Fakta polismotorcykel?

Katamso

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Stylar bilar!
Hej jag undrar om någon här som vet lite vad det är för hojar snuten använder sej av? Och lite specifikationer på dem. 0-100km/h o sånna saker. Allmän fakta alltså.

Tacksam för snabba svar!

Mvh
Ola

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
BMW R1200 vet jag att de använder, men jag vet noll och ingenting om BMW hojar, jag gäspar bara av tanken på dem.
Antar att de kan ha K modeller sen förr kvar med, jag ser knappt skillnad på dem.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Varför vill du veta det? Har du kommit över en gammal på en auktion eller?
Det är en motorcykel och den är snabbare än en bil......

750RR

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
Polisen använder väl idag K1200 och R1150 BMW-cyklar...
K1200 i polismodell antar jag har RS-motorn på 130 hästar, och 1150-motorn brukar ge omkring 90 hästar beroende på utförande. 0-100 tar typ 3,5 sekunder för en 1200 och 4 sekunder för en 1150, men jag fattar inte riktigt varför du tycker det är intressant...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nja R1 kör de ju inte, börja inte med fantasierna nu.
Om det finns enstaka anoorlunda hojar för utprovning eller liknade innebär det inte att det är dessa som alltid körs överallt.

Det du träffar på där ute är deras vanliga hojar som oftast är BMW.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
XJ 900 Diversion och Suzuki Freewind är ett par modeller de också använder, de åkte både Dominator och XT600 när jag var yngre. Tänkte du rödljusrejsa mot snuten eller?

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
NoicE skrev:

Inte helt dum manipulerad bild - syns bara lite spegelvända ord och särskrivningar :D

Ang. polis-mc så har jag för mig att även Honda ST1100 Pan European testats. I vilket fall som helst så lär väl prestanda på svenska polis-mc inte vara imponerande, med den utrustningen och de modeller som valts.

Dock hade väl brittiska polisen t.ex. nån civil 'Blackbird', vilket ju är lite skillnad :eek:

/F.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
För 4-5 år sen köpte jag (på auktion) en Kaw KL650 (KLR?) som (enligt uppgift av auktionsförrättaren) hade ägts av bylingen. Helt civil lack, endast en pakethållare där bak som skulle kunnat ha varit till radio + antenn eller nåt sånt. Hade de kanske haft den att jaga mopedister med?
Vi lastade in den i skuffen på min dåvarande Fiat Ritmo (halva hojen utanför) och åkte hem. På E20 fick vi en lastbil som låg och tröck i ars*hlet bara några meter bakom. Vi diskuterade då vad som skulle hända om jag skulle behöva bromsa. Tänk vad räddningspersonalen skulle ha letat efter han som körde Kawan. Som till råga på allt fortfarande var regad på bylingen!
Jaja. Vi lastade ur (jä*la tungt på 2 pers, vi var 5 som lastade) och skulle provköra. Jag gjorde rent instinktivt som jag är van med från gathojarna. När det börjar spinna trycker man i nästa spett. Inte så bra i det här fallet. 5 cm nysnö. Hamnade i diket efter bara 20-talet meter. Men vi hade mycket kul med den hojen.

Edit: Knarren kom enligt auktionsförrättaren från Tokholmia.

Katamso

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Stylar bilar!
Det e så här att jag har blivit tagen för fortkörning och det av en ensam MC-snut. Jag tror på att jag kört så fort som han påstår. Så jag behöver lite fakta för att kunna prata om det i rätten.

Hur lång tid kan det ta för en snut att få på sej hjälmen o starta hojen o sen komma iväg?

Mvh

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Här på Åland finns det bara en, och det är någon inte-så-pigg enstånka (typ Kawa KLR?) som jag knappt någonsin sett ute på vägarna... Tydligen har de inga MC-utbildade Poliser här (hävdar de själva iaf...)

Men i Finland har jag sett en Blackbird iaf... Då blir det lite läskigare... Men, om man bestämt sig för att smita och har en tillräckligt snabb hoj (eller lite trafik att sicksacka sig emellan) så har man nog goda chanser att komma undan... Poliserna riskerar nog inte lika mycket som en desperat flyende gör...

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Brukar va så att en patrull står o skjuter me laser som senare raporterar till mc eller bil som e redo. Oftast så har dom redan hjälm o allting klart.

Har han stått själv så tror jag man inte tar av sig hjälm mm. om man ska komma iväg fort.

Vilken hastighet o vad körde du för ngt?

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
O angående civila mc poliser så kör dom oftast me hel vit mc hjälm.
Har inte sett alltför ofta men i gbg finns dom iallfall, oftast på BMW dock inte me lika mycke packning

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hehe såg en snut i TäbyC som kom på en suzuki dr 650. Den vit/lila hojen...

Full polisutstyrsel, men hojen var nog hans privata... Så akta er för en lila/vit offroad norr om sthlm...!

/Zana

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...