F*n va förbannad jag blir......

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Så har det hänt. Under natten så har nogån klåfingrig jävel varit och "provsuttit" på min ögonsten som jag har haft i en vecka.
Inte nog med att han/hon har provsuttit han/hon har rullat bakåt med hojen så att framhjul låset har slagit sönder framskärmen :mad: :mad: och han/hon har fingrat på alla knappar som finns så att motorstömbrytaren var av och blinkersen på o.s.v.

Jag blir såååååååå tokig så att jag håller på att smälla av jag kan inte anmäla det till försäkringen för att Självrisken är mer än framskärmen och polisen lär inte kunna hitta den som har gjort det.
Så jag ska rigga upp min kamera mot hojen och filma under natten och får jag reda på vem det var så kan jag lova att han/hon kommer att råka ut för någonting eller är det någon här som har en bättre ide????

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
capoeira-R1 skrev:
Så har det hänt. Under natten så har nogån klåfingrig jävel varit och "provsuttit" på min ögonsten som jag har haft i en vecka.
Inte nog med att han/hon har provsuttit han/hon har rullat bakåt med hojen så att framhjul låset har slagit sönder framskärmen :mad: :mad: och han/hon har fingrat på alla knappar som finns så att motorstömbrytaren var av och blinkersen på o.s.v.

Jag blir såååååååå tokig så att jag håller på att smälla av jag kan inte anmäla det till försäkringen för att Självrisken är mer än framskärmen och polisen lär inte kunna hitta den som har gjort det.
Så jag ska rigga upp min kamera mot hojen och filma under natten och får jag reda på vem det var så kan jag lova att han/hon kommer att råka ut för någonting eller är det någon här som har en bättre ide????

Drömscenario:
1st R1a på tom gata i stan
1st hojtjuv
25+ bevakande ärliga mcister uttrustade med basebollträn?

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Enkelt larm:

1 st rörelsesensor (IR)
1 st båthorn

Montera prylarna med sensorn riktad mot hojen. Så snart nån kommer inom 5 m från den så tjuter hornet.

Fan, kom just på att det kanske inte är så smart i ett område med mycket pensionärer, dom kan ju dö... :(

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Benjamin skrev:
Enkelt larm:

1 st rörelsesensor (IR)
1 st båthorn

Montera prylarna med sensorn riktad mot hojen. Så snart nån kommer inom 5 m från den så tjuter hornet.

:tummenupp

fast det kanske är bättre med en rörelsedetektor. Tror jag sett såna larm nånstans, perfekt med ett under sadeln kopplat till tutan, båthorn och alla lampor :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Skaffa kapell. Inte så snyggt kanske, men det blir mycket besvärligare att provsitta då. :fakta

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
JoS skrev:
Skaffa kapell. Inte så snyggt kanske, men det blir mycket besvärligare att provsitta då. :fakta

Kapell är bra mot mycket!..

Kolla garagen och se om det står någon riktigt risig bil i något.
Ta reda på ägaren och erbjud 1000:- för att överta garageplatsen.
Funkade i mitt garage i alla fall.
Har man en dyr fin hoj ska man nog ha en egen garageplats om man vill ha kvar den.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Gör så här!

Skaffa larm...
Släng tutan...
...koppla istället starkström genom tanken när larmet går.
Och se till att föraren jordar strömen genom pungen! :skrämd :skrämd

Han lär garanterat inte "provsitta" någons hoj igen! :tummenupp

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Ugglan skrev:
Gör så här!

Skaffa larm...
Släng tutan...
...koppla istället starkström genom tanken när larmet går.
Och se till att föraren jordar strömen genom pungen! :skrämd :skrämd

Han lär garanterat inte "provsitta" någons hoj igen! :tummenupp

Fan det var ingen dålig idé! har du någon kopplingsschema?
blir lite svårt bara om jag glömmer bort o koppla bort den själv....ingen vacker syn! :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Informer pensionärerna om att din vackra hoj kommer att dra till sig massa tjuvar och banditer som kommer att vandalisera och stjäla ALLT i området, och att du därför bör gömma undan din hoj i ett garage fort. :)

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...