Förvirrade mc-köpare

svampmannen

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Kalmar
Hoj
r1
Jag tänkte bara kolla om det är någon som har nån ide om vad det är för fel på alla som ska köpa hoj nu för tiden?? Jag fattar inte vad det är som är problemet?? Om man är intreserad hör man av sig annars kan man väll bara hålla käften :mad:
Ja ja! jag vet bara hur jag fungerar och jag är trött på alla snackare utan pengar och alla som ska komma och titta och som alldrig dyker upp!
Jag menar man kanske ställer in planer för kvällen och ligger och tvättar o putsar som en idiot för att hojen ska vara nice när den ev.. kunden dyker upp!!

Jag säger bara det ska man handla hoj så gör man det eller kan man ägna sig åt något annat som knyppling eller nått :huvet
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
svampmannen skrev:
2188413 Trodde alldrig att man skulle få så många "brevvänner" för att man ska sälja en hoj :confused:

försök sälja en moppe så ska du se på något som måste va värre :D
 

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda VFR 750 97!
:) Känner så väl igen det hela, undrar också varför "de" hör av sig och frågar om hojen eller prylen finns var och sedan dödstystnad!! Helt obegripligt det hela!

Eller tvärtom, man mailar om ett objekt men får inget svar tillbaka, ringer och till slut får tag på säljaren. Öööh den är såld, varför då inte ta bort annonsen? :huvet
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hade ute min 16k kr cykel ute på blocket, fick ett X antal 11åringar på halsen... :huvet irriterande!!
dock sålde jag den till en rik 14åring hehe
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Välkommen att uppleva blocket-förbannelsen. Där, och på andra annonsplatser, hänger folk som har som största intresse att bara ringa/maila på objekt utan att överhuvudtaget vara intresserade av en affär, än mindre ha medel och finanser till en eventuell sådan.


De frågar allt det där, om den är kvar, vilket skick och vad som är gjort och inte gjort. De verkar helintresserade. Man kommer överens om att ses på Söndag Eftermiddag, avtalas om att vi hörs per telefon när vederbörande hittat till staden hojen står i. Söndag Eftermiddag äger rum, hojen skiner och glimrar, inte en flaga skit någonstans, allt är tiptop och man har ruinerat sin levnadskassa på hojdelar m.m för att kunna åtgärda det där sista så att alla frågetecken är uträtade. Man har inte sovit på hela natten innan eftersom man låg och fixade det där sista lilla som ändå sågs så betydelsefullt...för man vill så gärna få den såld nu, efter all väntan och alla annonser som folk bara ignorerat.

Söndag Eftermiddag fortlöper, telefonen ringer inte, ringer upp vederbörande som skall komma.Inget svar. Söndag Eftermiddag fortlöper och försvinner. Fly förbannad går man in och sätter sig vid burken, drar iväg ett trots omständigheterna snällt mail om vad som hände. Inte ett jävla svar...

Och svarar de mot förmodan i telefonen när man ringer, så får man ett eller flera av följande:
1: Eeeh, näääe, kunde inte komma, hade ingen skjuts... :3freak
2: Nä, hade inte pengar :tungan (Kunde inte du talat om det från början då? :4skrika
3: Var det idag? Oj! Det hade jag helt glömt! :confused: (Hur i självaste satan glömmer man något sådant? :mad: )


Allra värst är när de kommer dit, kollar, känner, klämmer, lyssnar, och provkör om tillfälle ges, och sen när man väl kommer till affärens "klimax", så kväker de ur sig: "Njjae, njää, nja jag har ju inte pengar nu direkt..."
Man står då tyst och kanske klämmer fram ett litet "Jaha, sånt händer.. :rolleyes: " och är verkligen plastigt medgörlig, värre än 475893 bilförsäljare tillsammans. Inombords utbröt just Armageddon, och man funderar på vilken lem man ska slita loss först från personen som står där. :4skrika




Jag undrar verkligen om den här sortens folk fattar vad de ställer till med i praktiken, för oss som är lite hängivna och ärliga...


