Video Falkenberg - Första vurpan

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Det går ju att köra fortare desto mer upprät hojen är. Därav fördelen att hänga åt sidan på hojen.
Det jag menar på Falkenbergs två vänstersvängar är att man kan ha en annan ingång i kurvan för att få en rakare linje in och genom svängen. I chikanen så har man jättelåg fart så om man tar några meters höjd i första högern så tappar man lite tid denna vinner du med råge då du har hojen mer upprät och kan gå på mer gas tidigare, denna fart har du sedan med dig hela vägen fram till högfartshögern så har du 2 km högre hastighet ut ur chikanen så har du den farten med dig en stor del av banan sträckning.

Tar du lite mer höjd upp för backen så är det lite samma sak här. Du tappar lite men vinner direkt mycket samt att du inte riskerar att lägga ner för mycket på den sidan av däcket som på Falkenberg knappt används.

// O

Okej då hänger jag med! Måste bara fråga också om du har något bra spår på Ronnie Petersson kurvan (kurvan efter start och mål) på knutstorp? Jag kör inte fort i kurvan man ändå släpper båda däcken :/ Det motiverar inte en till att köra fortare :D
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top