F1 premiär på TV3 i helgen!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
ktmjacke skrev:
Hädanefter kan man ju slå på tv:n en halvtimma efter utsatt tid,lagom till loppet ska starta.Fattar inte hur dom tänkt riktigt,MOTORSPORTINTRESSERAD brukar ju inte innebära att man vill se en halvtimmas dravvel med en övergödd mediahora som tycker att hon e guds gåva till mänskligheten.O ärligt talat tycker jag att aschberg e lika felplacerad han oxo.Den där unga killen som verkade lite lätt autistisk hade ju åtminstonde det rätta intresset.

Usch vad elak jag är....... :)
Men F-1 är nåt heligt som inte ska bli nån modeshow o annat skit tycker JAG.

wöörd !!! :Bugar :Bugar

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Ja, programmet var väll inte någon höjdare, man skulle kanske köpa digital Canal bud, 800: - för alla race, inga reklamavbrott, bra kommentatorer, kan växla vilken kamera du vill också, men grymt race annars, Nico Rosberg var ju också grym, han är nog en lovande förare, när han blir mera varm i kläderna och har fått mera rutin så kommer han nog bli farlig, hans farsa var ju riktigt grym när han körde, fins nog ingen som var så bra som honom och köra i regn.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jaha, finnpajsarens "otur" började direkt. Perfekt, då har han något att skylla på i år igen.
Fan vet om inte hans "engelska" har blivit ännu sämre sedan förra året, förresten.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
valmers skrev:
Jaha, finnpajsarens "otur" började direkt. Perfekt, då har han något att skylla på i år igen.
Fan vet om inte hans "engelska" har blivit ännu sämre sedan förra året, förresten.
Man behöver knappast skylla på något när man kör upp sig från sist på grid´en till en tredje plats. Kollade du verkligen loppen förra året eller läste du sporten i Expressen?

/N

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
isse skrev:
Man behöver knappast skylla på något när man kör upp sig från sist på grid´en till en tredje plats. Kollade du verkligen loppen förra året eller läste du sporten i Expressen?

/N
Jag såg alla lopp, och det är inte otur när man spränger motorer tjugoelva gånger. Vi har sett det hur många gånger som helst genom historien; förare som är hänsynslösa mot materielen. Fyllepekka får lära sig att inte vara det.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Alonzo vann förra året... tjänade nåt på 50 miljoner det året...
Kimi var bra men nästan aldrig bäst... tjänade runt 120 miljoner...

nån mer än jag som inte riktigt får ihop deras löner med arbetet? :3freak :rolleyes:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
valmers skrev:
Jag såg alla lopp, och det är inte otur när man spränger motorer tjugoelva gånger. Vi har sett det hur många gånger som helst genom historien; förare som är hänsynslösa mot materielen. Fyllepekka får lära sig att inte vara det.
Visst finns det motorsporter där det du säger stämmer, med jag skulle vilja påstå att det inte gäller i F1. För att vinna måste bilen prestera 100% och förarna pressar dem 100% hela loppet. Börjar en förare köra snällt med motorn skulle han snabbt tappa placeringar. Sen finns det vad jag förståt lite extra att ta ut som förarna ibland får instruktioner om att använda men det är i samförstånd med teamet som har full koll på bil & motor.

Janne frågade Eje efter ett av de senare haverierna om det inte kan vara körstilen som spelar in med han hävdade bestämt att matrialet skall hålla och att körstilen är 100% från alla förare i alla bilar.

Werzion skrev:
nån mer än jag som inte riktigt får ihop deras löner med arbetet? :3freak :rolleyes:
Lönerna bestäms väll när de skriver kontrakt och beroende på hur eftertraktade dem är då...

/N

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
isse skrev:
Visst finns det motorsporter där det du säger stämmer, med jag skulle vilja påstå att det inte gäller i F1. För att vinna måste bilen prestera 100% och förarna pressar dem 100% hela loppet. Börjar en förare köra snällt med motorn skulle han snabbt tappa placeringar. Sen finns det vad jag förståt lite extra att ta ut som förarna ibland får instruktioner om att använda men det är i samförstånd med teamet som har full koll på bil & motor.

Janne frågade Eje efter ett av de senare haverierna om det inte kan vara körstilen som spelar in med han hävdade bestämt att matrialet skall hålla och att körstilen är 100% från alla förare i alla bilar.
Det Eje glömmer är att Montoyas bil håller mycket bättre än fyllepekkas.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
valmers skrev:
Det Eje glömmer är att Montoyas bil håller mycket bättre än fyllepekkas.
Mycket bättre är väll o ta i, men sen är det inte heller samma bil, de kör med olika inställningar.
Oavsett anser jag att det är teamets uppgift att se till att bilen håller, förra året var det dock en annan story med däcken...

/N

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...