Fagersta, beboeligt eller inte

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
Finns det någon som bor/har bott/eller bara passerat igenom Fagersta här på forumet? Eventuellt så kommer jag att få ett erbjudande om jobb där nere så frågan är nu om jag flyttar ner, kommer jag bara att jobba och resten av tiden sitta och stirra i väggen, eller finns det något annat att roa sig med där utanför arbetstid?

En stor fördel med att flytta till Fagersta jämfört med att flytta till Tokholm är ju ett avsevärt mycket billigare boende som gör att jag förmodligen kan lägga undan rätt mycket av lönen och sedan köpa en ny båge till sommaren. Sen är ju MC säsongen längre där än här uppe i norr.

Så, låt höra, finns det något mer positivt med ett litet samhälle som Fagersta eller kommer jag att dö av tristess och ensamhet? :gnissla
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Du kommer inte dö av tristess. Nån av alla smågangstar i Fagersta kommer knäppa dig före.
Kan du inte flytta till oss i Västerås då? Vi är ju fan så mkt bättre än sånaderinga Fagersta-typer....



obs, jag är absolut inte partisk i frågan utan ger en fullkomligt rättvis bild av sveriges sämsta håla....oh yeah
 

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Du kommer inte dö av tristess. Nån av alla smågangstar i Fagersta kommer knäppa dig före.
Kan du inte flytta till oss i Västerås då? Vi är ju fan så mkt bättre än sånaderinga Fagersta-typer....



obs, jag är absolut inte partisk i frågan utan ger en fullkomligt rättvis bild av sveriges sämsta håla....oh yeah



passa dej..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jadu... Det enda jag kan tänka mig vara värre än Fagersta är möjligtvis Ludvika.
Visst funkar det säkert att bo där men du kommer ha måttligt roligt tippar jag på när du inte känner en kotte i byn.
Det finns iaf fina vägar runt Fagersta när det gäller hoj, enda fördelen jag kan komma på.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin

1.Så, låt höra, finns det något mer positivt med ett litet samhälle som Fagersta eller

2.kommer jag att dö av tristess och ensamhet? :gnissla

1. Nej förutom en del fina vägar framförallt ner mot Köping (vilket också är ett obeskrivligt hål).

2. Ja.
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Finns det någon som bor/har bott/eller bara passerat igenom Fagersta här på forumet? Eventuellt så kommer jag att få ett erbjudande om jobb där nere så frågan är nu om jag flyttar ner, kommer jag bara att jobba och resten av tiden sitta och stirra i väggen, eller finns det något annat att roa sig med där utanför arbetstid?

En stor fördel med att flytta till Fagersta jämfört med att flytta till Tokholm är ju ett avsevärt mycket billigare boende som gör att jag förmodligen kan lägga undan rätt mycket av lönen och sedan köpa en ny båge till sommaren. Sen är ju MC säsongen längre där än här uppe i norr.

Så, låt höra, finns det något mer positivt med ett litet samhälle som Fagersta eller kommer jag att dö av tristess och ensamhet? :gnissla

Jag är född och uppvuxen där, och kommer nog aldrig bo där igen..

Förhoppningsvis lär du väl känna lite folk genom ditt jobb där, men det är ju ingen partymetropol direkt..
 

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
Du kommer inte dö av tristess. Nån av alla smågangstar i Fagersta kommer knäppa dig före.
Kan du inte flytta till oss i Västerås då? Vi är ju fan så mkt bättre än sånaderinga Fagersta-typer....

Bli knäppt av en Fagerstagangster låter inte lockande :näsblod Har funderat på Västerås också, skulle förmodligen bli apless på pendlandet. I Västerås finns det dock en annan tjänst som jag ska söka så det kanske blir det ändå.

1. Nej förutom en del fina vägar framförallt ner mot Köping (vilket också är ett obeskrivligt hål).

2. Ja.

1. Fina vägar, alltid nått positivt.

2. Faan!

...lite text inte riktat mot mig...

Aaah, en Fagerstabo, något positivt att säga om Fagersta?
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Då är nog Avesta en mer levande stad än Fagersta och på 2mils avstånd..
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Fagersta- här får du livstid.
Slogan vid infarterna... säger väl allt...

Har gått gymnasiet där, har bott där och har kvar mitt extraknäck i västanfors.

Kommer aldrig att bosätta mig där.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
jag har varit där många gånger, och det är få gånger man är så lycklig i sitt liv som när man får åka därifrån...flytta inte dit
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Finns det någon som bor/har bott/eller bara passerat igenom Fagersta här på forumet? Eventuellt så kommer jag att få ett erbjudande om jobb där nere så frågan är nu om jag flyttar ner, kommer jag bara att jobba och resten av tiden sitta och stirra i väggen, eller finns det något annat att roa sig med där utanför arbetstid?

En stor fördel med att flytta till Fagersta jämfört med att flytta till Tokholm är ju ett avsevärt mycket billigare boende som gör att jag förmodligen kan lägga undan rätt mycket av lönen och sedan köpa en ny båge till sommaren. Sen är ju MC säsongen längre där än här uppe i norr.

Så, låt höra, finns det något mer positivt med ett litet samhälle som Fagersta eller kommer jag att dö av tristess och ensamhet? :gnissla


Jobbade där några år enda possitiva jag kan minnas var att gymkortet var billigt på sporthallen iallafall :tungan typ helår för 500:- men det var som sagt 8 år sen.
Men seriöst har du ett val och kan undvika försök hitta i Västerås eller avesta... båda mycket trevligare ställen än Fagersta hålan:gnissla
Iofs lätt att få :tuttar på krogen där om man inte har allt för höga krav :dricka :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top