F*n skiten har skurit!!!

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Som Chris Ash sa, den borde väl gå att laga? Har den inte spruckit eller något så bör det gå att lägga i ny nicasilbeläggning, och ev. svetsa om det gått hål på nicasilet. Hör med Roffe på VRM angående omnicasilning.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NatoN skrev:
Som Chris Ash sa, den borde väl gå att laga? Har den inte spruckit eller något så bör det gå att lägga i ny nicasilbeläggning, och ev. svetsa om det gått hål på nicasilet. Hör med Roffe på VRM angående omnicasilning.
omnycasilering är dyrt.. :3freak + kolv sen... blir mer än vad det kostar att köpa ny cylinder..

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
philsson skrev:
omnycasilering är dyrt.. :3freak + kolv sen... blir mer än vad det kostar att köpa ny cylinder..

Vette fan om det stämmer om man snackar ny suzuki orginalcylinder + kolvkit.. :eek:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NatoN skrev:
Vette fan om det stämmer om man snackar ny suzuki orginalcylinder + kolvkit.. :eek:
cylinder till min hojda gick på 2800kr inkl kolv.. kan inte vara mycket dyrare på en suzuki..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fixa en nicasylcylinder är DYRT och tar tid eftersom det inte kan (olagligt) göras i sverige

.skrev fel.

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NatoN skrev:
Lämnar man sin cylinder till VRM så skickar dom den till england för omnicasilning, kostar ca 2 lakan som nån sa.
+ ny kolv.. Så det kostar en del mer att reparera.. + frakt på allt me.. ringar, lager, bult, ja du vet.. blir en del

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Aee skrev:
skoj då. :) alltid bra att ha en i reserv.. :tummenupp ska du byta delar eller motor?.. minns inte vilket år de övergick till att vara både ram och motor nummer ... min 86a hade bara ramnummer..

Aee

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Letar sf-projekt eller motard
philsson skrev:
skoj då. :) alltid bra att ha en i reserv.. :tummenupp ska du byta delar eller motor?.. minns inte vilket år de övergick till att vara både ram och motor nummer ... min 86a hade bara ramnummer..
Vet inte riktigt hur jag ska göra....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...