F***ing miles...

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-39, Puck Dakota
Köpte mig en ny Speed Triple i helgen. I Malmö... 9 timmar, 100 mil och 2 regnpass á 30 min vardera senare är man lite mör, men fram kom jag iaf! Ett bra genrep inför sommarens repa ner till medelhavet (note to self:skaffa öronpluggar).

Medveten om att detta inte är goldwingtouring.com, men lik förbannat vore det kul att veta hur många mil ni avverkat på en dag. Hoj vore också intressant. Och goldwing räknas inte. Någonstans. Någonsin... ;)

/Y

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
ca: 60 mil... med en Kawasaki KMX 125. Marshfart ca: 100. Toppfart: 125. Kan ju räkna ut hur grymt lång tid det tog. Omkörningar fick planeras en mil i förväg :p. Men kul hade jag :D

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Yozzi skrev:

Medveten om att detta inte är goldwingtouring.com, men lik förbannat vore det kul att veta hur många mil ni avverkat på en dag. Hoj vore också intressant. Och goldwing räknas inte. Någonstans. Någonsin... ;)

/Y

Köpte min blade i Karlstad och körde ner den samma dag (på skärtorsdagen). 45 mil, fem 5-minutersstopp, halva sträckan utan öronproppar :eek: Blev till slut tvungen att stanna och köpa proppar. (kan tinnitus bestående av ljudet till ett micron slipon vara något? :p )

Hade ingen känsel i ryggpartiet precis nedanför nacken, i två dagar efter den körningen :rolleyes: Kallt var det oxå på kvällen då...

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Mitt rekord är 157 mil på en dag. Leipzig - Stockholm med passagerare och rätt mycket packning. Tog 15 timmar... passageraren sov 30% av tiden.

Edit : Hojen var en Yamaha FZ750 anno 1985.

Last edited:

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
60 mil från sweden rock till uppsala på en z400 med lågt styre o gammalt avgassystem som drog snutarnas uppmärksamthet till sig...

...fast sämsta resan var nog 40mil malmö-småland´i KONSTANT regn

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Ducati 916 BIP
120 mil, Östersund - Uppsala - Östersund + lite extra kringel-e-krok nere i Uppsala. Åkte ner för att handla ett nytt skinnställ.
Åkte Ducati 916, ni som har provat en sån kan ju tänka er hur min bakdel kändes dagarna efter. Kändes som om nån hade :whip på den....

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Ca 125 mil från Assen i Holland till sthlm sedan sov jag i 24 timmar och tittade inte på hojen på 2 dagar. Totalt den resan 300 mil på 3 dagar.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
12,3 mil mellan strængnæs och ørebro, allt i ett svep.
hade husabergaren men knotterdæck på, blåmærken i røven 1 vecka efter. Husan ær hårdast :fakta

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
240 mil, i och för sig på 25 timmar.

Kitzbüel - Nynäshamn via Danmark

Man var något trött kan jag meddela. GÖR INTE OM DETTA ! !

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...