F-bolaget erbjuder mig 42.000:- rimligt eller kasst bud?

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Hejsan.

Gick omkull för en drygt 3 veckor sen. Fbolaget erbjuder mig 42.000:- för cykeln, är det godtagligt att accpetera detta bud?

Hojjen är en kawasaki er 6f-07 gått 1337mil. Eftersom jag bad om att få återkomma imorgon(tisdag) så har jag tid att söka igenom nätet och kolla på likasinnade cyklar.

Vad anser ni?
Tusen tack för all hjälp jag kan få!

mvh sjukihuve

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Er-6:eek:r tycks ju sjunka i värde snabbare än Facebook-aktien så jag tror inte 42000kr är dåligt att få ut på försäkringen. Har sett många lågmilare under 40000kr på Blocket och jag antar att försäkringsbolaget gör en bedömning i nederkant för att spara lite pengar.

Jag tycker det låter vettigt men det är du som ska känna dig nöjd med vad dom erbjudit. Tycker du att ersättningen är orimlig eller för låg så är det bara att kontakta dom.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Låter vettigt. Ligger 2 st 07:eek:r ute i hyfsad närhet till Sthlm för under 40.

Skulle vara om du t ex preciiiis har servat den, köpt nya däck eller liknande samt givetvis har kvitto på det.

Skicka då in dessa och försök få typ 2k extra eller något som dom kan tänkas gå med på.

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Du ska ju få ut ersättning som motsvarar vad hojen kostar på en mc-firma, inte vad den kostar på privata blocket annonser. Men det verkar som ett ganska ok bud.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Det är i allra högsta grad rimligt..

Har din hoj gått 1337 mil?? :D
Väldigt ironiskt om du gick omkull vid det talet.. haha

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Du ska ju få ut ersättning som motsvarar vad hojen kostar på en mc-firma, inte vad den kostar på privata blocket annonser. Men det verkar som ett ganska ok bud.

Man får väl bara ersättning för vad det kostar att införskaffa en hoj i motsvarande skick, oavsett om du köper den via firma eller privat?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Vad är det som säger att mc-firma priserna bättre motsvarar hojens marknadsvärde än vad blocket priserna är på?
Hade han dessutom sålt sin hoj till en firma innan han klota så hade han säkert fått mindre för den än vad firman försökt sälja den vidare. Konstigt nog brukar företag försöka köpa in saker för lägre pris än de vill sälja för...

Tycker det verkar vara en rimlig värdering.
Man kan ju försöka motivera för försäkringsbolaget att den skulle vara värd lite mer, som Peter1980 sa om man precis gjort något och har kvitto på det och så.

Annars om man absolut inte kan komma överens med försäkringsbolaget om värdet så kan man ju alltid neka inlösning, fixa till hojen och sälja den privat när man är klar med den.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Crap, min R6:a börjar närma sig det miltalet. Bäst att sälja den innan och bara åka R1 i sommar kanske :crash

Äsch bara tat lungt vid 1001, 1113, 1225, 1337, 1449, 1551, 1663 osv:tummenupp
se i varje fall till att du har hela skyddsutrustningen på dig :)
hojar är världen full av :banana
eller tvärtom om du inte gillar hojen....:rolleyes:
ja inte tvärtom med skyddsutrustningen, alltså :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
prova o få ut mer..
hitta på nå dravel och säg att du förväntar dig ett par tusen extra.. kan ju alltid testa, kan ju bara säga nej.

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
Bytte in min ER6F -08 för 1½månad sedan, ringde runt lite och kollade inbytespriser, de flesta gav 30k inbyte och som mest fick jag 36k

Så det budet tror jag du ska vara nöjd med.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
En vurpa och hela maskineriet ska lösas in.Tro jag det att den yngre generationen har högra försäkringspremier.Köp stödhjul. :crash
En vurpa är att som behövs för att skrota ett fordon. Inte mycket som behöver gå sönder för att FB ska välja inlösen istället för reparation. Och TS har inte skrivit hur allvarlig kraschen var, för allt vi vet så exploderade hojen i bästa hollywoodstil.

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
Trist! Trodde jag mötte dig med bilen idag, tydligen inte :)

Va hände, gjort dig illa?

Hoppas du är på hjul snart :tummenupp

//Jeppe

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Vad är det som säger att mc-firma priserna bättre motsvarar hojens marknadsvärde än vad blocket priserna är på?
Hade han dessutom sålt sin hoj till en firma innan han klota så hade han säkert fått mindre för den än vad firman försökt sälja den vidare. Konstigt nog brukar företag försöka köpa in saker för lägre pris än de vill sälja för...

Den erfarenheten jag har av försäkringsärende, är att man ska få ut det värde av en likvärdig produkt av samma årtal, mil och skick som finns hos en handlare.
Jag fick min bil inlöst av ett försäkringsbolag i höstas som först ville gå på blocket annonser för han var tveksam skicket var på bilen, jag blev erbjuden 22, enligt KVD blev den värderad till 27. Det slutade med att jag fick ut 28. Och då gick man på vad den ska kosta hos en handlare, inte privat person.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
En vurpa är att som behövs för att skrota ett fordon. Inte mycket som behöver gå sönder för att FB ska välja inlösen istället för reparation. Och TS har inte skrivit hur allvarlig kraschen var, för allt vi vet så exploderade hojen i bästa hollywoodstil.

MAn gör som MythBusters :

mythbusters_problem_solving.jpg

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping