F-bolaget ville besikta min hojj!

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
heathrow skrev:
Trygghansa, dom tycker väl att jag har så skön röst =) Kostar din plastraket mer att försäkra eller? ;-) :banana


När tog du hojkort?

Min Thundercat kostar förfaaan lika mycket som din R6a.. galet, och jag är 1 år vettigare än dig!

Mvh Mattias
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Mayer skrev:
Vet någon hur det är med hur försäkringsbolagen besiktigar hojen efter en vurpa? Testkör dom alltid hojen eller bedömer dom skadorna utseendemässigt? Hojen är nämligen inte riktigt försäkrad som fullpower. Tänkte om det är omöjligt att få ut pengar om man skulle vurpa när hojen är på fler kw än det står i regbeviset och vad besikningen står på? Kanske dum fråga men...
// Mayer

Här ska du få ett rakt och enkelt svar:

Nästan ALLA försäkringsbolag vet ju om att man reggar ner hojjar å tar bort strypningar, men deras försäkring täcker full effekt, därför den är så jävla dyr. Dom vet att folk myglar å tvingar dig betala för den ursprungliga effekten.

Däremot finns det försäkringsboalg som godtar en hojj på kanske 25kw då gäller nog inte försäkringen om du tagit bort strypningarna.

Är du osäker hör med ditt försäkringsbolag, mitt svarade vi försäkrar bara för full effekt, därför att du ska få ut något om det händer någon olycka. =) :banana
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
heathrow skrev:
Här ska du få ett rakt och enkelt svar:

Nästan ALLA försäkringsbolag vet ju om att man reggar ner hojjar å tar bort strypningar, men deras försäkring täcker full effekt, därför den är så jävla dyr. Dom vet att folk myglar å tvingar dig betala för den ursprungliga effekten.

Däremot finns det försäkringsboalg som godtar en hojj på kanske 25kw då gäller nog inte försäkringen om du tagit bort strypningarna.

Är du osäker hör med ditt försäkringsbolag, mitt svarade vi försäkrar bara för full effekt, därför att du ska få ut något om det händer någon olycka. =) :banana

Vi snackar 11kw här, killen körde Aprilia RS ... Olovlig körning alltså. De borde ju inte vara så pigga på att betala..

Jag skiter i vilket, sjrisk är ändå samma som vad hojen kostade, får jag inga pengar så okej då.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
heathrow skrev:
Trygghansa, dom tycker väl att jag har så skön röst =) Kostar din plastraket mer att försäkra eller? ;-) :banana

Nej men nästan lika mycket, jag får betala 11700:- hel/hel men det är 70 hästar. Du har ca 50 hästar mer än mig och du är -86:a och jag är 80:a. Okej du bor i Umeå och jag i Sthlm men ändå. Har du lust att pm:a mig ditt reg nr så att jag kan kolla vad den skulle kosta på mig?

Mvh Stoffe.
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
heathrow skrev:
Här ska du få ett rakt och enkelt svar:

Nästan ALLA försäkringsbolag vet ju om att man reggar ner hojjar å tar bort strypningar, men deras försäkring täcker full effekt, därför den är så jävla dyr. Dom vet att folk myglar å tvingar dig betala för den ursprungliga effekten.

Däremot finns det försäkringsboalg som godtar en hojj på kanske 25kw då gäller nog inte försäkringen om du tagit bort strypningarna.

Är du osäker hör med ditt försäkringsbolag, mitt svarade vi försäkrar bara för full effekt, därför att du ska få ut något om det händer någon olycka. =) :banana
Okej jo det var bara folksam som frågade efter hur många kw min var på. Om jag säger att den är på 6 kw som det står i regbeviset (tyskimport) till folksam så kostar försäkringen runt 120 spänn i månaden. Försäkrar jag den på ett annat bolag som istället går på bonusklasser osv så kostar den över 520. Kanske låter snålt av mig men :död . Tyvärr var även självrisken billigare när jag skriver försäkringen hos folksam på 6 kw. Får se om jag har råd att ändra mig... :)
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
T-H va och besiktiga min förra året när jag gick ifrån halv till helförsäkring,tog lite kort på hojjen osv å snackade lite allmänt.Jag förstår förs-bolagen att dom kollar,finns säkert en å annan som försöker helförsäkra en redan kraschad hoj.Och R6/R1an hör nog till dom vanligaste tyvärr ifrån 3500:- halv/helår till 7081:- hel/helår är det värt ifall olyckan är framme
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Mayer skrev:
Okej jo det var bara folksam som frågade efter hur många kw min var på. Om jag säger att den är på 6 kw som det står i regbeviset (tyskimport) till folksam så kostar försäkringen runt 120 spänn i månaden. Försäkrar jag den på ett annat bolag som istället går på bonusklasser osv så kostar den över 520. Kanske låter snålt av mig men :död . Tyvärr var även självrisken billigare när jag skriver försäkringen hos folksam på 6 kw. Får se om jag har råd att ändra mig... :)

