Basse skrev:
Någon som har någe tips på olika sådana? Om man ser på tävlingkillarna så lyckas de ju i 99% av fallen "kana" på ändan istället för att rulla runt och leka bowlingklot (som jag säkert kommer att göra).
Erfarenheter? Eller är det bara att blunda och bita ihop?
Beror lite på HUR man vurpar....men før asfalt ska man inte kura ihop sig till en boll, då biter asfalten tag i en och man børjar snurra rejælt, och g-krafterna får dina armar och ben att slungas ut, och då går dom av. Kanske inte lossnar, men AV.
Slæpp hojen direkt oxå....att vara i nærheten av 200 kilo jærn med en massa spetsiga saker och snurrande hjul nær man vurpar ær inte heller bra.
Rædda med knæt?!

yeah RIGHT!
Bort från hojen och førsøk att glida
Om man ska trilla någon annanstans (enduro/grus) så kan man få vældigt fina variationer på vurporna, och lite kampsportstræning på hur man ska falla rekommenderas starkt.
Har faktiskt lyckats køra på mig sjælv med bergaren, en massa mjuk sand och stalp ifrån helvetet (Tibro!) gjorde att man fløg øver styret sen kom hojen på en...
Men en scjyyst kullerbytta har gjort att man ær fort uppe på benen igen nær man har highsidat i leran
Annars ær det bara att træna i vinter, hitta en fin tjock snøvall med en massa mjuksnø bakom, sen ær det bara att børja. Snøbroms kallas det funkar kalas (gammalt FMCK trix)
