F.D Racingtjej

Schwantz

Schwantz
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6
Hej!
Ny på forumet sen nån dag. 37 år och bor i stockholmstrakten. Tävlade i roadracing i början på 90-talet - oj, oj vad gammal jag känner mig! Har inte kört på massor av år och nu har jag köpt en R6. Snacka om ringrostig! :tomten

Jonathan

Guest
Schwantz skrev:
2286724 Hej!
Ny på forumet sen nån dag. 37 år och bor i stockholmstrakten. Tävlade i roadracing i början på 90-talet - oj, oj vad gammal jag känner mig! Har inte kört på massor av år och nu har jag köpt en R6. Snacka om ringrostig! :tomten

Koolt! :tummenupp

Gick det bra förut då ?

Välkommen!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Schwantz skrev:
2286724 Hej!

Välkommen. Du råkade inte köpa hojen av en viss Dennis?

I så fall har vi en del att säga varandra om BMW S50b30 trimning....

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hm, vem kan du vara?
jag körde också då, 750B 90-91-92..

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Schwantz skrev:
2286724 Hej!

Välkommen till SH och ponnyklubben! :tummenupp

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Välkommen hit till .. ummm ja, välkommen iaf :rolleyes:

Vet inte hur länge du körde rejs men glöm inte det viktigaste, att köra mjukt ...
Komfortfönstret(*) flyttas uppåt allteftersom du kommer igång igen. Stressa inte.
Jag gjorde ett break på 25 år men känner mig ganska komfortabel nu efter drygt 2 år på vägarna.

Lycka till!

(*) Komfortfönster= det intervall där man neråt inte är uttråkad för det går för sakta, dvs då när man blir oengagerad, okoncentrerad, osv. vilket är farligt.
Utanför detta fönster uppåt får man hela tiden rädda situationer, man är stressad, hinner inte riktigt med, mm och det är också farligt.
I sitt komfortfönster har man flyt, är uppmärksam, tycker det är kul och bara njuter :)

Schwantz

Schwantz
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6
Jonathan skrev:
2286728 Koolt! :tummenupp

Gick det bra förut då ?

Välkommen!

Tja, det var väl si och så. Körde Tzr 250, RGV 250 och sedan en ombyggd RD 350 från -84. Låter kanske inte så impande men 350:n gick faktiskt riktigt bra. Trimmad, förstärkt ram och Öhlins. Antingen låg jag bland de fem bästa eller så vurpade jag eller så hände nåt annat elände. Mycket otur (skyller jag på), med tappade växelspak, söndriga reedventiler pch en massa annat trams. Gjorde en rejäl highsider i mitten på säsongen -92 och drog av alla ledband i foten, hjärnskakning och skar upp ett finger som fick sys. Har fortfarande problem med foten...
Trodde jag skulle bli rädd efter det, men några dagar efter jag lagt gipset så vann jag faktiskt på Anderstorp. Förvisso har jag alltid varit snabb i regn, men det var häftigt att slå 42 killar kan jag tala om!

Jonte VSB R-T skrev:
2286741 Välkommen. Du råkade inte köpa hojen av en viss Dennis?

I så fall har vi en del att säga varandra om BMW S50b30 trimning....

Ha, ha, ha Dennis ja, den lille busen! Jasså du är också BMW fantast. Jo, jag hade ju en M3 som jag avgudade. Trimmad till 350 hk och helt underbar!!! Tyvärr stal de den för mig förra sommaren när jag var i Göteborg och tittade på Robbie Williams - jäkla skit (stölden alltså).

Efter det köpte jag...vågar knappt berätta...en Ford Focus Flexifuel. Skulle vara förståndig och samtidigt slippa trängselavgifterna. Men gud! va tråkigt det är. Ford är ett jäkla "smeck", fast egentligen är allt skit utom BMW (ev. duger andra tyska bilar och i andra hand svenska).

Trodde jag skulle bli tröstad av R6:an, men frågan är hur länge jag står ut...

MC Doktorn

Guest
Schwantz skrev:
2288383 Tja, det var väl si och så. Körde Tzr 250, RGV 250 och sedan en ombyggd RD 350 från -84. ...

Comeback på R6:an?, 37 är ingen ålder på en .....

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Schwantz skrev:
2288383
Ha, ha, ha Dennis ja, den lille busen! Jasså du är också BMW fantast. Jo, jag hade ju en M3 som jag avgudade. Trimmad till 350 hk och helt underbar!!! Tyvärr stal de den för mig förra sommaren när jag var i Göteborg och tittade på Robbie Williams - jäkla skit (stölden alltså).

Efter det köpte jag...vågar knappt berätta...en Ford Focus Flexifuel. Skulle vara förståndig och samtidigt slippa trängselavgifterna. Men gud! va tråkigt det är. Ford är ett jäkla "smeck", fast egentligen är allt skit utom BMW (ev. duger andra tyska bilar och i andra hand svenska).

Trodde jag skulle bli tröstad av R6:an, men frågan är hur länge jag står ut...

Det var väl just de där 350hk som vi, i badhuset på rönneberga, bråka om. Jag har fortfarande inte sett ett bänkningspapper...
Öl var nog en viktig indigriens i samtalet. Det var på den gamla goda tiden innan jag börja åka hoj på allvar.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...