Fotnot till svampmannen: Jag vet synnerligen väl hur det är, jag har tyvärr ingen spekulation vad som pågår i sådana här individers små huvuden, men jag kan iaf bjuda på en tröstkram... :pannkyss
 
Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Hojköp

svampmannen skrev:
2188366 Jag tänkte bara kolla om det är någon som har nån ide om vad det är för fel på alla som ska köpa hoj nu för tiden?? Jag fattar inte vad det är som är problemet?? Om man är intreserad hör man av sig annars kan man väll bara hålla käften :mad:
Ja ja! jag vet bara hur jag fungerar och jag är trött på alla snackare utan pengar och alla som ska komma och titta och som alldrig dyker upp!
Jag menar man kanske ställer in planer för kvällen och ligger och tvättar o putsar som en idiot för att hojen ska vara nice när den ev.. kunden dyker upp!!

Jag säger bara det ska man handla hoj så gör man det eller kan man ägna sig åt något annat som knyppling eller nått :huvet
Jag förstår hur du menar, 1992 så sålde jag min Harley, som jag byggt själv från scratsh, den kosta mig 96 000 att bygga, men jag satte annonsen på 75 000, (för att slippa prut) men det ringdes å prutades via telefon iallafall, då la jag bara på lurn, min harley var hemmabyggd i mitt vardagsrum, och papperna var från 1946, men motorn var en fabriksny Evo från 1989, med ean-koden kvar på ena toppen, typad med ny motor och moderna bromsar, Brembo drev/skiva i samma i bak, Lite bilder från bygget....
 

Bifogat

  • MC 3.jpg
    MC 3.jpg
    108.5 KB · Visningar: 114
  • MC 4.jpg
    MC 4.jpg
    114.6 KB · Visningar: 125
  • MC 6.jpg
    MC 6.jpg
    94.5 KB · Visningar: 114
  • MC 8.jpg
    MC 8.jpg
    91.7 KB · Visningar: 115
  • MC 12.jpg
    MC 12.jpg
    112.6 KB · Visningar: 88
  • MC 13.jpg
    MC 13.jpg
    115.5 KB · Visningar: 171

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
svampmannen skrev:
2188413 Trodde alldrig att man skulle få så många "brevvänner" för att man ska sälja en hoj :confused:
Min personliga favorit.

När jag sålde min oklanderliga R6a och hade i annonsen tydligt markerat, inget byte!
Trots det lyckas nått stolpskott tolka det som jag vill köpa hans turkbmw. :död

"hej känner du för ett byte?? Så har ja en
Bmw m3 cab 94 Dakar gul i väldigt fint skick.
min bil ligger på 140.000´men allting går o
diskutera. tröttnat på bil och är mer sugen på msn nu.

mvh Adde"
____________________________________

Mr Edholm skrev:
2188632 "Njjae, njää, nja jag har ju inte pengar nu direkt..."[/b]
Det gäller att klargöra för personen i fråga att ta med sig en postcheck vid ev. provkörning.
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Folket som säljer är oxå ganska roliga ibland. Sätter ut en hoj för 80 å när man ringer var dom lite "för snabba å sänka" å då vill dom ha 90... men men allt går ju och diskutera på plats..
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
jag känner igen detta moment

hej jag ja vet precis o håller med föregående talare , skulle sälja min husvagn
jo då folk kom o tittade o gav rejäla "prutningar / Skambud!" har hellre kvar vagnen släpper den inte under 17 000 kr , eller som när jag vart tvungen o sälja min andra mc honda cb 650 nyuttagen 1980 ( mc trim hette ockraren-
som löste in den för knappt 2000 kr restskulden var på 2000 kr "sedan spårade jag nye ägaren till mcn boende då på ingarö han hade givit fullpris på denna hoj ca 17 000 på den tiden ?) hellre hade fogden fått ta den om jag vetat om hur etablerade mc firmor hanterar en?? så man skall ju inte skälla på alla som anonserar på blocket men visst är det dålig stil att inte komma o titta om man har beställt tid ! samt det här med pengar är ju ett problem det vet jag ju själv hur det är ibland därför försöker man ju att sälja en annan grej för att kunna köpa en grej till mc . min husvagn är fortfarande till salu
dock ej prutmån ? ha en bra dag på er alla , cbx bert :tummenupp
 

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
linköping
Hoj
TZR125 -89
Annonsen ute för 17500..

mail 1: Jag tar den för 15000!
svar: nej, men du kan få den för 16.
mail 2: Jag tar den för 14500!
mail 3: Jag tar den för 14000!

svar: nej, du köper den för 16 eller inte alls. och vad fan håller du på med egentligen? spännande prutmönster..

han slutade maila då. äntligen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top