førsta hoj! vad chøpa?

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Det var ju det hær med førsta hojen då!

jag har i tidigare tråd fått tipsen att inte køra i dubbla jeans som jag hade tænkt från børjan utan skaffa mig riktiga MC-klæder. Så nu har jag tagit och bestællt tygjacka o byxa med CE-godkænda skydd i från utlandet billigt! bestællde storlek 56 så sitter det lite bekvæmt också! :tummenupp
DEssutom så kan man ha vanliga klæder under nær man kør till jobbet osv!
Jackan hade inbyggt ryggskydd så nu slipper jag lægga pengar på det iaf!

har køp beg.hjælm som var lite skrapad billigt! bara att byta visir så ær man igång! handskar och støvlar fixar jag genom att køra med militærkæøngor och mina vanliga skinnhandskar. tack før tipsen dær!

nu ær jag pågång o fixa en hoj!
Funderar lite på en R1:a, dom ser så snygga ut! men vad jag har hørt så kostar førsærkringen ganska mycket men det har jag løst genom att få stælla hojen på farsan! då ær den saken klar!
Funderar på en mellan 04-06, men frågan ær om det går att gasa upp dom på bakhjulet? vill ju inte ha en surhoj heller! har fått tips att om man læmnar in hojen så kan dom mappa ur minst 20-25 hæstar extra med slipon o nåt mer...om det var luftfilter? Ær det vært att satsa på? vill få ut så mkt det går ur hojen...
så vad sæger ni? några tips?

manneman

Guest
Till att börja med anser jag att om du har råd att lägga de pengarna på en hoj så borde du tänka om och även lägga pengar på ett vettigt skinnställ.
Du kommer att tacka mig den dagen du vurpar... Men det är ju bara vad jag tycker...

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Ja herre jättejävlar!!!

Du ställer alla moppe-fucko-frågor i ett enda inlägg. Jag förutsätter att du skämtar då du drar upp följande saker och ska precis köpa första MC:

1. dubbla jeans
2. tygjacka o byxa med CE-godkænda skydd i från utlandet billigt
3. Lite för stora kläder...
4. Inbyggt ryggskydd
5. Beg. hjälm
6. Millitärkängor
7. Vanliga skinnhandskar
8. R1:a
9. Ställa hojen på farsan
10 Trim

Men hade faktiskt varit lite roligt i fall någon kom och var seriös och ställde alla dessa frågor.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Driver du med oss:confused:
Köp en gsx 400 e eller f så matchar det din klädsel:yoparty

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
vadå?

Vad ær problemet med billigt stæll från utlandet och militækængor? bara før att det ær billigt behøver det inte vara skræp! och kængorna ær ju stenhårda!
Trim? klart man ska trimma! kommer ihåg moppe-tiden...fan va vi høll på!

några seriøsa tips nu då?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
vadå?

Vad ær problemet med billigt stæll från utlandet och militækængor? bara før att det ær billigt behøver det inte vara skræp! och kængorna ær ju stenhårda!
Trim? klart man ska trimma! kommer ihåg moppe-tiden...fan va vi høll på!

några seriøsa tips nu då?

Några ynka 20hästar duger ju inte, klart du ska turbomata :tummenupp
Tjör man R1 måste man kunna slanga i 300++

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Tycker helt klart du ska förlänga ramen och pressa i en astrimmad dodge V12:a på sisådär en 1000-1500 häst och sen cykeldäck istället för MC-däck.

Som hjälm räcker gott en kastrull och handskar kan du köpa jättebilligt på MAXI, köp diskhandskar för en tia.

-Bara för att det är billigt behöver det inte vara dåligt...

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Får nog öppna mitt 3-pack micropop för det här.. :tungan

:D Detta kan inte vara allvar? Men man vet ju aldrig, finns folk till allt. Köp en rullstol direkt istället... då sparar du lite tid. Resultatet kommer blir det samma och livet är alldeles för kort för att hoppa över genvägarna :tungan

EDIT: Fan vad efter jag är.... :D

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
oj nej den verkar ju INTE vilja gå på slangen! Dessutom ær det inte några som helst fel på hjælmen jag køpt beg! varfør ska man inte kunna gøra det? Det ær ju bara lite repigt....har varit i backen en gång med førra ægaren! enligt han ska han ha tappa hojen nær han satt på den. Annars ær enligt han ett mycket bra mærke och hjælm!
Kan inte någon med R1:a komma med åsikter om hojen då? går det att få upp den på slangen med gasen? eller måste man sætta sig på passagerarplatsen?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC