Falkenberg den 28:e april; en härlig kväll...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
För det första fick jag ordning på min laptimer. Som den minnesgode läsaren kommer ihåg så hade jag problem med den på Anderstorp. Den visade två sekunder för mycket!! Jorpes informerade mig om att det var en lödning som var fel så jag lödde om och se!! Vips visade den en sekund för lite!! Så glad man blir!! Veltklasse!!
Vidare var det MYCKET intressant att beskåda hur Jorpes, GSXR1100R och en okänd yngling jobbade HÅRT i 30 minuter för att få in tre rejsbajkar i Jorpes Transit. Det var så tajt att Erik fick ta av ljuddämparen på lovebajken! Till slut var dock allt klart och nöjda klappade dom igen bakdörren... bara för att upptäcka att skjutdörren på sidan var öppen och där stack ett clip-on ut närmare 30 cm.... :lol :lol :lol

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jorpes löööövbike låter som en äkta GP hoj när den startas utan ljuddämpare, kvällens höjdpunkt tammesatan :D

Jag kämpade tappert som fastspikad i sadeln men till slut så skrapade puckarna i trots att jag lovat att låta bli, jag håller på att tappa hela min identitet och när Igelbankaren kom så blev det min räddning, som vanligt så häcklade han mig och visade fingret :fatta!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
magnus_moss skrev:
Jorpes informerade mig om att det var en lödning som var fel så jag lödde om och se!! Vips visade den en sekund för lite!!

få in tre rejsbajkar i Jorpes Transit. Det var så tajt att Erik fick ta av ljuddämparen på lovebajken!. :lol :lol :lol

Ganz Toll! Super! Det var lödningen. Jag var radd att det var själva kretsen bakom matuderplattan.

Det kan få plats 4 bajkar i transiten om man lägger en ovanpå alla andra... :tummenupp :tungan

jorpes

Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
GSXR1100R skrev:
Jag kämpade tappert som fastspikad i sadeln men till slut så skrapade puckarna i trots att jag lovat att låta bli, :fatta!

Micke var sketskraj hela vägen hem för han hade skrapat i knät. Helt stissi va han... :tuttar

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
jorpes skrev:
Micke var sketskraj hela vägen hem för han hade skrapat i knät. Helt stissi va han... :tuttar
En frunktasvärd upplevelse :skrämd Varför skulle jag skaffa en räcerpyjamas... nu ligger man och latar sig i varje böj

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
gött väder!!!

kanon körnig med gött väder är aldrig fel !!! När det bara är körning för licens åkare är de ju sällan avåkningar,endast 1st i går !
plus att man förbättra sitt person bästa med ca 1,8 sekunder med slitna däck!!!!!!! :tummenupp

:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
spyan skrev:
plus att man förbättra sitt person bästa med ca 1,8 sekunder med slitna däck!!!!!!! :tummenupp

Är det hojen som gör det? Kul att det går bra för någon i alla fall. :tummenupp

Ja, det samma gäller dig, Micke. Det är fräckt med knäskrap.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Kan bara hålla med!

En mycket rolig kväll med massor av tillfällen att både träna sladdar och omkörningar. Trist bara att det skulle vara någon blå gammal rishög (tror det var nr 78....?) framför som en bromskloss på rakan.... :arsele :D

GSXR1100 imponerar!! Skrapade puckar och allt, vart skall detta sluta????? :Bugar

jorpes

Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
XENOMORF skrev:
En mycket rolig kväll med massor av tillfällen att både träna sladdar och omkörningar. Trist bara att det skulle vara någon blå gammal rishög (tror det var nr 78....?) framför som en bromskloss på rakan.... :arsele :D

GSXR1100 imponerar!! Skrapade puckar och allt, vart skall detta sluta????? :Bugar

Hela kvällen var så fett bra till det kommer bromsklossar ivägen som e svarta, röda o massa flashiga skinnställ. Kan det varit 26-27??? :banana En av dom försökt komma om efter att jag snyggt passerat e en krök, men ikke ikke :arsele

