Fallout 3 till Xbox - är det ett bra spel?

Jag har också 360versionen.

Som någon skrev så måste man ge det lite tid i början, sen fastnar man :gnissla

Själv lade jag 67 speltimmar ungefär på det. Rätt mycket nöje för pengarna :tummenupp

Min personliga åsikt är att det är mycket bättre än Oblivion pga miljöerna, vapnen och storyn. Men så har tjocka dvärgar med skägg och brinnande yxor inte riktigt varit min grej heller.

Har köpt de fyra första expansionerna också (de är riktigt billiga), så man har lite att göra nu under vinterhalvåret :)

Men just nu är det modern warfare 2 som kommer snurra ett tag har jag en känsla av :D

När man ändå kletar lite om spel här så passar jag på att fråga om spelet "Mass effect". Bra, dåligt? Är det mer komplicerat än fallout som är rätt enkelt?

Det jag diggar med fallout 3 är att man kan lira med "vanliga" vapen om man vill det, och laservapen om man vill det. Utan att det känns konstigt!

Jag hatar nämligen laservapen och blinkade molijoxer som förstör hela post-apokalyps känslan.

Sjukt grymt spel. Men något jag tycker var ENORMT DÅLIGT är att man inte kan utforska världen EFTER man klarat det. Typ som oblivion (som jag ogillar i övrigt).

Det jag diggar med fallout 3 är att man kan lira med "vanliga" vapen om man vill det, och laservapen om man vill det. Utan att det känns konstigt!

Jag hatar nämligen laservapen och blinkade molijoxer som förstör hela post-apokalyps känslan.

Sjukt grymt spel. Men något jag tycker var ENORMT DÅLIGT är att man inte kan utforska världen EFTER man klarat det. Typ som oblivion (som jag ogillar i övrigt).

Det var därför jag hoppade av mainquesten precis innan slutet och började lalla runt på massa annat... :hihi

Det finns en patch för det. :tummenupp

Men det är väl inte helt förvånande att man kan komma lång med konventionella vapen? Det var ju oftast inga problem att klara varken 1:an eller 2:an med kulvapen. Dock var Enclave på slutet av 2:an rejält tuffa när man hade typ 18% i Energy Weapons men det gick.

Det finns en patch för det. :tummenupp

Men det är väl inte helt förvånande att man kan komma lång med konventionella vapen? Det var ju oftast inga problem att klara varken 1:an eller 2:an med kulvapen. Dock var Enclave på slutet av 2:an rejält tuffa när man hade typ 18% i Energy Weapons men det gick.

Men jag tänkte i jämförelse med andra spel, inte just i serien. I de flesta Sci-Fi(betonade) spel jag lirat är pewpew-lazah-weapons så mycket bättre att det inte lönar sig att tjura på med kulvapen. Antingen det eller så är kulvapnen så high-tec att det förlorat känslan helt.

När man ändå kletar lite om spel här så passar jag på att fråga om spelet "Mass effect". Bra, dåligt? Är det mer komplicerat än fallout som är rätt enkelt?

KotOR light typ - samma utvecklare, förmodligen samma plattform. Ok tidsfördriv, dock ej i närheten av Fallout.

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...