F1 2006

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Nu är det klart!
Det har tidigare varit känt att tv4 inte längre visar formel 1 och att Viasat (bl.a tv3, ztv) tar över sändningsrättigheterna framöver. Nu är det även klart att Janne Blomqvist och Eje Elgh även kommer att fortsätta kommentera men nu på Viasat istället :tummenupp . Det är även klart att alla europalopp plus säsongspremiären (bahrains GP) kommer att sändas direkt i tv3 :banana . Till dessa loppen kommer det även att vara ett studioprogram en halvtimme före och efter loppet. :)

Mer info på: http://www.forza-motorsport.se/?url=news&dept=F1&id=6170

Detta är perfekt för oss som har tv3 och ztv men lite sämre för de som bara har SVT1, SVT2 och TV4 :(

Ps Jag vet att detta är ett Mc-forum men det måste nog vara fler än mig som är förtjusta i f1 :tummenupp ds
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
THE_HOJ_NOOB skrev:
är det även klart att Janne Blomqvist och Eje Elgh även kommer att fortsätta kommentera men nu på Viasat istället :tummenupp . Det är även klart att alla europalopp plus säsongspremiären (bahrains GP) kommer att sändas direkt i tv3 :banana . Till dessa loppen kommer det även att vara ett studioprogram en halvtimme före och efter loppet. :)

:klappar
 

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
Fast jag saknar eurosport med John Watson och Ben Edwards som kommentatorer..
 

LazBoy

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda VTR 1000F Firestorm -98
"Samtliga kval och lopp som går utanför Europa kommer att sändas i Z-TV. " :banana :banana :banana

Go, Kimi, GO!
 

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Falköping
Hoj
GPZ 600R
THE_HOJ_NOOB skrev:
Nu är det klart!
Det har tidigare varit känt att tv4 inte längre visar formel 1 och att Viasat (bl.a tv3, ztv) tar över sändningsrättigheterna framöver. Nu är det även klart att Janne Blomqvist och Eje Elgh även kommer att fortsätta kommentera men nu på Viasat istället :tummenupp . Det är även klart att alla europalopp plus säsongspremiären (bahrains GP) kommer att sändas direkt i tv3 :banana . Till dessa loppen kommer det även att vara ett studioprogram en halvtimme före och efter loppet. :)

Mer info på: http://www.forza-motorsport.se/?url=news&dept=F1&id=6170

Detta är perfekt för oss som har tv3 och ztv men lite sämre för de som bara har SVT1, SVT2 och TV4 :(

Ps Jag vet att detta är ett Mc-forum men det måste nog vara fler än mig som är förtjusta i f1 :tummenupp ds


najs att Eje Elgh kommer vara kvar, schysst med studioprogram innan och efter också :tummenupp
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Underbart att trean och zäta visar F1, nu håller vi tummarna för Jenson och Rubens :)

Blomqvist duger men Eje är ju väldigt seeeeeeeg :)

/r
 

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
Twin skrev:
Underbart att trean och zäta visar F1, nu håller vi tummarna för Jenson och Rubens :)

Blomqvist duger men Eje är ju väldigt seeeeeeeg :)

/r

Eje är seg men välinformerad han får ju veta ett o annat från gamla kompisar i depån, Blomquist har ju inte speciellt mycket koll..
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Eken skrev:
Eje är seg men välinformerad han får ju veta ett o annat från gamla kompisar i depån, Blomquist har ju inte speciellt mycket koll..

Håller med, Eje är ju som sagt en gammal racingkille, han känner ju folk i depån, men det är tur Blomqvist är med och håller liv i snacket, han är lite rappare än Eje om man säger så :) Dom kompletterar varandra bra faktiskt. Tur man har TV3 och zäta!! :)

Go Jenson!
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Men fan. Kan vi inte slippa de där jävla skitkommentatorerna en gång för alla? Två mer inkompetenta fånar är svårt att hitta. Nåja, tur att seriens underhållningsvärde är ganska lågt för tillfället, så man med gott samvete kan bojkotta hela kalaset.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
McB skrev:
Men fan. Kan vi inte slippa de där jävla skitkommentatorerna en gång för alla? Två mer inkompetenta fånar är svårt att hitta. Nåja, tur att seriens underhållningsvärde är ganska lågt för tillfället, så man med gott samvete kan bojkotta hela kalaset.
Har du nå bättre förslag vem som ska sitta och kommentera så är det bara kasta i väg ett mail till viasat och säga det, personligen så kan jag inte komma på nå andra här i sverige som är mer kompetenta att göra detta, det ska väl vara Kenny bräck då.

Men det bästa vore ju om kunda ha Murray Walker som kommentator eller sända ITV f1 sändningar
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
JAAAAAAA... äntligen så kan man slippa att den skiten blockerar sändningarna på skogsTVn som jag ändå aldrig kollar på
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Neeeeeeeeej! Inte TV3! Dom har förstört hockyn med all förbannad reklam, osså nu ska dom förstöra F1! Åhhh!

(förlåt för negativa vibbar men jag måste beklaga mig)
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Vantskruv skrev:
Neeeeeeeeej! Inte TV3! Dom har förstört hockyn med all förbannad reklam, osså nu ska dom förstöra F1! Åhhh!

(förlåt för negativa vibbar men jag måste beklaga mig)

Lösningen heter Viasat sport, enligt rykte skulle dom sända utan reklamavbrott.
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Hoppas det, det vore underbart om man kunde få slippa reklamen och sen skulle det vara härligt och få följa hela presskonferensen ut och det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top