Hur ser det ut här på SH? Har forumet tappat medlemmar eller har det tillkommit nya allt eftersom. Många skaffar ju motorcykel i unga år och lägger ner det när de bildar familj. Några bli var på forumet medan andra försvinner till andra communityn på nätet som mer passar deras nya livsstil.
Jag tror procenten aktiva användare är försvinnande få,
men vore väl ekonomiskt självmord att rensa.
(1)Visst kan det vara roligt att se om någon lägger upp ett litet album med bilder från någon resa om man nu inte har möjlighet att fysiskt hälsa på personen i fråga och se dem tillsammans. Själv har jag lagt upp några bilder.
(2)
Gillar inte det faktumet att bildinnehållet tillfaller facebook så att de kan använda dem och sälja dem vidare. Åtminstone är det så jag uppfattat att det ligger till.
(3)
Sedan gillar jag som sagt inte tanken att blogga om mitt liv. Men det verkar ju var och varannan person göra idag. Några verkar nästan ha sponsorer för att exponera produkter och ha som målsättning att ha flest "vänner" på facebook. Särskilt privat är inte det där facebook direkt.
1.
De flesta i vänlistan på FB (hos mig) är vänner som flyttat från stan/landet, så blir ganska opraktiskt att titta i deras fotoalbum när de rest, gjort något kuligt.
2.
Juridisk friskrivning de flesta siter har.
Har mig veterligen aldrig använts kommersiellt.
3.
Facebook är precis så privat du vill ha det.
Ingen tvingas lägga upp statusen "Idag vabbar jag och äter lingontårta på dass"
Dock saknar jag funktion för Privat/Jobb-profil.
Går att göra på omvägar men bökigt.