Har Trygg Hansa själv, och samma system.mojjsan skrev:blev glad när jag kolla upp min f-säkring hos trygg hansa via deras online tjänst och fick en premie på 9802 kr hel/hel, nu när jag tänkte sätta i gång den fick jag reda på följande, den premien räknas på om jag har den på ställd hela året :/ den faktiska månadskostnaden blev om jag inte har på den året runt ca 1300:- hel/månaden "blir sk sommar tillägg" så för mig så räknar jag ju då för att jämföra mot andra f-bolag 1300x12 = 15600 fy fan, ringde då och kolla med folksam som ger mig ett pris på 13000 hel/hel = 1083
dom kan konsten att teckna nya kunder , men fan vad det skiljer mot den faktiska summan, så nu blev det folksam i stället, tjäna jag ju typ 300 i månaden..
kolla upp detta ni som har trygg hansa innan ni ställer på hojjen //M
Helt logiskt & naturligt tycker jag.
Priset man får är en helårskostnad, men dom säger också att månadspremien blir dyrare på sommaren, och billigare på vintern.
På så sätt "behöver" man inte ställa av hojen, då den i princip endast kostar som en garageförsäkring under vinterhalvåret.
Ser ingen direkt anledning att klaga på detta system själv, då jag tycker det känns väldigt logiskt & rättvist.
(Så länge dom informerar att premien är variabel, som dom iallafall gjorde tydligt i mitt fall.)
Då är det värre som det var innan, då man fick pröjsa lika mycket i december, som i Juli på sin helårsförsäkring, trots att hojen står still på vintern.
Iallafall kändes det mer märkligt då.
Last edited: