Jag använder mig av Länsförsäkringar och enligt de själva får jag inte låna ut hojen under några omständigheter eftersom den då blir ogiltig.Darre skrev:Vill bara få det här rätt....
Ifall jag blir stoppad av en MC Polis med min trimmade 125a, och han vill provköra den, kan jag neka det och låta bli att ge han nycklarna? Vet du vilka försäkringsbolag som inte tillåter att polisen kör ens hoj?
Om snuten fortfarande vill provköra den får de släpa med mig in till stationen. De får inte heller pilla eller undersöka den utan samma papper som gäller för husransakan (samma sak som för polisen att tex få titta under motorhuven i din bil, krävs beslut från domstolsväsendet eller någon med samma auktoritet). Självklart ska du KRÄVA att få se detta papper (brukar ta de ca 3-4timmar att skaffa). Chansen att de orkar göra något sådant är inte ens tänkbart.
Egentligen borde det vara negativt att ha en polis som granne, men tänk på att de är personer precis som vi och är du snäll och artig när du blir stoppad så kommer de förmodligen vara lika artiga mot dig!
Det är så här därför att det du kör är ett registrerat fordon där du står som ägare. En moped är en förväxt cykel och är inget registrerat fordon därför får polisen pilla på den.
Last edited: