Det går ju att köra fortare desto mer upprät hojen är. Därav fördelen att hänga åt sidan på hojen.
Det jag menar på Falkenbergs två vänstersvängar är att man kan ha en annan ingång i kurvan för att få en rakare linje in och genom svängen. I chikanen så har man jättelåg fart så om man tar några meters höjd i första högern så tappar man lite tid denna vinner du med råge då du har hojen mer upprät och kan gå på mer gas tidigare, denna fart har du sedan med dig hela vägen fram till högfartshögern så har du 2 km högre hastighet ut ur chikanen så har du den farten med dig en stor del av banan sträckning.
Tar du lite mer höjd upp för backen så är det lite samma sak här. Du tappar lite men vinner direkt mycket samt att du inte riskerar att lägga ner för mycket på den sidan av däcket som på Falkenberg knappt används.
// O
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |