F1 kontra GP

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hur tråkigt är det att titta på F1 egentligen? Har taget mig tid att titta idag, men det är ju så segt! Har sett en omkörning, annars kör alla utdragna på ett jätteled. Ända gången det händer nått i placeringarna är i samband med depåstoppen...
Jämför man då med GP:t som gick tidigare, där det var riktigt jämt, Rossi som körde upp sig ifrån 12 plats (tror jag), många omkörningar, ända in på sista varvet, och 4 man i klunga i sista kurvan! Det kallar jag underhållning! Och så är loppen lagom långa, F1-tävlingarna med 70 varv ledkörning är ju sådär roligt, tur det kommer lite reklam och piggar upp :hihi
Nä, nu går jag nog ut och kör hoj istället, det är fan underhållning :banana

edit>>Nu kom det en omkörning till, håll i hatten!
/Pajje

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Du lyckades pricka in Frankrikes Grand Prix, Magny Cours inbjuder inte direkt till rafflande dueller. Tyckte faktiskt det hände ovanligt mycket i år.
Dock så är det ju med F1 som allt annat, det blir väldigt tråkigt om man inte är insatt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
F1 är stödhjuls racing som tar för lång tid! Spelar ingen roll hur spännande en sport är om det är för utdraget.. Motogp har perfekt längd och är klart mer spännande! :tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
2309757 Du lyckades pricka in Frankrikes Grand Prix, Magny Cours inbjuder inte direkt till rafflande dueller. Tyckte faktiskt det hände ovanligt mycket i år.
Dock så är det ju med F1 som allt annat, det blir väldigt tråkigt om man inte är insatt.

Ja, givetvis är det roligare om man är lite mer insatt, men det som jag tycker är lite lustigt att jag har många polare som glor på F1 så ofta dom kan, men har vet knappt vad Moto GP är, trots mina hintar...Tror de skulle uppskatta det också om det bara tittade på det nångång!

I vilket blev det en riktigt nice Mc-tur med ett par (för mig) fina stoppies :banana

Vem vann föresten...

/Pajjemannen

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Psychobiker skrev:
2309270 Hur tråkigt är det att titta på F1 egentligen? Har taget mig tid att titta idag, men det är ju så segt! Har sett en omkörning, annars kör alla utdragna på ett jätteled. Ända gången det händer nått i placeringarna är i samband med depåstoppen...
Jämför man då med GP:t som gick tidigare, där det var riktigt jämt, Rossi som körde upp sig ifrån 12 plats (tror jag), många omkörningar, ända in på sista varvet, och 4 man i klunga i sista kurvan! Det kallar jag underhållning! Och så är loppen lagom långa, F1-tävlingarna med 70 varv ledkörning är ju sådär roligt, tur det kommer lite reklam och piggar upp :hihi

/Pajje

Håller med, F1 är så j-vla pisstråkigt!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Psychobiker skrev:
2309270 Hur tråkigt är det att titta på F1 egentligen? Har taget mig tid att titta idag, men det är ju så segt! Har sett en omkörning, annars kör alla utdragna på ett jätteled. Ända gången det händer nått i placeringarna är i samband med depåstoppen...

/Pajje

Du dunkade nog huvudet på spiken tror jag, ledkörning är inte underhållande. Personligen är jag rätt road av F1 men MotoGP missar jag inte för nåt. Dagens räjs var sjukt bra och när det var slut så drog jag iväg och spelade fotboll. F1 var bra mycket roligare förut på slicks och med större motorer och lite snällare reglemente. Men så är det, allt var bättre förr... :hihi

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...