Släppte förbi den ena av dom på slutet för att få vila lite :tungan

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
jorpes skrev:
Hela kvällen var så fett bra till det kommer bromsklossar ivägen som e svarta, röda o massa flashiga skinnställ. Kan det varit 26-27??? :banana En av dom försökt komma om efter att jag snyggt passerat e en krök, men ikke ikke :arsele

Släppte förbi den ena av dom på slutet för att få vila lite :tungan

Hörde något om någon som höll på att bralla på sig vid ett dylikt tillfälle? Något du känner till eller? :D

Skämt åsido så var det en jävligt kul träning, det är precis så här ball det skall vara med RR! Då går man igång igen!!

:banana

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
XENOMORF skrev:

Jag faxade bilder på mina skrapade knäpuckar till lodnert idag, om det är som du säger så är jag oxå uppklassad till A förare inom 24H.

(f-n ta dig om du har ljugit för mig igen) :mad:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
GSXR1100R skrev:
Jag faxade bilder på mina skrapade knäpuckar till lodnert idag, om det är som du säger så är jag oxå uppklassad till A förare inom 24H.

(f-n ta dig om du har ljugit för mig igen) :mad:

Inte behöver du faxa några bilder...det räcker med att maila dom och säga att du känner dig snabb. Det gjorde jag :D

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
inte bara hojen!!!

det är inte bara hojen som gör jobbet ! superbike hojarna har ju ca 165 hk och jag har ju bara 110-115 hk och kör hyffsat på en bana som är bäst för 1000 kubikare ????? (anderstorp)Det som har gjort mig snabb ock uthållig är alla timmarna på gymet och på spinning cyken !!!!! UNDERSKATTA ALLDRIG KONITON I RR-SAMANHANG !!!! :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar

Macho Woman skrev:
Är det hojen som gör det? Kul att det går bra för någon i alla fall. :tummenupp

Ja, det samma gäller dig, Micke. Det är fräckt med knäskrap.

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
spyan skrev:
kanon körnig med gött väder är aldrig fel !!! När det bara är körning för licens åkare är de ju sällan avåkningar,endast 1st i går !

:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Jaha.. Vad skall jag sätta laptimern på för att slå dig på SO på Falken???

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
ZoulFly skrev:
Inte behöver du faxa några bilder...det räcker med att maila dom och säga att du känner dig snabb. Det gjorde jag :D
Gammal & känner mig snabb, skynda att klassa upp innan man förpassas till classic racing :tungan

GSX på Mr K:s konto

jorpes

Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
ZoulFly skrev:

Appapp... GSXR 1100 har fått personlighetsförändringar sedan han skrapade i knät igår. Han är inte sig själv och svara inte på frågor. Mumlar om däckspasta o grejer. Om nu puckarna e faxade till lodnert, se till o faxa "kalsong tracet" också som skedde i samband med knäskrapsincidenten :tungan :) :)

GSXR1100 TILL SUPERBIKE!!!!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
jorpes skrev:
Appapp... GSXR 1100 har fått personlighetsförändringar sedan han skrapade i knät igår. Han är inte sig själv och svara inte på frågor. Mumlar om däckspasta o grejer. Om nu puckarna e faxade till lodnert, se till o faxa "kalsong tracet" också som skedde i samband med knäskrapsincidenten :tungan :) :)

GSXR1100 TILL SUPERBIKE!!!!
Jag börjar leta sponsorer redan idag, IKEA racing & Burlövs racing är redan fixade :tummenupp

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
Jag börjar leta sponsorer redan idag, IKEA racing & Burlövs racing är redan fixade :tummenupp
IKEA????
Svär inte i min åsyn! :mad: :fatta!

Jag har gjort ett jobb åt fanskapen, aldrig mer...

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Om Micke har skrapat knä, måste det ha varit i böjen med uppförsbacken. Det är riktigt jävla svårt att köra där utan att något tar i backen. Således är du ursäktad, men gör inte om det. :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln