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
P-son skrev:
Tja killen! :)

Vilken är mest "rejsig"? 640 el. 660? Vilken kan man "åka längst på"?

660 är mer "rejsig". Tätare service, ingen elstart, hårdare och smalare sadel, mindre tank osv...

Du åker "bekvämt" längre på en 640.

/Lucky9
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Lucky9 skrev:
660 är mer "rejsig". Tätare service, ingen elstart, hårdare och smalare sadel, mindre tank osv...

Du åker "bekvämt" längre på en 640.

/Lucky9

Suck... Å jag som precis hade bestämt mig för en 660... Jaja... Känns som man får provköra bägge. Då lär du mig slanga till sommaren då!? Kan ju på min Ninja men motard vettefan... :tummenupp
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
P-son skrev:
Suck... Å jag som precis hade bestämt mig för en 660... Jaja... Känns som man får provköra bägge. Då lär du mig slanga till sommaren då!? Kan ju på min Ninja men motard vettefan... :tummenupp

Om du glömmer det där med att skjutsa så tror jag knappast du blir missnöjd med en 660! Det är en underbar hoj med massor med pulver.

Man ska inte toura på en motard. Även om jag gjort det. Ska du bara leka stadsbus och köra på krokvägar i roslagen eller söder om stan så funkar en 660 kanon. Det enda som är problem är att man måste tanka dubbelt så ofta som alla andra med sporthoj. :)

/Lucky9
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Lucky9 skrev:
Om du glömmer det där med att skjutsa så tror jag knappast du blir missnöjd med en 660! Det är en underbar hoj med massor med pulver.

Man ska inte toura på en motard. Även om jag gjort det. Ska du bara leka stadsbus och köra på krokvägar i roslagen eller söder om stan så funkar en 660 kanon. Det enda som är problem är att man måste tanka dubbelt så ofta som alla andra med sporthoj. :)

/Lucky9

Visst ska jag inte "toura" med hojjen. Men å andra sidan så gör man ju inte det så hemskt mycket med en R hoj heller. Hur långt räcker röven/tanken på en SM? Asså hur långt KAN man åka utan å få soppatorsk eller att röven ramlar av? :va
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
P-son skrev:
Visst ska jag inte "toura" med hojjen. Men å andra sidan så gör man ju inte det så hemskt mycket med en R hoj heller. Hur långt räcker röven/tanken på en SM? Asså hur långt KAN man åka utan å få soppatorsk eller att röven ramlar av? :va

Röven räcker väl så långt du själv orkar med det. Är en vanesak, i början är det alltid värst. Speciellt om du köper ny hoj och ska köra in etc, den lugnar sig lite efter ett par 100 mil. Lucky9 körde ju körde ju som sagt Sthlm - sundsvall och blev lite stel, jag själv har bara pressat till Uppsala några ggr och tyckte det räckte rätt så bra...

Orginal (under inkörning) kom jag typ 20mil (0,45l/mil) på min 640 och efter inkörning och avstrypning med lite häftigare tempo kommer jag ca 17mil (0,53l/mil). Skulle tro att du kommer lite kortare med 660n.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
P-son skrev:
Visst ska jag inte "toura" med hojjen. Men å andra sidan så gör man ju inte det så hemskt mycket med en R hoj heller. Hur långt räcker röven/tanken på en SM? Asså hur långt KAN man åka utan å få soppatorsk eller att röven ramlar av? :va

En 660... hmm... man kom väl 10-12 mil på en tank om jag inte minns fel. På en 640 så kommer du väl kanske 16-17 om du inte kör alltför kreativt.

Min 640 har ju en massa roligheter monterade och drar lite mer soppa än original. Kommer väl 12-13 mil på min nu. I snitt.

Angående röven så kan jag inte svara på det. Det är väldigt olika från person till person. Jag är ganska tålig medans vissa gnäller lite mer.

/Lucky9
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
åh, nej

Sök hjälp!

P-son skrev:
Jag vet att denna har vart uppe MÅNGA ggr förr men jag frågar igen. Jag ska troligen byta ut min R hoj mot en motard men har inte en aaaaaning om vad jag ska köpa. Ska ha den till allmänt bus i stan, slingerbulten, till från jobbet, (och ev. att köra lite i skogen med. Vad ska man välja? Har kollat 640 LC4 som ETT alternativ men varför skulle jag INTE välja den? Bäst vrid och HP. Hur är serviceintervallerna på den? Vad finns det för alternativ? Om jag inte vill serva hojjen var femte timme vad finns det då för alternativ?

Tacksam för alla svar...

/Jörgen
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Nu har jag bara skummat igenom tråden så om jag trampar någon på tårna så skiter jag i det :arsele
Köp inte en sunkfyrtio. Köp en ny 625 smc. Den har elstart!
Ang. serviceintervallerna så spelar dom ingen roll heller. Alla tre modellerna, 640,625 o 660 mår bra av att byta olja och filter oftare än vad serviceboken rekomenderar.
Och om du kan tänka dig att köpa en hoj utan elstart så tycker jag du ska köpa en 625:a -02. Står en fin hos Olle Ohlsson (MC-sport Arlanda)
Jobbigt att kicka tänker du. Nej det är inte jobbigt. Min startade alltid på en eller två kick.
Vill du slippa service så köp en BMW :kocko
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Och vad är det för fel på en 625 SMC då? :confused:

Där har du din lilla "knapp", om den nu gör halva hojen.
Och att bråka om serviceintervallen hajjar jag inte.
500 Mil??? Att byta olja och filter är gjort på en pisskvart och kostar inte någon förmögenhet.
Jag byter var 30-50 mil och skiftar filter vartannat oljebyte och det är hojen värd efter varierande körning. Grusbus som bankörning.

Och jag har aldrig varit med om att min 625:a -02 (Utan e-start) kickat tillbaka. :arsele

Brodde
 
Last edited:

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Lucky9 skrev:
En 660... hmm... man kom väl 10-12 mil på en tank om jag inte minns fel. På en 640 så kommer du väl kanske 16-17 om du inte kör alltför kreativt.
/Lucky9

Tänk på att 660:in har 9 Liters tank.....
640:in har väl större..
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top