En del kanske har tillgång till ursprungseffekten på liknande hojjar å drar sin premie där, men som sagt, försäkrar du för full effekt såklart man ska ha ersättning om du kantrar utan strypning =)

Krills skrev:
Nej men nästan lika mycket, jag får betala 11700:- hel/hel men det är 70 hästar. Du har ca 50 hästar mer än mig och du är -86:a och jag är 80:a. Okej du bor i Umeå och jag i Sthlm men ändå. Har du lust att pm:a mig ditt reg nr så att jag kan kolla vad den skulle kosta på mig?

Mvh Stoffe.


Hehe du sa det själv, sthlm! Du har en 04a samt bor i sthlm det är ju så sant som det är skrivet =)

Vet inte varför men känns bara udda att ge ut sitt regnummer inte för jag vet vad som skulle kunna hända, men hoppas du hittar något nummer att jämföra med, såg det fanns på blocket, någon som skulle sälja en r6a .00 företag.

lorkan skrev:
Vi snackar 11kw här, killen körde Aprilia RS ... Olovlig körning alltså. De borde ju inte vara så pigga på att betala..

Jag skiter i vilket, sjrisk är ändå samma som vad hojen kostade, får jag inga pengar så okej då.

Du kanske ska räkna med att om du har fel effekt än vad du har försäkrat så kanske dom låter dig betala hela kalaset? Om du kanske kör på någon? Och det kommer fram att du har ljugit?
:huvet

Briljanto skrev:
När tog du hojkort?

Min Thundercat kostar förfaaan lika mycket som din R6a.. galet, och jag är 1 år vettigare än dig!

Mvh Mattias

Ska snart påbörja mitt 4de år =)

Inte för att jävlas så vill jag bara säga att Thundercat räknas som sporttouring, och ligger i en billigare försäkringsklass =) Så jag betalar nog ändå mindre än dig!
En kompis Thundercat skulle kosta 10.000 på mig om jag inte minns fel! Sen måste du ju kanske fundera på vars du bor och jag bor, försäkringen följer inte bara ålder och vett! Sen om det skulle göra det så skulle det finnas många idioter som får alldeles för billig försäkring
:banana :fyllisar
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
heathrow skrev:
Hehe du sa det själv, sthlm! Du har en 04a samt bor i sthlm det är ju så sant som det är skrivet =)

Vet inte varför men känns bara udda att ge ut sitt regnummer inte för jag vet vad som skulle kunna hända, men hoppas du hittar något nummer att jämföra med, såg det fanns på blocket, någon som skulle sälja en r6a .00 företag.


Kollade just upp min premie på deras hemsida. 35895:- hel/hel skulle det gå på. Blir ca 20000:- per säsong. Alldeles för dyrt tycker jag.
 
Last edited:

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Krills skrev:
Kollade just upp min premie på deras hemsida. 35895:- hel/hel skulle det gå på. Blir ca 20000:- per säsong. Alldeles för dyrt tycker jag.

Kan tänka mig, sthlm är sthlm =)
 

Henke85

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Veberöd
Hoj
CBR 600F
Har hört att vissa försäkringsbolag kräver att man skickar in en bild där ägaren står sidan om hojen.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Henke85 skrev:
Har hört att vissa försäkringsbolag kräver att man skickar in en bild där ägaren står sidan om hojen.

Mitt försäkringsbolag, Bilsport & Mc krävde en bild på hojen, men man kan ju ändå ha hunnit skrota den.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
heathrow skrev:
Du kanske ska räkna med att om du har fel effekt än vad du har försäkrat så kanske dom låter dig betala hela kalaset? Om du kanske kör på någon? Och det kommer fram att du har ljugit?
:huvet


Va ? :va Jag ? Köra på någon ? Kommer inte på fråga. :D Så länge det inte är jag som har gjort fel och jag spelar totalidiot och säger att jag har gått på vad som stod på pappret och inte visste att den var ostrypt så borde det gå vägen vid ev. krock. Som inte kommer inträffa. :)
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Skitskraj Mike skrev:
Min hoj besiktigade en trevlig äldre man från folksam, han tog lite kort, kolla mätarställning "63km då" så berättade han att en del folk otroligt nog försökt helförsäkra bilar och hojar som är helkraschade.. Nästa hoj jag försäkrade kom dom däremot inte o kollade på utan sa bara att den förra va ju som den skulle... finns folk för allt tydligen

låter som ett soft jobb iaf :) anteckna, ta lite kort o snacka skit
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top