F*n va det suger..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Då kan du tänka dig hur mycket det suger att hojen inte ens vill FUNKA ordentligt när det är sånt här väder. :(
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Eller hur otroligt mycket det suger när man till och med redan har hunnit HEM vid den här tiden, men inte ens har en hoj för tillfället :mad:
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
ojojoj

ojojojojojoj vad det suger att vara trött i öronen efter 13 mils tokvarvande med det nya sliponet på och lite så där gött småfrusen om fingrarna och med så där häligt många avundsjuka blickar när man körde i från alla bilarna på alla vägarna som är så många så man inte ens kan räkna så högt! och med en snitthastighet som man inte ens vågar uttala högt för då vet man inte vad som skulle hända !!! :)
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Fattar ni hur jobbigt det är att vara utan hoj när det är super väder.
Kankse kan hämta pärlan till helgen.
Det är en seg vecke jävel detta.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Henke skrev:
Fattar ni hur jobbigt det är att vara utan hoj när det är super väder.
Kankse kan hämta pärlan till helgen.
Det är en seg vecke jävel detta.

Jag sitter i samma sitts som du Henke!!

Kanske till helgen... :rolleyes:

JÄVLA MEKANIKER HELVETE som tar en veckas semester och låter mina kammaxlar samla damm i en hörna!! j*vla p*cko... :mad: :mad: :mad: :whip :whip
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Själv hade jag planerat att ta ett par timmar på hojen på småkurviga vägar och en fika nånstans med Zeb. De har ju lovat 10+ och klar himmel och sol, så en underbar dag väntar. Men, när man vaknar ser man knappt ut, dimma så man knappt ser handen. Och det blir ju inte bättre av att det har vart så hela dagen och fortfarande är. :(


Jaja, hoppas det blir fint på torsdag, för imorrn e ju hojen på service.
 

Tore

Gyttorp - om katten själv får välja.
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Muppsala
Hoj
CBR 900
Det suger så ini helvete hårt att ha hojen i garaget och inte kunna köra den. Har inget jävla körkort.
Funderar starkt på att köra ändå. :D :D :D
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Körde 19 mil i helgen, askul. Spräckte 200 km-vallen! (hojkort i mindre än 1 år) Visst, på allmän väg men 1 km raka och inte en bil eller folk ,djur i sikte så kan det gå an.

Nu suger det här med....

1. Jobbar

2. Tjällossning på min grusväg ut till asfalterad väg = kletigt värre.

3. Sten i däcket i helgen. 6mm djupt satt det en vass stenflisa i helgen. Har 2mm kvar så det är bara att fixa ett nytt. Håller tätt men vet ju inte hur länge. Inte kul å få punka om man e ute å kör.

4. Det suger att det suger...
 

Carro

Carolinski
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen just nu...
Emmi skrev:
Själv hade jag planerat att ta ett par timmar på hojen på småkurviga vägar och en fika nånstans med Zeb. De har ju lovat 10+ och klar himmel och sol, så en underbar dag väntar. Men, när man vaknar ser man knappt ut, dimma så man knappt ser handen. Och det blir ju inte bättre av att det har vart så hela dagen och fortfarande är. :(


Jaja, hoppas det blir fint på torsdag, för imorrn e ju hojen på service.

Edit: Maverick på Carros nick

Om du hade åkt 1,5 mil utanför stan så var de +12 o klarblå himmel.. de var 14 grader i Nässjö när jag hämtade hojen kl 16.30 idag.. köpte även ett nytt slipon idag.. så nu har jag bara två st.. måste bygga om de andra lite bara.. :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Eller som min polare som blev av med lappen idag när han skulle lämna sin hoj på service så att den skulle vara tiptop inför säsongen. Nu får jag köra själv tills slutet av maj troligtvis :(
 

KLINTEN

Wheelie Devils mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Vurpad kawa
Swedish Viper skrev:

2. Tjällossning på min grusväg ut till asfalterad väg = kletigt värre.

har också tjällossning (6 km grusväg innan asfalt) och det suger riktigt jäkla mycket.... får ju tvätta den varenda gång man tatt en runda....
sporthoj och grusväg passar inte ihop!!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
men fan vad skönt det är att ha träningsverk i armar och ben efter ca 60 mils körning i helgen på den nyköpta hondan! Somnar med ett leende varje kväll.... :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
J-Bone skrev:
Eller som min polare som blev av med lappen idag när han skulle lämna sin hoj på service så att den skulle vara tiptop inför säsongen. Nu får jag köra själv tills slutet av maj troligtvis :(

Det finns KANSKE en eller två sporthojsförare till i Stockholm om du nu saknar kompisar... fast jag bara gissar.... :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Freppa skrev:
Det finns KANSKE en eller två sporthojsförare till i Stockholm om du nu saknar kompisar... fast jag bara gissar.... :D

Hmm.. det kan ligga nåt i det du säger :D
Fan va synd att man missade Benkar´s söndagskörning men nästa gång hoppas jag att man kan va med. :tummenupp
 

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
frös lite lätt om fingrarna imorse eftersom det var -1C o jag var tvungen att ta autobahn till jobbet..

Led rätt bra på jobbet också, stod i ett kallt lager o rev bland gamla skitiga kablar.. kunde hela tiden se hojen stå i solblänket.. tur att man har vänner som ringer o piggar upp :tummenupp

Sen blev det ett par lek-rundor efter arbetsdagens slut..

:bow
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Undrar vilken anledning man ska dra imorgon på jobbet så att man kan slippa undan tidigare?
Några förslag????????
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Eller som min polare som blev av med lappen idag när han skulle lämna sin hoj på service så att den skulle vara tiptop inför säsongen. Nu får jag köra själv tills slutet av maj troligtvis :(

mmm vad ska man säga...

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO---AAAAA!

dutti dom eee.. hela 82 kmh i 2sek på söder mälarstrand.
asså LOL, de mätte när jag gasa på 1:an och 2:an, lungt tom. la i 3:an och släppte gasenför att hitta en lagom hastighet... hojjen va inte ens varmkörd...
jahaja, då står dom och har mätt upp 82 blås... SKÄMTA ru me mig!! fråga ja... ne det står så här... gah... i max 2 sek va jag över 80... sicko sicko sicko...när han stannar mig har jag solen i ögonen och håller på att köra på han för att jag inte ser han...

nooobsnut vare också... kunde knappt fyllai boten... han hade ingen aning om hur han skulle skriva föreläggandet... ne det fick lilla lisa-snut göra.. och hon visste inte heller så då fick pappa-snut visa... asså...hur eeee rom.

sen kom en mc-snut fram och beklagade sig.. han trodde jag gjort en omkörning??? sopa ... va inte en bil i närheten.. jag svände ut på gatan ... de andra hade rött... jaha sa han... och sen sa han att SYN... du hade nog inte losat kortet om jag fått bestämma... LOOOOL... ne mät på ni era jevla känselspröt...
rakt fram 1:an 2:an, 3;an varvar inte ens 5000 på nån vxl...
82 fruktansvärda kmh innan man släpper gasen...

by by lappen..

måste tillägga att jag fick 2000 i böter... och sa att jag kunde ge dem 4000 istället om jag fick behålla kortet... underligt nog gick dom inte med på det... hehe försöka dyger :bow

KaZ <--- tycker snutar saknar känsla för omständigheter!!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top