Dakar skördar ju som IOM.....
http://www.dakar.com/2005/us/index.html
http://www.dakar.com/2005/us/index.html
Det är klart att arrangören är oskyldig, speciellt i det här fallet när det var en "vanlig" olycka, det fanns ju inget direkt fel som arrangören gjort som orsakade det hela. Härom året däremot dödades en tävlande när han mötte ett arrangörsfordon och frontade. Då kan man ju fundera.Swedie skrev:Borde de inte göra nått åt den där sporten snart eller har alla skrivit på papper att om de dör så är ingen skyldig?
Är det inte lite konstigt att det är så många dödsolyckor i Dakar? Sker inte dom absolut flesta krascherna på sanddynorna?? I t ex motogp faller grabbarna gång på gång, i betydligt högre hastigheter, och ofta rakt ner i asfalten, med något brutet ben på sin höjd... har dom tur vurpar dom i SANDfållan...Akesson skrev:Dakar skördar ju som IOM.....
http://www.dakar.com/2005/us/index.html
Du får väl kolla lite på Eurosports sändningar först. De kör 170+ på kostigar med gott om stenar miltals i sträck. Kroppen misshandlas betydligt mer av körningen och de ska sköta navigering med GPS och road book samtidigt.Ludde78 skrev:Är det inte lite konstigt att det är så många dödsolyckor i Dakar? Sker inte dom absolut flesta krascherna på sanddynorna?? I t ex motogp faller grabbarna gång på gång, i betydligt högre hastigheter, och ofta rakt ner i asfalten, med något brutet ben på sin höjd... har dom tur vurpar dom i SANDfållan...
värsta exemplet var ju Nakanos vurpa i 320 blås förra året, vad fick han för skada, hjärnskakning?
Att Isle of Man skördar offer är lätt att förstå, men Dakar..??
Ludde78 skrev:Är det inte lite konstigt att det är så många dödsolyckor i Dakar? Sker inte dom absolut flesta krascherna på sanddynorna?? I t ex motogp faller grabbarna gång på gång, i betydligt högre hastigheter, och ofta rakt ner i asfalten, med något brutet ben på sin höjd... har dom tur vurpar dom i SANDfållan...
värsta exemplet var ju Nakanos vurpa i 320 blås förra året, vad fick han för skada, hjärnskakning?
Att Isle of Man skördar offer är lätt att förstå, men Dakar..??
Visst, klotar man på en kostig så förstår jag att det slutar som det gör, dvs om stigarna består av träd eller andra fasta föremål-för det är ju inte farten som dödar, snarare de snabba stoppen.Ninjaboy skrev:Du får väl kolla lite på Eurosports sändningar först. De kör 170+ på kostigar med gott om stenar miltals i sträck. Kroppen misshandlas betydligt mer av körningen och de ska sköta navigering med GPS och road book samtidigt.
Katoh var den första på minst 15 år som omkom i kungaklassen. Dessutom körde Katoh in i en stål/betongmur när han vurpade, därför gick det som det gick, han hade extrem otur alltså. Därför togs också Suzukabanan ur kalendern, hade den varit lika säker som övriga banor i kalendern så hade aldrig olyckan skett.Nurse Ratched skrev:Dajiro Katoh 2003.
Tjena hårding! Wow vilken kille du verkar vara, förstår att det var en skrattretande fråga för en macho som dig.flykay76 skrev:Ludde lille... Hur mjuk tror du en sanddyna är igentligen? När man får en highside skickas upp ett par meter i luften (precis som RR) landar med sitt kära hufud i en sanddyna, säg en halvmeter hög, i 150-170km/h.
Tvärstopp. Hela kroppen + g + hastiget. Recept. Snapp. Bruten nacke.
I RR glider man ett tag, därefter in i sandfållan. Det tar inte tvärstopp.
Att man ska behöva förklara sånt här.... Hur gammal är du "lille vän"...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |