"Fadder" sökes...

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Tjaba
Så länge inga elaka SAABar kommer framför mig i år så hoppas jag köra en hel del i lagom tempo så hör av dig om du vill ut å köra och tjattra lite.
Man behöver väl inte ha handledarutbildning för övningskörning med mc.

PS Jag rider åsså

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Tjaba
Så länge inga elaka SAABar kommer framför mig i år så hoppas jag köra en hel del i lagom tempo så hör av dig om du vill ut å köra och tjattra lite.
Man behöver väl inte ha handledarutbildning för övningskörning med mc.

PS Jag rider åsså

Nä, inte utb men väl bli godkänd som handledare hos länstyrelsen. Kostar 300:-
Blir du inte godkänd....så får du inte tillbaka stålarna heller.

Last edited:

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Nä, inte utb men väl bli godkänd som handledare hos länstyrelsen. Kostar 300:-
Blir du inte godkänd....så får du inte tillbaka stålarna heller.

Kan man inte ha det tillgodo om man tex blir stoppad av farbror blå?

Fast det kan ju knappast vara ett så hemskt svårt prov med tanke på vissa jag känner som klarat det några riktiga :1pajas

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kan man inte ha det tillgodo om man tex blir stoppad av farbror blå?

Fast det kan ju knappast vara ett så hemskt svårt prov med tanke på vissa jag känner som klarat det några riktiga :1pajas

Det är inget prov man ska avlägga utan LS ska se så man har behörighet samt att vederbörande inte har en massa fortkörningsböter m.m.

Kort o gott...dom ska kolla så man e ren! ;)

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
I södra delarna av sydsvenska söderåsens södra slu
Hoj
En orange fattas två + en R6 Stunt
TT är inget du ska hänga med på om du vill övningsköra!
Dom kör som idoter är det inte framhjulet dom kör på så är det bak och dom håller inte hastigheten så det är ingen bra att vara med på!

Ha Ha Ha
enligt hörsägen så ligger det ju faktiskt en svart cbr i topp...
hur förklarar du det då?

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
I södra delarna av sydsvenska söderåsens södra slu
Hoj
En orange fattas två + en R6 Stunt
Jotack... det får väl bli en retuscherad "avartar" isf...

Och sen - ursäkta!!!, nu var jag väldigt fördomsfull "nån å er grabbar..." naturligtvis hade jag lika gärna uppskattat en kvinnlig menor (=extra handledare). Jag hade gärna försökt hänga med på ngn tisdagstura (så länge de håller sig inom "hastighetsgränserna" - med skarvning - samt att motorvägar undvikes...).

Det är nog ingen ide att följa med på TT rundorna. Men det utgår ett gäng från Motorsport Mc affär i landskrona flera gånger i veckan året runt. Där hittar du säkert vad du söker efter.

http://www.motorsportmc.se/

Snacka med Kent

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
... sedan är det ett bara gäng som kör ifrån Hamnpaviljongen HBG ,som kör försiktigt. Kankse ka va nåt.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
TT är inget du ska hänga med på .... och dom håller inte hastigheten så det är ingen bra att vara med på!
Nu skall du inte skrämmas. Hjälper ju ändå inte o köra så fort, för ni står ju ändå o väntar i korsningarna titt som tätt :D
Jag (som har en raket för två) kan ju ta henne på min, så slipper ni vänta så länge :rolleyes:

...Dra inte alla över en kam. Alla kör inte som idioter.
Tack :tummenupp

Det kommer dom att få, jag har flyttat hit. :D TT light coming up...

Ahh... Touringkompis! :tummenupp
Körning utan entimmesrast för att fikaätarökaogåobajsa :D
Okej, en liten fika e inte fel...

....PS Jag rider åsså
NAJS :tummenupp

... sedan är det ett bara gäng som kör ifrån Hamnpaviljongen HBG ,som kör försiktigt. Kankse ka va nåt.

Hmmm... :rolleyes: De "gamle rävarna" kan minsann gazza de med. Men det är ok körning på bra vägar :)

Last edited:

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Det låter som man köpt rätt "kuse" - ligger man inte på med skänklarna (gasar alltså) så "stannar" fanskapet... Nu var jag väl hård, men faktum är att det känns ganska tryggt med en effektiv motorbroms...

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
.
Även om man har nybakat körkort är det inget att rekommendera att köra TT.
Det är lätt att dras med i tempot om man inte känner sina begränsingar och så helt plötsligt står man inför en kurva som man har för stor hastighet för att klara av...

Dra inte alla över en kam. Alla kör inte som idioter.

Jag var handledare åt en kille förra sommaren. Det bästa är att köra två och där handledaren kan fokusera på eleven och ge feedback. Sen som många andra skrivit här. Träna och åter träna på konbanan. Uppe på Väla Södra finns en asfaltsväg som leder in mot crossbanan. På den vägen finns det linjer och punkter som markerar konbanorna. Åk upp dit och titta.

Vem eller vilka kör som idioter ?!? lite nyfiken om man fått en stämpel eller nått....:va

Det låter som man köpt rätt "kuse" - ligger man inte på med skänklarna (gasar alltså) så "stannar" fanskapet... Nu var jag väl hård, men faktum är att det känns ganska tryggt med en effektiv motorbroms...

Skaru inte va sån mot hojen, hade en själv för en massa år sen som första hoj över 200kg o då menar jag över 200 kg :D
Iof meckade jag mest med min men den e bra o börja köra med o sånt, inte så dyrt o laga efter lite dikes kontroll m.m.

Last edited:

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Det var ju det ja sa....

Skaru inte va sån mot hojen, hade en själv för en massa år sen som första hoj över 200kg o då menar jag över 200 kg :D
Iof meckade jag mest med min men den e bra o börja köra med o sånt, inte så dyrt o laga efter lite dikes kontroll m.m.[/QUOTE]

"Det handlar mycket för mig om att kunna lita på hojen, och "dunderklumpen" känns ung som en Volvo 740 enkel, säker, trygg - lite onödigt tung och man får sträcka ordentligt på benen för att nå ner till pedalerna...(marken alltså)
Sen är hon nyservad för en halv förmögenhet, så nu skall hon minsann rastas..."

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Vem eller vilka kör som idioter ?!? lite nyfiken om man fått en stämpel eller nått....:va

Nu ska det inte missförstås här Skutte... Någon nämnde att alla kör som idioter på TT. Jag skrev att det är inte alla. Skulle nu någon köra som en idiot då tror jag att TT inte är något för denna personen för på TT håller vi efter gruppen och försöker se till att alla är med. På TT vill vi helst se att folk inte kör över sin egen förmåga för då tycker jag själv att det är idioti att utsätta sig själv och gruppen för den fara som man utgör.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln