Første GSXR 2006 mod fighter?

robben

crash king
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R 600 K6
Tjena.
Vet ikke om det er den første 2006 modell Suzuki GSXR som er bygd til streetfighter men jeg har ikke sett noen...
Vad tycks?
:2cool eller :ajjabajja ?

fler bilder i mitt garage...

Bifogat

• faiter_done03.JPG
    faiter_done03.JPG
    101.8 KB · Visningar: 341
  • faiter_done04.JPG
    faiter_done04.JPG
    105.8 KB · Visningar: 354
  • faiter_done01.JPG
    faiter_done01.JPG
    100.5 KB · Visningar: 531

mosseb

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 2005
så länge du är nöjd så är jag glad för din skull.. annars om de vore min hoj så skulle jag aldryg göra en sån sak med den..

:yoparty

robben skrev:
2417414 Tjena.
Vet ikke om det er den første 2006 modell Suzuki GSXR som er bygd til streetfighter men jeg har ikke sett noen...
Vad tycks?
:2cool eller :ajjabajja ?

fler bilder i mitt garage...

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Snyggt, men som WestW skrev, flytta ner framkåpan ganska mycket. Ser mycket snyggare ut då.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Wiseguy skrev:
2417740 Snyggt. :tummenupp

Framkåpan är nog lite svår att montera längre ned då styrdämparen sitter i vägen.
Bort med styrdämparen :yoparty Eller, nja, kanske inte, men går det inte att montera den någon annanstans? Det måste gå...

robben

crash king
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R 600 K6
mosseb skrev:
2417435 så länge du är nöjd så är jag glad för din skull.. annars om de vore min hoj så skulle jag aldryg göra en sån sak med den..

:yoparty

er jo litt nøjd pga jeg ikke har fått kjørt med sykkelen den siste mnd pga jeg kræsja for ei stund siden.. derfor bygde jeg om til fighter :D
orker ikke å bestille deler å bygge tilbake til racesykkel før til vinteren..

Wiseguy skrev:
2417740 Snyggt. :tummenupp

Framkåpan är nog lite svår att montera längre ned då styrdämparen sitter i vägen.

framkåpen har jeg montert litt lenger ned.. ble litt bedre men styrdemperen sitter jo litt i veien..
vurderte å ikke ha styrdemper men fant ut at det var best å ha den på..

matte_mannen skrev:
2417760 en liten magkåpa hade nog passat bra...

hvis du ser i mitt garage er det bilder med original kåpe mod'et til magkåpe. syns det ble bra :tummenupp

Paser skrev:
2417808 Tyckte den var tokläcker!

tackar :Rockbanan

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Paser skrev:
2417808 Tyckte den var tokläcker!

jo, det va väll inte dum. skulle dock flyttat in reg-plåten och monterat några diskreta dioder som lyser upp den. sen skulle jag fimpat orginal blåset elelr vad det är som sticker ut på högersidan vid fotpinnen, ser ut som ett gammalt moppe-blås från nån skroter.

men det är väll inte klar kan man anta så GL och kör hårt:yoparty

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
det som kunde sagts har dom redan sagt.
ner med lampan & magspoiler.
såg helt okej ut med den magspoilern du hade i garaget :yoparty :tummenupp

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Tyckte inte den var snygg och skulle själv inte byggt om en -06a till "Streetfighter" men vill man bara testa på hur det är så förstår jag att man inte börjar såga o modda i en så pass ny (dyr) hoj. Men bestämmer du dig för att behålla den som fighter så vill ja se lite extremare förändringar. :D

robben

crash king
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R 600 K6
rallyfisken skrev:
2419278 jo, det va väll inte dum. skulle dock flyttat in reg-plåten och monterat några diskreta dioder som lyser upp den. sen skulle jag fimpat orginal blåset elelr vad det är som sticker ut på högersidan vid fotpinnen, ser ut som ett gammalt moppe-blås från nån skroter.

men det är väll inte klar kan man anta så GL och kör hårt:yoparty

flyttet inn reg-plåten hvor? lengre inn under setet?

original-blåset er jo noe av det kuleste på hele sykkelen..:) kan jo ikke ta det bort..

Jocks skrev:
2419586 Tyckte inte den var snygg och skulle själv inte byggt om en -06a till "Streetfighter" men vill man bara testa på hur det är så förstår jag att man inte börjar såga o modda i en så pass ny (dyr) hoj. Men bestämmer du dig för att behålla den som fighter så vill ja se lite extremare förändringar. :D

grunnen til at jeg gjorde den til streetfighter er pga jeg krasja sykkelen for en mnd siden og skulle jeg få kjørt mer i sommer måtte jeg gjøre en rask oppbygging.. dessuten ville jeg se hvordan den så ut som fighter :D

vilke mer extreme mods tenker du på?

Last edited:

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
robben skrev:
2421708
vilke mer extreme mods tenker du på?

Ny färg, coolare framlampa, enkelsving, ny bakdel och ett dragbar styre istället för cross och kanske lite polerade/kromade delar.

shock129hq6.jpg

Last edited:

robben

crash king
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R 600 K6
Jocks skrev:
2424278 Ny färg, coolare framlampa, enkelsving, ny bakdel och ett dragbar styre istället för cross och kanske lite polerade/kromade delar.

vel... framlampe er jeg enig i..
enkelsving? neida...
original bakdel med lys osv er det fineste som fins til den sykkelen.. syns jeg da..
har jo fatbar styre..
polerade/krom deler? syns ikke heelt om det..
men noe mer skal jeg nok gjøre ja :yoparty

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Jocks skrev:
2424278 Ny färg, coolare framlampa, enkelsving, ny bakdel och ett dragbar styre istället för cross och kanske lite polerade/kromade delar.

Lyssna inte på honom, så där gör man bara med gamla sport-häckar. Lite mindre modifieringar på din och den blir klockren, mer behövs inte.

Din hoj är ju fortfarande en hoj som kan och skall köras, med de modifieringar han talar om kommer den ju knappast funka lika bra på väg/bana utan bara fungera på parkeringsplatsen/utställningar.....

robben

crash king
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R 600 K6
b-man skrev:
2432686
Jocks skrev:

Lyssna inte på honom, så där gör man bara med gamla sport-häckar. Lite mindre modifieringar på din och den blir klockren, mer behövs inte.

Din hoj är ju fortfarande en hoj som kan och skall köras, med de modifieringar han talar om kommer den ju knappast funka lika bra på väg/bana utan bara fungera på parkeringsplatsen/utställningar.....

Du har rett :)
sykkelen ble jo myyye bedre å kjøre som fighter.. kanskje ikke like "snygg" men coolare :D
skal få et større bakdrev, noen mods og litt lakk her og der..

njelger

Guest
Jocks skrev:

Vad heter "Tyskröv" på norska? I vilket fall som helst; undvik

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
1-0 till lusekoftan:blah tycker framlampan sitter bra där den är, kanonsnygg fighter:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...